Skocz do zawartości

Johnson 50 VRO 1989 dziwny odgłos


caboo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i pozdrawiam:), czy ktoś może wie co to za dziwny dźwięk ''stukania'' dochodzi z pompy VRO ( tak myślę po dotknięciu ręką czuć stuki), opisze trochę pacjenta. Pacjent to Johnson 50 VRO z 1989 (model: J50TLCEC) kupiony razem z ribem Flatacraft Force 4GT, który został ''porzucony'' w ogrodzie przez poprzedniego właściciela na jakieś 10 lat :). Po tak długim przestoju, wymieniłem świece na nowe, gaźniki przeczyszczone, filtr paliwa nowy, na tłoki poszedł ''fogging oil'' i to wszystko. Z racji że wiele niedobrego się dzieje z VRO postanowiłem ze je po prostu odłączę o zrobię mieszankę 1:50. Przekręciłem kluczyk i pacjent ożył :), wszytko działa ok obroty są ok, biegi ładnie wchodzą, ale po kilku uruchomieniach pojawiły się dziwne ''stuki'' od strony pompy

link:

https://youtu.be/oWy5sF7MsHo

wie ktoś może co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, pompa VRO gdy ciągnie olej to w tym momencie robi kliknięcie, jeśli olej jest w układzie to te kliknięcia są rzadziej ale słyszalne przy wolnych obrotach silnika. Przy braku oleju kliknięcia są częstsze i głośniejsze- bo olej nie wytłumia membrany.

 

Witam kolego :) i dziękuję za podpowiedź, już chyba wiem co był przyczyną. Zsunął się wąż który robił za ''zaślepkę'' na wejściu olejowym, i pomału uciekało tamtędy paliwo. Po ponownym zaślepieniu wszystko wróciło do normy :). Także na przyszłość po odłączeniu pompy VRO trzeba DOBRZE zabezpieczyć wejście olejowe :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :). Stało się coś bardzo dziwnego panowie i panie, a mianowicie odbiło mojemu  ''dzonemu''  :). Postanowiłem wyczyścić połączenie przewodów na przełączniku magnetycznym jak na zdjęciu.Po wyczyszczeniu przekręciłem kluczyk i ''Dzony'' odpalił, problem się pojawił gdy chciałem go zgasić, a mianowicie zero reakcji na wyłączony kluczyk a na nawet wyjęty ze stacyjki. Nawet zdjęcie przewodu wysokiego napięcia z jednego garczka nie pomogło, tylko kopało po paluchach jak wściekłe, dopiero pomogła ''szmata'' którą zatkałem wloty powietrza i ''dzony'' zamilkł.Tak się dzieje  za każdym razem jak go odpalę i pytanie jest co może być nie tak?

20190701_1738471.thumb.jpg.3f52eace3e045e8a0c536aef8fd0afc2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problemu szukaj w stacyjce . Żeby zgasić musisz tak przerzucić styki żeby jeden z przewodów podać na masę . Zazwyczaj jest to kolor biały . To co wyczyściłeś to przekaźnik ewentualnie nazywany stycznikiem. On ma za zadanie „ przerzucić „

Plus z akumulatora na rozrusznik a jego cewkę sterujesz właśnie stacyjka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu szukaj w stacyjce . Żeby zgasić musisz tak przerzucić styki żeby jeden z przewodów podać na masę . Zazwyczaj jest to kolor biały . To co wyczyściłeś to przekaźnik ewentualnie nazywany stycznikiem. On ma za zadanie „ przerzucić „

Plus z akumulatora na rozrusznik a jego cewkę sterujesz właśnie stacyjka .

 

Witaj, problem w tym że stacyjka wygląda na nierozbieralną ( zdjęcia). Czy istnieje możliwość  ''zmostkowania'' któryś kabli za stacyjką aby stwierdzić że to stacyjka zanim zamówię nową? Jeśli tak to które? Czy przekaźnik może być uszkodzony skoro odpala?

20190608_084735.thumb.jpg.36b19b7a54e65c1b421cc1173c462f3b.jpg

20190608_084814.thumb.jpg.b25e32ed88d07e72dbd4022983e2d826.jpg

20190707_132910.thumb.jpg.fa2e66db49845bac704ece3322666af2.jpg

20190707_140436.thumb.jpg.3d086847df2961792780700585c4660c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez instrukcji z kolorami nie dojdziemy . Przekaźnik to taki duży przełącznik który radzi sobie z prądem . Sterujesz nim małym przełącznikiem jakim jest stacyjka. Ten przekaźnik prawdopodobnie steruje tylko plusem na rozrusznik wiec skoro odpala to znaczy że działa poprawnie . Aby zgasić silnik trzeba zewrzeć do masy jeden z tych przewodów ze stacyjki ( do czarnego ) łatwo sprawdzisz omomierzem jak działa stacyjka i poszcZegolne jej styki . Poszukaj który kolor zwiera sie z czarnym na wyłączonym kluczyku i zrywce . Miernik uniwersalny ustawiony na opór prawdę Ci powie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co na szybko znalazłem żółty przewód może mieć związek z gaszeniem . Dochodzi on według schematu tez do przekaźnika . Być może przekaźnik ma styk  pomocniczy normalnie zamknięty a podczas pracy otwarty . Po przekręceniu stacyjki na zgaszony styk zamyka się i zwiera żółty przewód z czarnym masowym . Sprawdz to przy pomocy omomierza. Żółty przewód idzie tez do Cdi .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co na szybko znalazłem żółty przewód może mieć związek z gaszeniem . Dochodzi on według schematu tez do przekaźnika . Być może przekaźnik ma styk  pomocniczy normalnie zamknięty a podczas pracy otwarty . Po przekręceniu stacyjki na zgaszony styk zamyka się i zwiera żółty przewód z czarnym masowym . Sprawdz to przy pomocy omomierza. Żółty przewód idzie tez do Cdi .

