marcinrm Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Witam posiadam stary silniczek Johnson 4HP 2T z 83 roku Silnik posiada dwa cylindry ostatnio przestal palic na jeden z nich (sprawny jest tylko górny) natomiast w donym na świecy pijawila sie szara wodnista maź - przeczyscilem swiece odpalilem jeszcze raz i znow to samo tym razem widac ze to woda dostaje sie do dolnego cylindra. Nie wiem co robić bo w mojej okolicy nikt nie naprawia takich silnikow wydaje mi sie ze bedzie to uszczelka pod glowica (widac ze byla kiedys wymieniana) czy wymieniac samemu czy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 innych przyczyn to raczej nie ma wymienisz sam tylko manuala ściągnij co byś wiedział ile wagi na śróbkę przyłożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 A skąd zdobyć manuala?? Na necie ciężko znaleźć cokolwiek albo źle szukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 A naq forum szukałeś? ;) silniki/instrukcje : http://boatinfo.no/lib/library.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Może być jeszcze chyba walnięty uszczelniacz skrzyni korbowej na dole... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 1. jesli woda dostaje sie z kanału wodnego pod głowicą(ta czesc w które wkręcasz swiece) uszczelka pod głowicą walnieta i do wymiany i przeszlifowanie płaszczyny przylgowej głowicy. 2. z lewej strony bloku silnika jest tzw płaszcz wodny.to ta strona na której jest panel i 8 srubek z łbem ok 8mm bardo czest pada uszczelka na tym płaszu wodnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Rozebrałem całość i rzeczywiście uszczelka pod głowicą uszkodzona - widać że jest nieoryginalna. Czy to mozliwe że uszczelka pod głowicą nie ma metalowych pierścieni?? Wygląda jakby ktoś sam dorabiał i dlatego zastanawiam sie czy nie powinny tam byc te metalowe pierścienie uszczelniajace cylindry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 oryginalnie jest bez perscieni metalowych, lecz jesli zdecydujesz sie na dorabianie w firmie np"Gasket" z aleksandrowa łódzkiego to mozesz zażyczyc sobie doroobienie z metalowymi pierscieniami. Wazne jest to by powierzchnia przylgowa była płaska.ja zawsze oddaje głowice na szlifowanie.Za każdym razem zdejmują ok 0.4mm dyz powierzchnia jest wyraznie pofalowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Możesz dopasować całkowicie metalowe od samochodowych kolektorów wydechowych. Tylko trzeba je przed zamontowaniem zmiękczyć/wyżarzyć palnikiem. Oczywiście pod warunkiem, że powierzchnie przylegania są splanowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 W Poznaniu jest firma ktora dorobi mi kazda uszczelke z pierscieniami i bez tylko nie wiem jaka wybrac Co bedzie lepsze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludo52 Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Mam jedno pytanie . Jaki jest sens dorabiania uszczelki jeżeli oryginalna kosztuje niecałe 8$ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 A gdzie taka dostac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Dzieki ;-) A gdybym jednak dorabial to wziasc z poerscieniami czy tak jak fabrycznie bez poerscieni??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 z piersceniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Mam jeszcze pytanie czy można gdzieś dostać (dorobić) śruby do mocowania głowicy jest tam jakiś nietypowy gwint (sam łep też jest na klucz 9,5) bo przy okazji chciałbym wymienić. Może ktoś ma do odsprzedania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Dłubiąc w amerykanach dobrze jest zaopatrzyć się w komplet calowych kluczy ... "nietypowy" gwint też zapewne jest calowy . Zmierzyć grzebykiem do gwintów dla pewności i udać się do sklepu . Należy zwrócić uwagę żeby nowe śruby miała taką samą cechę jak stare , żeby nie były z plasteliny - materiał dawał radę temperaturze i obciążeniom . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Gwint jest calowy tylko że nie można dostać takich śrub u mnie w sklepach. Czy ktoś się orientuje gdzie dostane takie śruby w okolicach poznania?? Albo gdzie można zamówić przez neta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Cytat z pierwszego z brzegu forum po wpisaniu w google gwint calowy poznan : "zapytałbym w Fabory na Lechickiej, możesz zapytać też w ADO przy R. Śródka..." a może w tej firmie : http://www.argip.com.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Kup śruby nierdzewne A2( np. M8) o rdzeniu większym niż twój gwint nietypowy. Udaj się do pierwszego z brzegu tokarza i po kłopocie. Głowiczka w tym motorku jest dokręcana nie mocniej niż 2kGm więc o wytrzymałość śrub praktycznie się nie martw. Jeżeli już to może złapać sproszkowane aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Cos wykombinuje - co masz na mysli mowiac moze zlapac sproszkowane aluminium?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Korozja aluminium a dokładniej korozja elektrochemiczna. W starych Yamaha'ch Urwanie śruby zamiast odkręcenia to standart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinrm Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Mam juz wszystko jeszcze tylko pytanie odnosnie sily z jaka dokrecic glowice ma byc jak w manualu czy trzeba troche mocniej bo uszczelke mam dorobiona z poerscieniami metalowymi a w orygonale ich nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 0d 7 do 9 N*m ale zatezy jak wyszły te dorabiane śruby ja robie to na wyczucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Dociągnij na 1kGm , odpuść i dociągnij ponownie. Wszystko zależy od tego jak są spasowane śruby. Gwint przesmaruj smarem teflonowym albo wazeliną. Metalowe pierścienie dobrze byłoby wygrzać opalarką przed zamontowaniem. Mogą być za twarde do tak małej siły docisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.