wichura Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Witam.Orientuje się ktoś z Was odnośnie spalania takiego silnika? jest to stary model,jadę w poniedziałek go zobaczyć. Sinik potrzebuję do łodzi 18 ft wiem że 150 to trochę przesada ale czy można pływać ekonomicznie (w miarę) na takiej mocy?czy jest sens pakować się w ponad dwudziestoletni? na co zwrócić uwagę jak będę go oglądać? i jaka mniej więcej jest orientacyjna wartość takiego silnika? Z góry dziękuję za odpowiedzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Pewnie około 50-60 litrów na godz przy maksymalnych obrotach.Wszystko zależy jak będziesz pływał. Moim zdaniem trzeba przyjąc 2 km z litra i to niezależnie od mocy silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikron Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Wichura - hej :) Spali Ci różnie - nie ma ogolnego pojecia ile - to zalezy od tego jaką masz śrubę dobraną do masy twojej łodzi, kiedy wchodziśz w slizg - przy jakich obrotach i jakl czest oplywasz na maksymalnych. Ja jestem zwolennikiem silnikow 2 suwowych OMC dlatego ze sa ekstremalnie proste w obsludzie i dostepnosci czesci na Ebay z USA (cena czesci z kosztami wysylki nowych czesci jest o polowe nizsza niz u dealera BRP w Polsce - to fakt). Poza tym silnik z lat 80' - 90' poza E-tec naprawi Ci kazdy mechanik bez komputera diagnostycznego - to fakt. Minusem starszych OMC jest wieksze spalanie, ale zawsze jest kompromis - starsze OMC to minimum aluminium - nowe E-tec to plastik i chinszczyzna dodajac problemy z wtryskiwaczami ktorych naprawa cie zalamie - musisz wybrac :) Sprawdz przee wszystkim czy: - sruby mocujace blok silnika do "mid section - kolumny" da sie w ogole odkrecic bez zrywania srub - ocenisz czy silnik pracowal w wodzie morskiej czy nie, - sprawdz, czy sruby horyzontalne mocujace w kolumnie 2 amortyzatory gumowe da sie odkrecic bez zrywania srub - ten sam problem potencjalna korozja aluminium - poddaj ogledzionom ogolnie ta czesc silnika, ktora pracoweala pod woda, czy nie ma sladow korozji - w przeciwnym wypadku wymiana pierdoly jak wirnik chlodzenia bedzie paralizem. Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimcar Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Miałem taka 140 hp przy ribie 6m na pełnym gazie ze śrubą 14x21 4 łopaty leciał 70 km/h i spalał 30 l przy jednej osobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.