 

Już zaczyna być ciekawie:), z tego co widzę ze stacyjki wychodzi żółto/czerwony i idzie aż do przekaźnika ( po drodze mijając grubą czerwoną wtyczkę), ale ze stacyjki wychodzą jeszcze dwa czarne (jeden czarno/żółty a drugi czarno/biały). Jeden z nich jest za czerwoną wtyczką już zupełnie czarny i idzie do przekaźnika jak i do masy na silniku. Teraz pytanie czy jak silnik będzie uruchomiony a kluczyk w pozycji stop, to czy jak zmostkuje żólto/czerwony z czarnym tak poprostu na przekaźniku to teoretycznie silnik powinien zgasnąć tak?.

 

 

Czerwona Wtyczka

20190602_165112.thumb.jpg.8a9d074e2a5f859e4d0db3c84be13a61.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarno/żółty połączony z czarno/białym kluczyk w pozycji STOP i jest "przejscie". Kluczyk w pozycji "zapłon" brak przejścia. Pomiar robiony na przekaźniku (jak na zdjęciu ), na wyłączonym kluczyku i "przejście" jest. Nie wiem czy dobrze to robię :).

2019-07-21_12_58_22.jpg.5f9726ea7865f031e7c0678646723682.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki opór świadczy o nawęgleniu jego styków, brudnych stykach lub stykach które już umarły. Po odpaleniu silnika sprawdz, czy zgasisz zwierając po prostu to co zmierzyłeś. Przekaźnik może i jest rozbieralny, może wystarczy wyczyścić jego styki delikatnym papierem sciernym,.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wracam z pola bitwy i......., zrobiłem tak jak mówisz, włączyłem silnik, przekręciłem stacyjkę na STOP silnik dalej chodzi więc zwarłem te dwa styki ze sobą( jak na zdjęciu) i zero reakcji, silnik dalej chodzi. Postanowiłem więc odciąć końcówki i polutować kable na nowo, bo jak mówisz mogą być ''martwe''. Zajrzałem również bo stycznika ( zdjęcie), ale wygląda że niewiele w nim jest i raczej wygląda na ok. Złożyłem wszytko, odpaliłem i silnik chodzi, a do gaszenia potrzebna już szmata  :).

20190701_173847_kopia.thumb.jpg.a7fcc38c773f2a9dd82ea53b7fa2340e.jpg

20190721_193722.thumb.jpg.9391806184133c52817711493c13df10.jpg

20190721_193739.thumb.jpg.f3754e1dd15586d07c0bf2f915f716d3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jestem z powrotem :) i na wstępie mike217 wielkie podziękowania dla Ciebie za pomoc w temacie ( prawdopodobnie będę potrzebował Twojej pomocy jeszcze nie raz  :)) ale do rzeczy, znalazł się winowajca całego zamieszania. Był nim przerwany przewód w takiej gumowej wtyczce tzn sama końcówka przewodu (jak na zdjęciach). Polutowałem tą końcówkę złożyłem razem, odpaliłem i...... zgasiłem go kluczykiem :), z radości że to to powtórzyłem tą  czynność jeszcze kilka razy :). Przy okazji Mike na tym RIBIE był na desce koło konsoli zamontowany zegar od trim/tilt , ale nie podłączony do niczego od drugiej strony :). Czy istnieje możliwość na tym silniku z tą konsolą ( na której jest sterowanie góra dół) podłączenie go?. Swoją drogą wracając do tematu to zakup 30 letniego silnika wiąże się tylko z jego odpalaniem w beczce pod domem :). albo wymianą całej elektryki na nową, bo strach wypłynąć na wodę. kto wie co czai się na mnie jeszcze w nim :).

20190722_171713.thumb.jpg.10e723dc3755d595be01bc8f94330b55.jpg

20190722_172017.thumb.jpg.9c132a312365e2da2cdfe8aa5cf8052e.jpg

20190722_173523.thumb.jpg.0a6216b4bab716e0d60e16a57ccab600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się że mogłem pomoc  :) w razie czego pisz. Jeżeli twój silnik ma siłownik od trymu i jest przy nim czujnik położenia ( cztery przewody  prawdopodobnie ) to jakaś szansa jest że można go podłączyć pod zegar pokazujący położenie trymu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś tam jest i wygląda na jakiś czujnik, ale nie wiem czy on ma pracować podczas podnoszenia silnika, bo generalnie nic się nie dzieje jak podnoszę/opuszczam silnik. Wygląda na ''zastany'' :). Nie wiem czy go będzie dobrze widać bo ciężko zrobić zdjęcie, ale idą do niego dwa kable na pewno, a czy coś więcej to nie mogę go teraz podnieść bo stoi w beczce.

20190722_193343.thumb.jpg.9c07f5c3f4bc801823b53b020c71d803.jpg

20190722_193416.thumb.jpg.b12f6f8b65b70ffd27dfa6561895e970.jpg

20190722_193502.thumb.jpg.df67e546b15488f9de3be1ffca9711ee.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...