caboo Opublikowano 14 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2019 Witam wszystkich i pozdrawiam:), czy ktoś może wie co to za dziwny dźwięk ''stukania'' dochodzi z pompy VRO ( tak myślę po dotknięciu ręką czuć stuki), opisze trochę pacjenta. Pacjent to Johnson 50 VRO z 1989 (model: J50TLCEC) kupiony razem z ribem Flatacraft Force 4GT, który został ''porzucony'' w ogrodzie przez poprzedniego właściciela na jakieś 10 lat :). Po tak długim przestoju, wymieniłem świece na nowe, gaźniki przeczyszczone, filtr paliwa nowy, na tłoki poszedł ''fogging oil'' i to wszystko. Z racji że wiele niedobrego się dzieje z VRO postanowiłem ze je po prostu odłączę o zrobię mieszankę 1:50. Przekręciłem kluczyk i pacjent ożył :), wszytko działa ok obroty są ok, biegi ładnie wchodzą, ale po kilku uruchomieniach pojawiły się dziwne ''stuki'' od strony pompy link: https://youtu.be/oWy5sF7MsHo wie ktoś może co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 27 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Witam, pompa VRO gdy ciągnie olej to w tym momencie robi kliknięcie, jeśli olej jest w układzie to te kliknięcia są rzadziej ale słyszalne przy wolnych obrotach silnika. Przy braku oleju kliknięcia są częstsze i głośniejsze- bo olej nie wytłumia membrany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 29 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Witam, pompa VRO gdy ciągnie olej to w tym momencie robi kliknięcie, jeśli olej jest w układzie to te kliknięcia są rzadziej ale słyszalne przy wolnych obrotach silnika. Przy braku oleju kliknięcia są częstsze i głośniejsze- bo olej nie wytłumia membrany. Witam kolego :) i dziękuję za podpowiedź, już chyba wiem co był przyczyną. Zsunął się wąż który robił za ''zaślepkę'' na wejściu olejowym, i pomału uciekało tamtędy paliwo. Po ponownym zaślepieniu wszystko wróciło do normy :). Także na przyszłość po odłączeniu pompy VRO trzeba DOBRZE zabezpieczyć wejście olejowe :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 1 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Witam ponownie :). Stało się coś bardzo dziwnego panowie i panie, a mianowicie odbiło mojemu ''dzonemu'' :). Postanowiłem wyczyścić połączenie przewodów na przełączniku magnetycznym jak na zdjęciu.Po wyczyszczeniu przekręciłem kluczyk i ''Dzony'' odpalił, problem się pojawił gdy chciałem go zgasić, a mianowicie zero reakcji na wyłączony kluczyk a na nawet wyjęty ze stacyjki. Nawet zdjęcie przewodu wysokiego napięcia z jednego garczka nie pomogło, tylko kopało po paluchach jak wściekłe, dopiero pomogła ''szmata'' którą zatkałem wloty powietrza i ''dzony'' zamilkł.Tak się dzieje za każdym razem jak go odpalę i pytanie jest co może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 20 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Witam, nic nikomu nie przychodzi do głowy co może być nie tak? jakieś podpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Problemu szukaj w stacyjce . Żeby zgasić musisz tak przerzucić styki żeby jeden z przewodów podać na masę . Zazwyczaj jest to kolor biały . To co wyczyściłeś to przekaźnik ewentualnie nazywany stycznikiem. On ma za zadanie „ przerzucić „ Plus z akumulatora na rozrusznik a jego cewkę sterujesz właśnie stacyjka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 20 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Problemu szukaj w stacyjce . Żeby zgasić musisz tak przerzucić styki żeby jeden z przewodów podać na masę . Zazwyczaj jest to kolor biały . To co wyczyściłeś to przekaźnik ewentualnie nazywany stycznikiem. On ma za zadanie „ przerzucić „ Plus z akumulatora na rozrusznik a jego cewkę sterujesz właśnie stacyjka . Witaj, problem w tym że stacyjka wygląda na nierozbieralną ( zdjęcia). Czy istnieje możliwość ''zmostkowania'' któryś kabli za stacyjką aby stwierdzić że to stacyjka zanim zamówię nową? Jeśli tak to które? Czy przekaźnik może być uszkodzony skoro odpala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Bez instrukcji z kolorami nie dojdziemy . Przekaźnik to taki duży przełącznik który radzi sobie z prądem . Sterujesz nim małym przełącznikiem jakim jest stacyjka. Ten przekaźnik prawdopodobnie steruje tylko plusem na rozrusznik wiec skoro odpala to znaczy że działa poprawnie . Aby zgasić silnik trzeba zewrzeć do masy jeden z tych przewodów ze stacyjki ( do czarnego ) łatwo sprawdzisz omomierzem jak działa stacyjka i poszcZegolne jej styki . Poszukaj który kolor zwiera sie z czarnym na wyłączonym kluczyku i zrywce . Miernik uniwersalny ustawiony na opór prawdę Ci powie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Z tego co na szybko znalazłem żółty przewód może mieć związek z gaszeniem . Dochodzi on według schematu tez do przekaźnika . Być może przekaźnik ma styk pomocniczy normalnie zamknięty a podczas pracy otwarty . Po przekręceniu stacyjki na zgaszony styk zamyka się i zwiera żółty przewód z czarnym masowym . Sprawdz to przy pomocy omomierza. Żółty przewód idzie tez do Cdi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 20 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Z tego co na szybko znalazłem żółty przewód może mieć związek z gaszeniem . Dochodzi on według schematu tez do przekaźnika . Być może przekaźnik ma styk pomocniczy normalnie zamknięty a podczas pracy otwarty . Po przekręceniu stacyjki na zgaszony styk zamyka