Skocz do zawartości

Evinrude E Tec V6 : 150 - 175 - 200 KM


CALCIO23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mogą być inne wałki , zawory i układ paliwowy wydajniejszy , sprężanie , kształt tłoków wiele jest sposobów na podniesienie mocy .

 

 

E-tec to zdaje się dwuswó więc zaworów i wałków raczej nie będzie co nie znaczy,że w takim 2T nie można drastycznie podnieść mocy.

 

Pierwsze podstawowe pytanie czy silniki tej samej mocy mają tą samą pojemność skokową?Pozwoli to ustalić czy kręci się w nich ten sam układ korbowodowo-tłokowy..a jeśli tak to różnice faktycznie muszą być w "zestrojeniu" a wtedy(mniejszym lub większym kosztem) da się zrobić z "mniejszego większy" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo jest w Optimaxie - różnica jaką znalazłem w stosunku do 150/175 to komputer i inne przełożenie...

 

i tylko tyle?

 

To ciekawe...samym kompem w wolnossącym silniku 25km bo przełożenie to tyylko zmiana mająca na celu lepsze spożytkowanie większej mocy-nijak się ma do jej wzrostu

 

Najprostszym sposobem podniesienia mocy jest podbicie CR i właściwe zestrojenie więc spodziewałbym się garbatych tłoków-niższej uszczelki itp bo 150 a 200 kucy to dość znaczna różnica,która nie jest chyba do pokonania przy pomocy dawki paliwa.Można spodziewać się też luźniejszego układu wydechowego(i dolotowego).Żeby stwierdzić wszystkie różnice trzeba byłoby oba dziady rozebrać albo dokładnie przestudiować serwisówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniliśmy w każdym razie prawie wszystkie części odpowiadające za poprawę mocy , teraz trzeba dojść która jest inna od reszty i powinniśmy problem rozwiązać .

Najprędzej mapa wtrysków  ;) Podobny efekt osiągają w autach zmieniając oprogramowanie czipa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniliśmy w każdym razie prawie wszystkie części odpowiadające za poprawę mocy , teraz trzeba dojść która jest inna od reszty i powinniśmy problem rozwiązać .

Najprędzej mapa wtrysków  ;) Podobny efekt osiągają w autach zmieniając oprogramowanie czipa .

 

żartujesz chyba ?  8)

 

Pierwszy raz słyszę,żeby w wolnossaku zrobienie mapki(czip) podniosło moc o 1/3 (150-200)

Takie cuda tylko przy doładowanym motórze-remap wolnossaka to max kilka koników...

...dlatego śmiem twierdzić,że moc ukryta jest gdzieś jeszcze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

żartujesz chyba ?  8)

 

Pierwszy raz słyszę,żeby w wolnossaku zrobienie mapki(czip) podniosło moc o 1/3 (150-200)

Takie cuda tylko przy doładowanym motórze-remap wolnossaka to max kilka koników...

...dlatego śmiem twierdzić,że moc ukryta jest gdzieś jeszcze ;)

To tak  spekulacja  na wolny temat  ;) to jeden z możliwych elementów podniesienia mocy , miedzy innymi wszechobecna elektronika pozwala elastycznie zmieniać reżym pracy zmieniając moment wtrysku , dawkę , kąt zapłonu , moc można zmienić dość znacznie i nie zawsze te zmiany korzystnie wpływają na resurs tegoż silnika . Dodatkowo można wypolerować kanały wpustowe , zmiana geometrii wydechu (npr. ustawić rezonans wydechu na obroty blisko WOT). Nie wspomnie o zwiększeniu stopnia sprężania i jednocześnie zmienić paliwo na paliwo z większą liczbą oktanową  . Skoro moc potrafili zwiększyć , to znaczy że nie na darmo spodni przecierali w pracy  ;D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno zasadnicze pytanie czy nasze silniki są mierzone na wale głównym czy na wałku spodziny ? bo jak na wałku spodziny to dodanie mocy jest proste .

 

Źle kombinujesz kolego...moc silnika to moc silnika...a nie moc silnika po przełożeniu :D

 

 

@czeburaszka710

pisałem przecież o podbiciu CR(kompresji) i usunięciu niedokładnosci fabrycznych ale to juz ingerencje mechaniczne.Mowa była o remapie wolnossącego silnika.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem nie śmiało zauważyć że z racji swojej konstrukcji 2T a o takowych rozważamy bardziej wdzięczne na zmiany parametrów i mocy za pomocą oprogramowania czipa  niż 4t  ::) .

