kuku54 Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 witam kupiłem starego dziadka johnsona 4hp z 1970 z dwoma pokrętłami w gazniku. Silnik odpala i jak zaczynał nagrzewać się to zaczynał przerywać na jednym garze i wkońcu prowadziło to do zgaśniecia i nie odpalił do wystygniecia. Obie cewki były pękniete, zostały zażywicowane i wymienione świece pomogło ale nie na długo . Postanowiłem zmierzyć ciśnienie na cylindrach na górnym było troche ponad 5 Bar a na dolnym 4,5 bar i wiadomo przyczyna mała kompresja. Znalazłem wypowiedz z 2012 r jakiegoś kolegi który wymieniał tłoki i pierscienie w bardzo podobnym silniku ale jest nie aktywny od 2012 r. Silnik wyglada na nie grzebany i nie mam pojęcia skąd dobrać tłoki lub pierścienie ????????. ps. przeglądając podobne tematy natrafiłem na temat ze w przegrzanych silnikach kolor farby na głowicach zmienia się. U mnie cała głowica i część cylindrów jest w kolorze podkładu ale na cylindrach są płaty odchodzącej farby jakby odchodziła ze staroscii ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 zdejmij głowiczke. zawiez na planowaniedorób uszczelke z metalowymi pierscieniami skrec wszystko zamów wirni pompy wody i wymień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 myślisz że winą jest głowica ?? uszczelka jest gruba nie wydaje sie uszkodzona. Ciśnienie nie całe 6 bar na zimnym silniku to troche nie za mało ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 na 6 bedzie chodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 witam wyjołem dziś pompe wody, mimo że jedna śruba odkręciła sie ledwo przy użyciu przecinaczka ku mojemu zaskoczeniu wirnik nie wygląda żle, łopatki są powycierane w miejscu styku z obudową ale są elastyczne. http://upload.secondsun.pl/img/1445016601imag0184.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1445016605imag0185.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1445016609imag0186.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1445016613imag0187.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 te 6 na cylindrze to częka cię remoncik , wirnik do wymiany niewielkie koszta ok 50 zeta ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 na górnym troche ponad 5 ma na dolnym 4,5 dziś zauważyłem że uszczelka pod głowica w dolnym rogu od strony płaszcza wodnego jest mokra , może uszczelka kucła ?? jak tylko będe miał chwile to zdejme głowice. A co do wirnika pompy wody to po czym kolega się sugeruje że jest do wymiany ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 A wiesz kiedy był ostatnio wymieniany? a gładz tej metalowej obudowy tez pozostawia dużo do życzenia.Ile kosztuje cała nowa pompka wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Jak widać jest odkształcony powyginane łopatki ma, nowy ma proste :P chcesz pływać czy zatrzeć motor do końca. Ciekawe czy wykręcisz śruby od głowicy, mi w yamaszce urwały się trzy ale sobie poradziłem głowica ściągnięta >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 witam dziś zdjołem głowice ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu mocno dokrecone były tylko śruby środkowe i jedna na dole reszta poszła praktycznie bez najmniejszego oporu.Oczywiście jednak bez strat się nie obyło bo jedna ze srodkowych ukręciła się. Uszczelka jak widać na zdjęciach w stanie nie za ciekawym :o jak myślicie mogła ona osłabić kompresje ???? http://upload.secondsun.pl/img/1445261533imag0188.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1445261536imag0190.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1445261540imag0192.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1445261543imag0194.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Licho to widze a tylko stare widzialem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Obawiam się rozkręcić blok znaczy obawiam się że urwe wszystkie śruby . Nie dość że m6 to jeszcze długie bardzo są, nie wspominając że skok gwintu to 1.25 >:( >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 zrób tak sak pisałem . dorób uszczelke z metalowymi pierscieniami, splanuj głowice i dorób urwane śruby. \Nie ma sensu rozkręcac blok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 zrób tak sak pisałem . dorób uszczelke z metalowymi pierscieniami, splanuj głowice i dorób urwane śruby. \Nie ma sensu rozkręcac blok Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej, nic tam nie znajdziesz + nowy wirnik pompy wody + sprawdź drożność układu chłodzenie wtłaczając powietrze w rurkę która wchodzi z pompę wody. Śruba która jest urwana nakręć nakrętkę i przyspawaj a następnie odkręcaj. Tam nie ma gwintu o skoku M6 x 1.25 tylko gwint calowy z tego co pamiętam 1/4" znając życie nie masz takiego gwintownika więc próbuj wykręcić tą urwaną. Uszczelkę zamów pod głowicę nową np. w Permatech będzie kosztować około 50 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 A w jakim celu reanimujesz ten silnik ??? Uczysz się, dla sztuki, na półkę jako zabytek, czy do pływania na kajaku? A może chcesz sprawdzić ile kosztuje naprawa tanio zakupionego zabytkowego silnika? Zabytkowe samochody są drogie :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Hmmmm może będzie służyć jako mieszadło do zacieru ;) A tak serio to mój pierwszy silnik i standardowo dałem się zrobić w balona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 http://olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-johnson-4km-wszystkie-czesci-lub-calosc-CID767-IDbI8Bp.html#f3d2b0e13c nie wiem czy to ten sam ale jakbyś coś potrzebował to proszę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 to nie ten sam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 ale taki silnik (jeżeli tak to mogę nazwać) to kolega już ma ;) Myślę, że najtaniej będzie jak przełkniesz stratę i poszukasz jakiegoś silnika na chodzie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 kuku fajny strupek ;) Bawisz się w patologa od silników? ;D Wolałbym w to miejsce kupić dobre wiosła ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Dobre wiosła np Plastexu nie są tanie i prędzej je ukradną niż taki silnik.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Koledzy to nie ten silnik :) mój wygląda jak ten z aukcji http://olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-johnson-4-km-CID767-IDaO42n.html Nie wygląda źle jak na ten rocznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 robiłem taki silnik. na 6 bar chodził przyzwoicie. ogólni jak nowy tonie ma wiecej niz 8 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 23 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2015 Dziwne :D a co to za dwusuw ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 26 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Zastanawiam się cały czas co zrobić z tym silnikiem ale chyba będę chciał go naprawić . Obserwuję cały czas różne aukcje i pojawiają się podobne silniki niby z kompresją. Teraz pytanie czy lepiej wymienić serce czy dorobić nowe pierścionki ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.