womaly23 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witam, Panowie posiadam silnik johnson 50 hp 2T 2003 r - SILNIK ZAGADKA w dosłownym tego słowa znaczeniu.... Więc po odpaleniu silnika , który odpala od strzała itd silnik łapie temperature i zaczynają się wariacje, na wolnych obrotach zaczyna prychać, czasami przechodzi na prace na jednym cylindrze ale co najciekawsze to PO PRZYTRZYMANIU SILNIKA NA ŚREDNICH OBROTACH BLOKUJĘ SIĘ I WCHODZI NA WYŻSZE OBROTY I TERAZ MAGIA UWAGA ZDEJMUJE 1 FAJKE ZERO REAKCJI , ZDEJMUJE DRUGĄ FAJKĘ I OSTATNIĄ RÓWNIEŻ ZERO REAKCJI SILNIK NADAL PRACUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JEDNA Z DWOCH METOD ŻEBY GO ZGASIĆ TO ODŁĄCZENIE LINI PALIWOWEJ I POCZEKAĆ AŻ SIĘ WYPALI PALIWO A DRUGA TO MANETA GÓRA DÓŁ I JAKOŚ TAM SIĘ DŁAWI I GAŚNIE, OCZYWIŚCIE ZRYWKA ITD ZERO REAKCJI.... Jednym z pomysłów było przebicie prądu na świece po obudowie silnika drugi pomysł to podpowiedz mechanika , który stwierdził że jest tyle nagaru oleju na głowicy że po rozgrzaniu pali się ''żywym ogniem'' i dlatego dochodzi do samozpałonu.... Głowica ściągnięta - nagaru zero, zapłon sprawdzony stroboskopem idealnie, kontrolka na obudowie silnika zero reakcji ( czymś bardziej profesjonalnym by się zdało), mechanik zasugerował jeszcze ze jedną z przyczyn może być uszczelniacz wału i przez to ssie lewe powietrze- z jego tezą byłbym w stanie się zgodzić co do prychania bo silnik od nowości chodził tylko dobrze tak naprawdę 2 lata potem tylko problemy... Panowie z serwisu z kalisza mówią o bardzo wadliwym module i uszczelce pod głowicą - podobno obie części to zmora tych silników . W ciągu kilku dni silnik oglądało kilku serwisantów motocykli, samochodowych i wszyscy NIE DO WIARY!!! PANOWIE JAKIE SUGESTIE POMYSŁY ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 ja ma Johnsona z 97roku kolega za czteropak zrobił nowa instalacje silniczek jak nowy . Kiedy nalegałem.ze mu normalnie zapłace powiedzał ze było łatwiej niz w motorze WSK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 kolego DAN ale objaw mialeś taki sam ? Kurcze wymieniać całą instalacje w tym silniku ( pod czapą) to trochę zabawy by było ....w zasadzie jeśli chodzi o kabelki to raczej było by to niemożliwe, moduły cewki itd jakaś masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Żeby silnik mógł "pracować' musi mieć paliwo. Albo możliwość odcięcia iskry na świecach. jak każdy 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 Jeżeli zdejmujesz fajki ze świec i silnik dalej pracuje to znaczy, że ,,ogień goni ogień" . Bo niby jak miałaby się mieszanka zapalić.? Kanały i tłoki są tak urządzone, żeby zastąpić rozrząd. Może za dużo paliwa i dopala się w kolektorze wydechowym a wchodząca następna porcja paliwa ma się od czego zapalić. Uważaj, żeby Ci się cały nie zapalił !!! Jakby na to nie patrzył silnik trzeba cały dobrze przebadać na szczelność ( góra i dół) i sprawdzić ,,fazy rozrządu". A diesla albo nafty mu czasem nie nalałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Nigdy pomyłka co do paliwa nie nastąpiła - szczelność masz na myśli sprężanie?? Oba cylindry po 11 atm, zapomniałem napisać że kiedyś padła pompka od ssania automatycznego i jeden ze "szpeców" przerobił to na kranik od motorynki , może coś z nim nie tak i puszcza paliwo??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 ,,Nigdy pomyłka co do paliwa nie nastąpiła - szczelność masz na myśli sprężanie??" - każdy tak mówi ;) Szczelność cylindrów i komór wstępnego sprężania (między komorami) a nie kompresja. Przy okazji osłuchać stetoskopem którędy powietrze uchodzi. Motocykliści kombinują tak: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/164226-badanie-szczelnosci-silnika-2t/ i tak : http://www.freddy.cba.pl/tuning.