 

Do tego dodatkowe kanały płuczące podniesiony wydechowy i dla przykładu w takim malym silniczku od motoroweru simson moc rośnie o 100% czy tak też mozna w silnikach do łodzi. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie silnik do łodzi to nie formuła 1 ani jakiś gokard. Wyżyłowany silnik to mnożenie awarii. Na torze wyścigowym masz mechaników w boksie swoje przeróbki w komarku możesz naprawić w garażu. Co zrobisz na wodzie jak Ci padnie motor bo zamiast kupić większy ,kombinowałeś????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad wydaje mi sie ze temat tu poruszony jest od strony konstukcyjnej raczej czysto teoretyczny niz praktyczny,nikt chyba nie "rzuci sie" na takie przerobki .latwiej i taniej bylo by zmienic silnik. tematy te przerabialem przy silnikach samochodowych, gdzie z chipami lub zmianą map wtrusku bywalo roznie w szczegolnie podatnych na te tematy nowch dieslach. wymiana uszkodzonego silnika samochodowgo (po takich przerobkach) jest znacznie tansza niz silnika do lodzi.zatem lepiej nie kombinowac,chyba ze to pasja i kogos na nia stac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad wydaje mi sie ze temat tu poruszony jest od strony konstukcyjnej raczej czysto teoretyczny niz praktyczny,nikt chyba nie "rzuci sie" na takie przerobki .latwiej i taniej bylo by zmienic silnik. tematy te przerabialem przy silnikach samochodowych, gdzie z chipami lub zmianą map wtrusku bywalo roznie w szczegolnie podatnych na te tematy nowch dieslach. wymiana uszkodzonego silnika samochodowgo (po takich przerobkach) jest znacznie tansza niz silnika do lodzi.zatem lepiej nie kombinowac,chyba ze to pasja i kogos na nia stac.

 

Niby tak,ale nikt nie mówi tutaj o ładowaniu kucizny i dmuchaniu 2 bary :D tylko doprowadzenie słabszego silnika 150 do serii w lepszej wersji co zresztą robi fabryka także....

 

 

A jeśli chodzi o mody silinka(takie lightowe) to ja się za to wezmę jak tylko wichrzyk wyzionie ducha(czytaj poprosi o wymiane pierscieni-rozebranie)

Zrobię większość z w/w zabiegów(rolę chipa spełni podłubany gaźnik) i wiem,że nic złego mu się od tego nie stanie..a nawet jeśli...to dużej straty nie będzie ;)

 

 

 

Jeśli chodzi wogóle o tuningowanie N/A (wolnossących) to pomijając hardcorowe konstrukcje kręcące się >10k rpm większość modów jest w charakterze udoskonalenia niedoróbek fabryki a nie jakiś tam kosmosów zwiększających usterkowość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dotyczy gażnika wichra to po prosu wymień go na coś japońskiego montaż idzię zrobić za pomocą przejściówki , i to od razu doda pare kucyków  ;) . Co do czipa to ze zmiana dawki zmienią się tez kąt wyprzedzania zapłonu , i w dodatku to zmienia się dynamicznie w zależności od obrotów i  obciążenia  . Ale to tylko przypominam  ;). Myślę że jakąś mądrą elektronikę na wichra idzie założyć , pytanie czy to opłacalne  ::)

Ot takie zboczenie z tematu  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dotyczy gażnika wichra to po prosu wymień go na coś japońskiego montaż idzię zrobić za pomocą przejściówki , i to od razu doda pare kucyków  ;) . Co do czipa to ze zmiana dawki zmienią się tez kąt wyprzedzania zapłonu , i w dodatku to zmienia się dynamicznie w zależności od obrotów i  obciążenia  . Ale to tylko przypominam  ;). Myślę że jakąś mądrą elektronikę na wichra idzie założyć , pytanie czy to opłacalne  ::)

Ot takie zboczenie z tematu  :D

 

Absolutnie nie opłacalne...

Ale jak się paździerz rozleci i będę musiał go "otworzyć" to wygładzę to i owo bo to nic nie kosztuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...