Skocz do zawartości

Johnson 4HP 2T - awaria pomocy


marcinrm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam stary silniczek Johnson 4HP 2T z 83 roku Silnik posiada dwa cylindry ostatnio  przestal palic na jeden z nich (sprawny jest tylko górny) natomiast w donym na świecy pijawila sie szara wodnista maź - przeczyscilem swiece odpalilem jeszcze raz i znow to samo tym razem widac ze to woda dostaje sie do dolnego cylindra. Nie wiem co robić bo w mojej okolicy nikt nie naprawia takich silnikow wydaje mi sie ze bedzie to uszczelka pod glowica (widac ze byla kiedys wymieniana) czy wymieniac samemu czy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jesli  woda dostaje sie z kanału wodnego  pod głowicą(ta czesc w które wkręcasz swiece) uszczelka pod głowicą walnieta  i do wymiany i przeszlifowanie płaszczyny przylgowej głowicy.

 

2. z lewej strony bloku silnika jest tzw płaszcz wodny.to ta strona na której jest panel i 8 srubek z łbem ok 8mm

bardo czest pada uszczelka na tym płaszu wodnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Rozebrałem całość i rzeczywiście uszczelka pod głowicą uszkodzona - widać że jest nieoryginalna. Czy to mozliwe że uszczelka pod głowicą nie ma metalowych pierścieni?? Wygląda jakby ktoś sam dorabiał i dlatego zastanawiam sie czy nie powinny tam byc te metalowe pierścienie uszczelniajace cylindry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalnie jest bez perscieni metalowych,

lecz jesli zdecydujesz sie na dorabianie w firmie np"Gasket" z aleksandrowa łódzkiego to mozesz zażyczyc sobie doroobienie z metalowymi pierscieniami.

Wazne jest to by powierzchnia przylgowa była płaska.ja zawsze oddaje głowice na szlifowanie.Za każdym razem zdejmują ok 0.4mm  dyz powierzchnia jest wyraznie pofalowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubiąc w amerykanach dobrze jest zaopatrzyć się w komplet calowych kluczy ... "nietypowy" gwint też zapewne jest calowy . Zmierzyć grzebykiem do gwintów dla pewności i udać się do sklepu . Należy zwrócić uwagę żeby nowe śruby miała taką samą cechę jak stare , żeby nie były z plasteliny - materiał dawał radę temperaturze i obciążeniom .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup śruby nierdzewne A2( np. M8) o rdzeniu większym niż twój gwint nietypowy. Udaj się do pierwszego z brzegu tokarza i po kłopocie. Głowiczka w tym motorku jest dokręcana nie mocniej niż 2kGm więc o wytrzymałość śrub praktycznie się nie martw. Jeżeli już to może złapać sproszkowane aluminium.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...