Kameleon Opublikowano 9 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2024 Dzień dobry. Temat już przewijał się pośrednio na forum, ale też nie we wszystkich aspektach. Mam problem z trymem do evinrude 90 oceanpro z 1998r. Czasem silnik miał problem z podniesieniem a czasem z opuszczeniem. Teraz obecnie działa w jedną stronę. Przekaźniki wymienione. Olej jest. Silnik i pompa trymu działa i można silnik unieść, ale z opuszczeniem jest już problem. Po zmianie biegunów zasilania silnika trymu działa bez problemu w drugą stronę. Czyli można opuścić silnik, a jest problem z podniesieniem. Przełącznik na silniku i manetce zachowują się podobnie. Czyli albo działa albo nie działa. Czyli raczej nie przełącznik. Tak jakby w jedną stronę nie było zasilania albo przekaźniki nie działały. Jak opuszczam silnik to oba przekaźniki klikają i silnik ładnie się opuszcza. A przy unoszeniu nic, cisza żadnych dźwięków i pracy. Ani przekaźników ani silnika i pompy. I się zastanawiam w czym może być problem. Nie zmienia się polaryzacja biegunów i nie podaje prądu na silnik trymu. I czy te przekaźniki powinny razem pracować? Czy tylko jeden przy unoszeniu a drugi przy opuszczaniu? Styki i złączki poczyszczone. Gdzieś był temat zawieszonych szczotek silnika. Ale silnik jednak pracuje w dwie strony po zmianie biegunów. Podaje też obrazowy schemacik tej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 9 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2024 Odłącz silnik od przekaźników . Weź woltomierz i się wepnij tam gdzie silnik . Kliknij przełącznikiem i zobacz czy na woltomierzu zmienia się znak . Z tego co piszesz jednak obstawiał bym przełączniki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 10 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2024 (edytowane) Patrząc na schemat - jeden tylko powinien klikać. Ale to nie musi być ta instalacja. Edytowane 10 Maja 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 10 Maja 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2024 Jeszcze raz poczyściłem wszystkie złączki i okazało się, przewód od masy był ułamany. Nawet nie przewód, a oczko konektora. Na zewnątrz była izolacja i na tym się to trzymało. Jak silnik pracował to wibracje robiły swoje i raz była masa, a raz nie. Wygląda, że to było przyczyną. Ale na 100% też nie jestem pewien, bo trochę tych kabli podotykałem. Na tą chwilę działa ładnie w górę i w dól. I pracują faktycznie obydwa przekaźniki jednocześnie. Na wodzie się okaże. Ale też w między czasie wyszedł problem z zaworkiem ręcznego opuszczania czy podnoszenia silnika. Taka ta śrubka po lewej stronie na dole uchwytu mocowania całego silnika do pawęży. Ni cholery nie da się tego odkręcić. A jednak awaryjnie dobrze by to działało. Można taki zaworek kupić nowy, tylko jak wykręcić ten stary. Możliwe, że nie był sprawny i ktoś go tam na klej uszczelnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 10 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2024 Podgrzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 10 Maja 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2024 Tak też myślałem , żeby to podgrzać. Dzięki bardzo za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.