CALCIO23 Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Koledzy mam pytanie czym różnią się te silniki : przeczytałem wszystkie dane techniczne waga ta sama, pojemność i WOT także , komputery są inne że dodają aż tyle koni ? i jak to się przekłada na spalanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavior Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Mogą być inne wałki , zawory i układ paliwowy wydajniejszy , sprężanie , kształt tłoków wiele jest sposobów na podniesienie mocy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Mogą być inne wałki , zawory i układ paliwowy wydajniejszy , sprężanie , kształt tłoków wiele jest sposobów na podniesienie mocy . E-tec to zdaje się dwuswó więc zaworów i wałków raczej nie będzie co nie znaczy,że w takim 2T nie można drastycznie podnieść mocy. Pierwsze podstawowe pytanie czy silniki tej samej mocy mają tą samą pojemność skokową?Pozwoli to ustalić czy kręci się w nich ten sam układ korbowodowo-tłokowy..a jeśli tak to różnice faktycznie muszą być w "zestrojeniu" a wtedy(mniejszym lub większym kosztem) da się zrobić z "mniejszego większy" ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Robert pojemność wszystkich trzech silników jest ta sama - 2592 - v6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 To samo jest w Optimaxie - różnica jaką znalazłem w stosunku do 150/175 to komputer i inne przełożenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 To samo jest w Optimaxie - różnica jaką znalazłem w stosunku do 150/175 to komputer i inne przełożenie... i tylko tyle? To ciekawe...samym kompem w wolnossącym silniku 25km bo przełożenie to tyylko zmiana mająca na celu lepsze spożytkowanie większej mocy-nijak się ma do jej wzrostu Najprostszym sposobem podniesienia mocy jest podbicie CR i właściwe zestrojenie więc spodziewałbym się garbatych tłoków-niższej uszczelki itp bo 150 a 200 kucy to dość znaczna różnica,która nie jest chyba do pokonania przy pomocy dawki paliwa.Można spodziewać się też luźniejszego układu wydechowego(i dolotowego).Żeby stwierdzić wszystkie różnice trzeba byłoby oba dziady rozebrać albo dokładnie przestudiować serwisówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Przejrzałem tylko serwisówkę - nie studiowałem wszystkiego, może coś byś jeszcze znalazł, ale w moim przypadku 135/150/175KM to "prawie" ten sam silnik...a 150 i 175 mają takie same przełożenie, więc tylko komputer... :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavior Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Wymieniliśmy w każdym razie prawie wszystkie części odpowiadające za poprawę mocy , teraz trzeba dojść która jest inna od reszty i powinniśmy problem rozwiązać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Wymieniliśmy w każdym razie prawie wszystkie części odpowiadające za poprawę mocy , teraz trzeba dojść która jest inna od reszty i powinniśmy problem rozwiązać . Najprędzej mapa wtrysków ;) Podobny efekt osiągają w autach zmieniając oprogramowanie czipa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Kolego chyba Mapa a nie papa ;D papa to na dach ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Kolego chyba Mapa a nie papa ;D papa to na dach ;D Już poprawiam :-[ sorki . Wklepałem nie czytając co piszę :-[ :-[ :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Wymieniliśmy w każdym razie prawie wszystkie części odpowiadające za poprawę mocy , teraz trzeba dojść która jest inna od reszty i powinniśmy problem rozwiązać . Najprędzej mapa wtrysków ;) Podobny efekt osiągają w autach zmieniając oprogramowanie czipa . żartujesz chyba ? 8) Pierwszy raz słyszę,żeby w wolnossaku zrobienie mapki(czip) podniosło moc o 1/3 (150-200) Takie cuda tylko przy doładowanym motórze-remap wolnossaka to max kilka koników... ...dlatego śmiem twierdzić,że moc ukryta jest gdzieś jeszcze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Na ciemnej stronie zapewne ;D ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 żartujesz chyba ? 8) Pierwszy raz słyszę,żeby w wolnossaku zrobienie mapki(czip) podniosło moc o 1/3 (150-200) Takie cuda tylko przy doładowanym motórze-remap wolnossaka to max kilka koników... ...dlatego śmiem twierdzić,że moc ukryta jest gdzieś jeszcze ;) To tak spekulacja na wolny temat ;) to jeden z możliwych elementów podniesienia mocy , miedzy innymi wszechobecna elektronika pozwala elastycznie zmieniać reżym pracy zmieniając moment wtrysku , dawkę , kąt zapłonu , moc można zmienić dość znacznie i nie zawsze te zmiany korzystnie wpływają na resurs tegoż silnika . Dodatkowo można wypolerować kanały wpustowe , zmiana geometrii wydechu (npr. ustawić rezonans wydechu na obroty blisko WOT). Nie wspomnie o zwiększeniu stopnia sprężania i jednocześnie zmienić paliwo na paliwo z większą liczbą oktanową . Skoro moc potrafili zwiększyć , to znaczy że nie na darmo spodni przecierali w pracy ;D . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavior Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 A jak jest ze stopniem sprężania jakie różnice ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavior Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Mam jeszcze jedno zasadnicze pytanie czy nasze silniki są mierzone na wale głównym czy na wałku spodziny ? bo jak na wałku spodziny to dodanie mocy jest proste . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Mam jeszcze jedno zasadnicze pytanie czy nasze silniki są mierzone na wale głównym czy na wałku spodziny ? bo jak na wałku spodziny to dodanie mocy jest proste . Źle kombinujesz kolego...moc silnika to moc silnika...a nie moc silnika po przełożeniu :D @czeburaszka710 pisałem przecież o podbiciu CR(kompresji) i usunięciu niedokładnosci fabrycznych ale to juz ingerencje mechaniczne.Mowa była o remapie wolnossącego silnika.. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Jezeli konstrukcyjnie silniki sa nie zmienione stopien sprezania pozostaje ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Śmiem nie śmiało zauważyć że z racji swojej konstrukcji 2T a o takowych rozważamy bardziej wdzięczne na zmiany parametrów i mocy za pomocą oprogramowania czipa niż 4t ::) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamki Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Śmiem nie śmiało zauważyć że z racji swojej konstrukcji 2T a o takowych rozważamy bardziej wdzięczne na zmiany parametrów i mocy za pomocą oprogramowania czipa niż 4t ::) . Do tego dodatkowe kanały płuczące podniesiony wydechowy i dla przykładu w takim malym silniczku od motoroweru simson moc rośnie o 100% czy tak też mozna w silnikach do łodzi. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 29 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Dla mnie silnik do łodzi to nie formuła 1 ani jakiś gokard. Wyżyłowany silnik to mnożenie awarii. Na torze wyścigowym masz mechaników w boksie swoje przeróbki w komarku możesz naprawić w garażu. Co zrobisz na wodzie jak Ci padnie motor bo zamiast kupić większy ,kombinowałeś???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Sąsiad wydaje mi sie ze temat tu poruszony jest od strony konstukcyjnej raczej czysto teoretyczny niz praktyczny,nikt chyba nie "rzuci sie" na takie przerobki .latwiej i taniej bylo by zmienic silnik. tematy te przerabialem przy silnikach samochodowych, gdzie z chipami lub zmianą map wtrusku bywalo roznie w szczegolnie podatnych na te tematy nowch dieslach. wymiana uszkodzonego silnika samochodowgo (po takich przerobkach) jest znacznie tansza niz silnika do lodzi.zatem lepiej nie kombinowac,chyba ze to pasja i kogos na nia stac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Sąsiad wydaje mi sie ze temat tu poruszony jest od strony konstukcyjnej raczej czysto teoretyczny niz praktyczny,nikt chyba nie "rzuci sie" na takie przerobki .latwiej i taniej bylo by zmienic silnik. tematy te przerabialem przy silnikach samochodowych, gdzie z chipami lub zmianą map wtrusku bywalo roznie w szczegolnie podatnych na te tematy nowch dieslach. wymiana uszkodzonego silnika samochodowgo (po takich przerobkach) jest znacznie tansza niz silnika do lodzi.zatem lepiej nie kombinowac,chyba ze to pasja i kogos na nia stac. Niby tak,ale nikt nie mówi tutaj o ładowaniu kucizny i dmuchaniu 2 bary :D tylko doprowadzenie słabszego silnika 150 do serii w lepszej wersji co zresztą robi fabryka także.... A jeśli chodzi o mody silinka(takie lightowe) to ja się za to wezmę jak tylko wichrzyk wyzionie ducha(czytaj poprosi o wymiane pierscieni-rozebranie) Zrobię większość z w/w zabiegów(rolę chipa spełni podłubany gaźnik) i wiem,że nic złego mu się od tego nie stanie..a nawet jeśli...to dużej straty nie będzie ;) Jeśli chodzi wogóle o tuningowanie N/A (wolnossących) to pomijając hardcorowe konstrukcje kręcące się >10k rpm większość modów jest w charakterze udoskonalenia niedoróbek fabryki a nie jakiś tam kosmosów zwiększających usterkowość ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 co dotyczy gażnika wichra to po prosu wymień go na coś japońskiego montaż idzię zrobić za pomocą przejściówki , i to od razu doda pare kucyków ;) . Co do czipa to ze zmiana dawki zmienią się tez kąt wyprzedzania zapłonu , i w dodatku to zmienia się dynamicznie w zależności od obrotów i obciążenia . Ale to tylko przypominam ;). Myślę że jakąś mądrą elektronikę na wichra idzie założyć , pytanie czy to opłacalne ::) Ot takie zboczenie z tematu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 co dotyczy gażnika wichra to po prosu wymień go na coś japońskiego montaż idzię zrobić za pomocą przejściówki , i to od razu doda pare kucyków ;) . Co do czipa to ze zmiana dawki zmienią się tez kąt wyprzedzania zapłonu , i w dodatku to zmienia się dynamicznie w zależności od obrotów i obciążenia . Ale to tylko przypominam ;). Myślę że jakąś mądrą elektronikę na wichra idzie założyć , pytanie czy to opłacalne ::) Ot takie zboczenie z tematu :D Absolutnie nie opłacalne... Ale jak się paździerz rozleci i będę musiał go "otworzyć" to wygładzę to i owo bo to nic nie kosztuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.