się i zwiera żółty przewód z czarnym masowym . Sprawdz to przy pomocy omomierza. Żółty przewód idzie tez do Cdi . Już zaczyna być ciekawie:), z tego co widzę ze stacyjki wychodzi żółto/czerwony i idzie aż do przekaźnika ( po drodze mijając grubą czerwoną wtyczkę), ale ze stacyjki wychodzą jeszcze dwa czarne (jeden czarno/żółty a drugi czarno/biały). Jeden z nich jest za czerwoną wtyczką już zupełnie czarny i idzie do przekaźnika jak i do masy na silniku. Teraz pytanie czy jak silnik będzie uruchomiony a kluczyk w pozycji stop, to czy jak zmostkuje żólto/czerwony z czarnym tak poprostu na przekaźniku to teoretycznie silnik powinien zgasnąć tak?. Czerwona Wtyczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Sprawdź czy czarno żółty po wyłączeniu stacyjki jest zwarty z czarnym. Zwarcie tych dwóch powinno wyłączać moduł zapłonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 20 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 ok zobaczę jutro i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 czarno/żółty połączony z czarno/białym kluczyk w pozycji STOP i jest "przejscie". Kluczyk w pozycji "zapłon" brak przejścia. Pomiar robiony na przekaźniku (jak na zdjęciu ), na wyłączonym kluczyku i "przejście" jest. Nie wiem czy dobrze to robię :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 Dobrze robisz tylko czemu jest aż piec omów jesli dobrze widzę . Jeśli taki faktycznie jest opór to szukaj Luźnych styków lub skorodowanych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 może ten przekaźnik się uszkodził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 Taki opór świadczy o nawęgleniu jego styków, brudnych stykach lub stykach które już umarły. Po odpaleniu silnika sprawdz, czy zgasisz zwierając po prostu to co zmierzyłeś. Przekaźnik może i jest rozbieralny, może wystarczy wyczyścić jego styki delikatnym papierem sciernym,. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 ok zobaczę wieczorkiem i dam znać :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 21 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 Właśnie wracam z pola bitwy i......., zrobiłem tak jak mówisz, włączyłem silnik, przekręciłem stacyjkę na STOP silnik dalej chodzi więc zwarłem te dwa styki ze sobą( jak na zdjęciu) i zero reakcji, silnik dalej chodzi. Postanowiłem więc odciąć końcówki i polutować kable na nowo, bo jak mówisz mogą być ''martwe''. Zajrzałem również bo stycznika ( zdjęcie), ale wygląda że niewiele w nim jest i raczej wygląda na ok. Złożyłem wszytko, odpaliłem i silnik chodzi, a do gaszenia potrzebna już szmata :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2019 To ciekawe, prześledź drogę od modułu cdi tego żółtego kabelka jego zwarcie do masy powinno zgasić silnik . Podpada w takim razie sam moduł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 22 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 Ok jestem z powrotem :) i na wstępie mike217 wielkie podziękowania dla Ciebie za pomoc w temacie ( prawdopodobnie będę potrzebował Twojej pomocy jeszcze nie raz :)) ale do rzeczy, znalazł się winowajca całego zamieszania. Był nim przerwany przewód w takiej gumowej wtyczce tzn sama końcówka przewodu (jak na zdjęciach). Polutowałem tą końcówkę złożyłem razem, odpaliłem i...... zgasiłem go kluczykiem :), z radości że to to powtórzyłem tą czynność jeszcze kilka razy :). Przy okazji Mike na tym RIBIE był na desce koło konsoli zamontowany zegar od trim/tilt , ale nie podłączony do niczego od drugiej strony :). Czy istnieje możliwość na tym silniku z tą konsolą ( na której jest sterowanie góra dół) podłączenie go?. Swoją drogą wracając do tematu to zakup 30 letniego silnika wiąże się tylko z jego odpalaniem w beczce pod domem :). albo wymianą całej elektryki na nową, bo strach wypłynąć na wodę. kto wie co czai się na mnie jeszcze w nim :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 Cieszę się że mogłem pomoc :) w razie czego pisz. Jeżeli twój silnik ma siłownik od trymu i jest przy nim czujnik położenia ( cztery przewody prawdopodobnie ) to jakaś szansa jest że można go podłączyć pod zegar pokazujący położenie trymu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 a tak nawiasem , warto te wszystkie złączki śrubki wyczyścić pędzlem i preparatem np kontakt 60 firmy Chemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 22 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 coś tam jest i wygląda na jakiś czujnik, ale nie wiem czy on ma pracować podczas podnoszenia silnika, bo generalnie nic się nie dzieje jak podnoszę/opuszczam silnik. Wygląda na ''zastany'' :). Nie wiem czy go będzie dobrze widać bo ciężko zrobić zdjęcie, ale idą do niego dwa kable na pewno, a czy coś więcej to nie mogę go teraz podnieść bo stoi w beczce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 Dwa przewody wychodzą od silnika pewnie niebieski i zielony. Jeżeli jest jakiś czujnik to musi od niego iść wiązka . Być może dwa przewody gorzej jak cztery . Jeśli dwa wepnij w nie omomierz i sprawdź co się Dzieje podczas pracy trymu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caboo Opublikowano 24 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Witaj Mike, dam znać co tam jest dokładnie, ale dopiero w weekend. Preparat do styków zamówiony i będę walczył w weekend, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.