Skocz do zawartości

Johnson 2hp 1982


Bartek1989
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem owego silnika. Małego johna chciałbym przygotować do przyszłego sezonu. Silnik pali bez problemu tylko nie wiem jak regulować jego prace tymi dwoma pokrętłami. Z tego co wyczytałem z zagranicznych stron to reguluje sie prace na wysokich i niskich obrotach. Moze posiada ktoś jakąś instrukcję, manual do tej czynności a bylo by jeszcze lepiej jak bym dostały manual do calego silnika.

Kolejna kwestia jest jak przygotować silnik po zakupie do przyszlego sezonu, z czynnosci jakie planuje zrobic to:

-zmiana oleju w  spodzinie

-sprawdzenie wirnika chłodzenia

-zmiana filtra powietrza

-ewentualne sprawdzenie kompresji

 

No i ostatnia kwestia mam ulamane dolne pokrętło czyli o wysokiej prędkości, gdzie tego szukac czy odrazu gdzieś dorabiać bo ułamana jest sama gałka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz na forum

instrukcja

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/instrukcje-obslugi-oznaczenia-silnikow/

zmiana oleju w  spodzinie

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/wymiana-oleju-z-spodzinie/

zmiana filtra powietrza

- jesteś pewien ze masz filtr powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirnik wygląda całkiem nieźle tylko był mocno zaoliwiony, jakby przepalonym olejem ze spalin.

Przy montażu nasmarowałem te gniazdo wirnika.

Z tego co wywnioskowałem, to zasysa on wodę otworkami i wtłacza rurką do silnika? Nie zwróciłem tylko uwagi którędy wylatuje a chyba od czasu do czasu trzeba zerknąć czy chłodzenie działa.

Olej w przekładni gęsty, chyba już dosyć mocno wypracowany, zalałem nowym gl-5

Zostało tylko znaleźć iglicę od wysokich obrotów i ogień ;)

IMG_20181129_155928.thumb.jpg.ae7ad07535e5f35a0fc5ae025d7beead.jpg

IMG_20181129_161232.thumb.jpg.7d6d20630aa01f5d82904f05c5cdefcd.jpg

IMG_20181129_161312.thumb.jpg.9bc4a2e71525a02c3608085e25468d74.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie guma jest miekka i nie sparciala, tyle ze odksztalcona, moze dzis go wrzucę do kosza z wodą i niech popyrka to sprawdze jak z tym chlodzeniem. A iglice puki co to nagwintowalem wystajacy kawalek i dorobilem pokretlo, musze tylko mniej wiecej wyregulowac na odpalonym silniku. A co moze masz taka na stanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik chwile popyrkał w wiadrze z woda  >:D

Pali elegancko, chlodzenie ma dobre, wkreca się tylko musze pobawic sie w regulacje wysokich i niskich obrotow. Nie dam rady za nisko zejsc bo silnik zaczyna falowac ale to juz ogarnie się nad woda bo w wiadrze to wiadomo jak to jest, i tak pol garażu zachlapałem  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli trzymasz go w ciepłym to nie ma problemu ale jeśli w zimnym garażu to postaraj się dobrze usunąć wodę. Tak abyć wiosną nadal miał silnik... iglicy nie mam. Coś źle zapamiętałem bo kiedyś walczyłem z podobnym silnikiem ale nie mam żadnych części. Od 4 konnego tak ale tylko mechanikę spodziny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Trochę odświeżę temat, Johnson plywa z 3m pontonem kolibri głównie do trollingu i pływając jak jest flauta lub lekka fala to nie ma problemu. Problem zaczyna sie plywajac pod fale lub z boczna fala. Silnik po prostu od wstrząsów zaczyna falowac na obrotach. Nawet parę szybszych ruchów rumplem na boki juz wytraca silnik z obrotow, tak jak by go zalewało. A może po prostu ten silnik tak ma? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sruby do regulacji plywaka nie ma ale jest na takiej blaszce którą po prostu przygiąlem na tyle by paliwa było więcej ale i działał zaworek. Zalewac silnika nie będzie ponieważ całe paliwo idzie przez iglicę umieszczona w dole gaźnika. Odpaliłem na chwilę na sucho bez chłodzenia i gdy szarpałem rumplem to silnik pracował równo. Ale dopiero testy na wodzie pod obciążeniem to zweryfikują ;)  ale póki co to dziękuję za porady 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...