Skocz do zawartości

Johnson 50 hp 2003 2T r - samozapłon SILNIK ZAGADKA


womaly23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie posiadam silnik johnson 50 hp 2T  2003 r  - SILNIK ZAGADKA w dosłownym tego słowa znaczeniu....

Więc po odpaleniu silnika , który odpala od strzała itd silnik łapie temperature  i zaczynają się wariacje, na wolnych obrotach zaczyna prychać, czasami przechodzi na prace na jednym cylindrze ale co najciekawsze to PO PRZYTRZYMANIU SILNIKA NA ŚREDNICH OBROTACH BLOKUJĘ SIĘ I WCHODZI NA WYŻSZE OBROTY  I TERAZ MAGIA UWAGA ZDEJMUJE 1 FAJKE ZERO REAKCJI , ZDEJMUJE DRUGĄ FAJKĘ I OSTATNIĄ RÓWNIEŻ ZERO REAKCJI SILNIK NADAL PRACUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  JEDNA Z DWOCH METOD ŻEBY GO ZGASIĆ TO ODŁĄCZENIE LINI PALIWOWEJ I POCZEKAĆ AŻ SIĘ WYPALI PALIWO A DRUGA TO  MANETA GÓRA DÓŁ  I JAKOŚ TAM SIĘ DŁAWI I GAŚNIE, OCZYWIŚCIE ZRYWKA ITD ZERO REAKCJI....

Jednym z pomysłów było przebicie prądu na świece po obudowie silnika drugi pomysł to podpowiedz mechanika , który stwierdził że jest tyle nagaru oleju  na głowicy że po rozgrzaniu pali się ''żywym ogniem'' i dlatego dochodzi do samozpałonu....

Głowica ściągnięta - nagaru zero, zapłon sprawdzony stroboskopem idealnie, kontrolka na obudowie silnika zero reakcji 

( czymś bardziej profesjonalnym by się zdało), mechanik zasugerował jeszcze ze jedną z przyczyn może być uszczelniacz wału i przez to ssie lewe powietrze- z jego tezą byłbym w stanie się zgodzić co do prychania bo silnik od nowości chodził tylko dobrze tak naprawdę 2 lata potem tylko problemy... Panowie z serwisu z kalisza mówią o bardzo wadliwym module i uszczelce pod głowicą - podobno obie części to zmora tych silników .

W ciągu kilku dni silnik oglądało kilku serwisantów motocykli, samochodowych i wszyscy NIE DO WIARY!!!

PANOWIE JAKIE SUGESTIE POMYSŁY ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zdejmujesz fajki ze świec i silnik dalej pracuje to znaczy, że ,,ogień goni ogień" . Bo niby jak miałaby się mieszanka zapalić.? Kanały i tłoki są tak urządzone, żeby zastąpić rozrząd. Może za dużo paliwa i dopala się w kolektorze wydechowym  a wchodząca następna porcja paliwa ma się od czego zapalić. Uważaj, żeby Ci się cały nie zapalił !!!

Jakby na to nie patrzył silnik trzeba cały dobrze przebadać na szczelność ( góra i dół) i sprawdzić ,,fazy rozrządu".

A diesla albo nafty mu czasem nie nalałeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy pomyłka co do paliwa nie nastąpiła - szczelność masz na myśli sprężanie??

Oba cylindry po 11 atm, zapomniałem napisać że kiedyś padła pompka od ssania automatycznego i jeden ze "szpeców" przerobił to na kranik od motorynki , może coś z nim nie tak i puszcza paliwo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Nigdy pomyłka co do paliwa nie nastąpiła - szczelność masz na myśli sprężanie??" - każdy tak mówi  ;)

Szczelność cylindrów i komór wstępnego sprężania (między komorami) a nie kompresja. Przy okazji osłuchać stetoskopem którędy powietrze uchodzi.

 

Motocykliści kombinują tak: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/164226-badanie-szczelnosci-silnika-2t/

 

i tak : http://www.freddy.cba.pl/tuning.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze podwójna cewka ma przebicie i dochodzi do  iskrzenia.

odizoluj cewke od bloku

 

Z cewki ( tej przy module????) na blok silnika i tą drogą na świece??  Dla mnie jest to jedno  z założeń które brałem pod uwagę - próbowałem kontrolką uchwycić ten moment niestety nie da rady , jakimś urządzeniem bardzo dokładnym może bym złapał ten moment chyba że przyłoże palca stane w kałuży i zrobie ja za kontrolke;p;p;p;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego , jeżeli fizycznie odłączone wszystkie kopułki ze świec , i na świecach niema iskry i być nie może ,  bo kopułki zdjęte  a technologii Nikoli Tesli utajnione i jak bezprzewodowo wysyłać energię na odległość my nie wiemy , to na moduł możesz choć reaktor atomowy podłączyć nie przeskoczy na świece iskra , bo niema takiej możliwości . TS pisał że odłączał wszystkie 3 na raz .

A co dotyczy samozapłonu , detonacja czy przedmuchy między cylindrami to trzeba mocno poszukać . Skoro był rozbierany i nagaru tam niema , ciepłota świecy odpowiednia ( a nawet jak by była nie odpowiednia to na zimnym silniku taki efekt by nie powstał ) . Ja obstawiał bym  przedmuchy między cylindrami ( warto zobaczyć jak wyglądają kanały w komorze korbowodu ) , oprócz wymienionych wyżej przyczyn nieśmiało bym polecił sprawdzić stan zaworków wpustowych , takie blaszki ( harmonijki )  na wlocie powietrza do cylindrów . Więcej pomysłów u mnie nie ma , no chyba że głupoty  ;D .

No i z okazji świąt życzę dokopać się do istoty sprawy .  :)

 

 

Ps. sprawdziłem specyfikacje Jonson 50hp 2t  wedle tego źródełka ma dwa cylindry http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/2003/J50PLSTD/CRANKSHAFT%20%26%20PISTON/parts.html

silnik ma oznaczenie 2003 J50PLSTD

Trzy cylindry ma Jonik 4t i ma oznaczenie 2003 J50PL4STC

Pytanie jaki silnik ma TS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA ZDEJMUJE 1 FAJKE ZERO REAKCJI , ZDEJMUJE DRUGĄ FAJKĘ I OSTATNIĄ RÓWNIEŻ ZERO REAKCJI SILNIK NADAL PRACUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 

Ja tu naliczyłem trzy , czyli pierwsza , druga i ostatnia  ;) . Może przesadnie czepiam się zawartości tekstu ( takie zboczenie zawodowe ) . Dla mnie dwa cylindry to " zdejmuję pierwszą fajkę i ostatnią " .  ;)

W sumie nie ważne , ważne że 2t 2cyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no tak to jest jak się chce za bardzo dokładnie opisać  ;D  Taka gra słówek panowie , wiecie o co chodzi prawda?

To tak jak na dyskotece dziewczynie mówi się że jest ładna itd a jak jest to wiadomo  ( niektórzy przekonują się dopiero rano ;D ) i to wszystko po to żeby ten  tego  i takie tam  >:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...