erni Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Witam wszystkich. Posiadam silnik Johnson 4.5 z 81 roku i mam pytanie do Was czy na ciśnieniu sprężania 5.5 bara będzie poprawnie pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 jesli jest takie same na obu cylindrach to bedzie pracował ale to końcówka jego zycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erni Opublikowano 23 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Rożnica jest na górnym cylindrze jest 6 bar a na dolnym 5.5 bara i świeca na górnym jest mokra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 to ze jest mokra to moze byc bezyna, woda lub słaba iskra na tym cylindrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erni Opublikowano 23 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 Cewki przekładałem i to samo poziom w gaźniku obniżałem bez zmian może moduł padł nie wiem jak jak go sprawdzić . Uszczelkę pod głowica wymieniłem ta z boku silnika tez. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 23 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2017 podmiana modułu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erni Opublikowano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 Będę kombinował jeszcze dam znać co i jak. A jakie ciśnienie powinno być w tych silnikach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 24 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 A iskra jest, czy nie ma? A świece ile lat mają? A jaka jest szczelina na świecy? A świece są czyste czy z nagarem? A jak powiem, że spfężanie powinno być w okolicy 8 to będzie za dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erni Opublikowano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 Iskra jest. Świece to już trzeci komplet b7hs-10 Przerwa to nie wiem jaka ma być Świeca górna zalana olejem dolna sucha 8 bar tu chyba tkwi problem 5.5 to za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 24 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 8 bar to już zużyty silnik, nie będzie mocy, może trudno odpalać, poniżej to już trup, próba olejowa może wykazać czy to nie problem z pierścieniami, jeśli tak to koszt reanimacji niewielki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2017 Małe silniki mają niską kompresję! C:-) Ważna jest różnica pomiędzy cylindrami. Zazwyczaj nie powinna przekraczać 10%. Ciekawy link: http://www.pochefamily.org/outboard/Checking%20Compression.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Sami fachowcy widze doradzaja co nigdy Johnsona&Evinruda nie mieli, 8 bar, 10 albo 12. Ponizej 8 to trup. Jak macie gowno, a nie wiedze to nie doradzajce prosze, bo tylko obnizacie poziom forum, a ludzi wprowadzacie w blad I koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Eee!!! @Mati82 fachowcu >:( Dlaczego nie podnosisz poziomu form i nie doradzisz ??? Gówno masz a nie wiedzę i jeszcze słoma z butów wystaje. Widać ta ogromna ilość "Johnsona&Evinruda" którą posiadałeś umysł ci zaćmiła :P Nie napiszę "prostaku" chociaż należy ci się ;D ;D ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Ja mam 4 szt johnson - evinrude 15 hp. 9,5 50 hp. 9,0 75 hp 10,5 120 hp 10 wszystkie smigają jak ta lala ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Ale po co Marcin Ty to piszesz ??? Chcesz zaimponować temu @Mati82 ? Myślisz, że zrozumie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Rożnica jest na górnym cylindrze jest 6 bar a na dolnym 5.5 bara i świeca na górnym jest mokra. Różnica nie jest duża, akurat mieści się w tym co pisał Miki ale same wartości to porażka, wyjściowo było pewnie blisko 10-ciu więc ja to nazwać? kiedy silnik jest zużyty, jak już nie da się go reanimować? objawem zużycia jest m.in.spadek kompresji, ile ma spadać żeby wciąż był nówką co za rezerwę robiła, 1, 2 atmosfery? nie mam nic przeciwko starociom, ale nazywajmy rzeczy po imieniu. Nie twierdzę, że jakiś czarodziej go nie odpali, szczególnie jak jednak zacznie pracować na obu garach ale będzie to już słabiutki silnik, jeśli tylko ta kompresja jest jego wadą to warto reanimować. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Nie jeden by chciał 8 Bar na cylindrze bo mają po 7 i śmigają aż miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 No spoko, ale co to ma do oceny zużycia, miałem przy poprzedniej łódce 12 konnego szweda z lat 70-tych, miał coś powyżej 8-miu, wyregulowałem go do przyzwoitej pracy, śmigał aż miło ale to był dziadek, pewnie kiedyś miał te 12 koni... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 ten 4.5 johnson jak nowy był to miał moze 6 bar. ten model ma niska kompresje. widac to po szarpaku. jego konstrukcja jest taka ze przy duzej kompresji by nie wyrobił zeby koło zamachowe obrócic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Żeby się nie okazało, że te wszystkie spory wynikają z pomyleniem 4T i 2T. 90 PSI ma silnik nowy. Wiec jak to się ma do 87 PSI i 80PSI ? Chcesz podnieść kompresję w takim maleństwie to zrób mu mieszankę 1:20 ( jak kiedyś w Wichrach), najlepiej z LUX-em, i silnik będzie jak nowy. Oczywiście tylko przy pomiarach kompresji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Można założyć nowy temat pomiar kompresji Firma, model, konie i rok do tego pomiar kompresji i wtedy po jakimś czasie wyjdzie ile jest silników z 6 barami które pływają :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Zibi spójrz na siebie, na swoje komentarze, człowieku z takimi ciągłymi postami jakie produkujesz to bliżej Ci do pudelka lub forum onet niż forum techniczne. To Ty uchodzisz tu za osobę powiem delikatnie "kontrowersyjną", której ciągle coś nie pasuje, a posty nic nie wnoszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 ten 4.5 johnson jak nowy był to miał moze 6 bar. ten model ma niska kompresje. widac to po szarpaku. jego konstrukcja jest taka ze przy duzej kompresji by nie wyrobił zeby koło zamachowe obrócic ooooo i tu jest słowo rozsądku i prawdopodobnie doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 ok, faktycznie nie wiedziałem, że tak to bywa, najmniejszy silnik jaki miałem miał 4 konie, 1 cylinder, 25lat i 9atm :-[ pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Mati82 poczytaj sam siebie ile techniki w twoich postach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.