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 mysle ze podwójna cewka ma przebicie i dochodzi do iskrzenia. odizoluj cewke od bloku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Pisze, że zdejmuje wszystkie fajki ze świec a motorek dalej chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 mysle ze podwójna cewka ma przebicie i dochodzi do iskrzenia. odizoluj cewke od bloku Z cewki ( tej przy module????) na blok silnika i tą drogą na świece?? Dla mnie jest to jedno z założeń które brałem pod uwagę - próbowałem kontrolką uchwycić ten moment niestety nie da rady , jakimś urządzeniem bardzo dokładnym może bym złapał ten moment chyba że przyłoże palca stane w kałuży i zrobie ja za kontrolke;p;p;p;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 a może by tak kolega sprawdził ciepłotę świec... może kolega próbował na shell v power racing? warto sprawdzić czym ten samozapłon jest spowodowany i jeżeli od żaru komory spalania to na w/w paliwie nie powinno być... kolejna sprawa jaki olej do mieszanki daje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Świece zgodne z zaleceniami producenta - nowe są, olej nie pamiętam, paliwo PB95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 z modułu wychodzą 2 konektory na cewke. odłacz te konektory z cewki i napewno zgasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Świece zgodne z zaleceniami producenta - nowe są, olej nie pamiętam, paliwo PB95 no to już wie co ma zrobić ;) i tak przy okazji - głowic nie miał planowanych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 Kolego , jeżeli fizycznie odłączone wszystkie kopułki ze świec , i na świecach niema iskry i być nie może , bo kopułki zdjęte a technologii Nikoli Tesli utajnione i jak bezprzewodowo wysyłać energię na odległość my nie wiemy , to na moduł możesz choć reaktor atomowy podłączyć nie przeskoczy na świece iskra , bo niema takiej możliwości . TS pisał że odłączał wszystkie 3 na raz . A co dotyczy samozapłonu , detonacja czy przedmuchy między cylindrami to trzeba mocno poszukać . Skoro był rozbierany i nagaru tam niema , ciepłota świecy odpowiednia ( a nawet jak by była nie odpowiednia to na zimnym silniku taki efekt by nie powstał ) . Ja obstawiał bym przedmuchy między cylindrami ( warto zobaczyć jak wyglądają kanały w komorze korbowodu ) , oprócz wymienionych wyżej przyczyn nieśmiało bym polecił sprawdzić stan zaworków wpustowych , takie blaszki ( harmonijki ) na wlocie powietrza do cylindrów . Więcej pomysłów u mnie nie ma , no chyba że głupoty ;D . No i z okazji świąt życzę dokopać się do istoty sprawy . :) Ps. sprawdziłem specyfikacje Jonson 50hp 2t wedle tego źródełka ma dwa cylindry http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/2003/J50PLSTD/CRANKSHAFT%20%26%20PISTON/parts.html silnik ma oznaczenie 2003 J50PLSTD Trzy cylindry ma Jonik 4t i ma oznaczenie 2003 J50PL4STC Pytanie jaki silnik ma TS ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 Silnik posiada dwa cylindry tak jak napisałem w temacie nie wiem skąd się wziął trzeci czyżby magia świąt - cudowne rozmnożenie?? ;) Po nowym roku będę grzebał dalej przy silniku, posprawdzam wszystko co opisaliście i mam nadzieję ,że będzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 UWAGA ZDEJMUJE 1 FAJKE ZERO REAKCJI , ZDEJMUJE DRUGĄ FAJKĘ I OSTATNIĄ RÓWNIEŻ ZERO REAKCJI SILNIK NADAL PRACUJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja tu naliczyłem trzy , czyli pierwsza , druga i ostatnia ;) . Może przesadnie czepiam się zawartości tekstu ( takie zboczenie zawodowe ) . Dla mnie dwa cylindry to " zdejmuję pierwszą fajkę i ostatnią " . ;) W sumie nie ważne , ważne że 2t 2cyl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 ;D ;D ;D ;D bo 3-ci zapasowy :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 Kurcze no tak to jest jak się chce za bardzo dokładnie opisać ;D Taka gra słówek panowie , wiecie o co chodzi prawda? To tak jak na dyskotece dziewczynie mówi się że jest ładna itd a jak jest to wiadomo ( niektórzy przekonują się dopiero rano ;D ) i to wszystko po to żeby ten tego i takie tam >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 To Ty z silnikiem ten tego i takie tam ??? Ale co, przez wydech, jak ginekolog czy głowicę zdejmujesz ;D Wesołych Świąt ;D ;D ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
womaly23 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 Szczegóły ten tego i takie tam muszę zachować dla siebie , nie chce żebym potem był gwiazda pudelka albo jakiegoś innego ten tego ;) Wesołych!!! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2014 I tak 3maj :) :) :) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.