wluczykij Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 witam, kupujac łódkę podczas jazdy próbnej wszystko chodziło dobrze. wypływając 2gi raz po zakupie coś zaczęło grzęgotac. sciągnąłem śrubę i odkręciłem 3 śruby wewnątrz, od razu pojawił się olej z wodą. spuscilem olej no i niewiem co dalej, sorry ale nie znam właściwego słownictwa. widze propeler shaft i niewiem czy mam wymieniac cos wiecej? nie potrafie wyciagnac czegokolwiek wiecej, a dostałem poradę żeby wymieni łożysko lub simering. niewiem czy woda może dostawac się od strony śruby czy może od strony pompy wody? co powinienem zrobic? bede wdzięczny za wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Woda może dostawać się 3 miejscami: uszczelnienia wałka poziomego (śruby napędowej) uszczelnienia wałka pionowego cięgno zmiany biegów Wymień wszystkie uszczelnienia. Zrobisz to raz i zapomnisz o sprawie. Może to coś pomoże: https://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/parts/43939.cfm?mdl=LMYY1C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 ,,...Woda może dostawać się 3 miejscami:..."- 5-ma bo jeszcze uszczelki pod korkami ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wluczykij Opublikowano 13 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Ikis dzieki wielkie za odpowiedz. Dałeś mi dobre wskazówki, i dzięki wielkie. Ale jeszcze jedna prośba. Bo jak wspomniałem nie znam dokładnie nazw tych elementów silnika. Możesz podać mi numerki które dokładnie mam wymienić? (z tego linka co mi podałeś) Bo z tego co rozumiem to np przy śrubie jest oring nr 27 i to wystarczy czy jeszcze część 26? a tych pozostałych to już w ogóle nie wiem (41?) Sorry za takie banalne pytania ale wole mieć pewność co dokładnie wymieniać niż ciągle robić coś niewłaściwie. dzięki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 O-ring 27 - 1szt Simmering 31 - 2szt O-ring 41 - 1szt Simmering 43 - 2szt O-ring 51 1szt Uszczelka 37 - 1szt Uszczelka 47 - 1szt Uszczelki 46 - 2 szt :) Raczej niczego nie pominąłem. Niestety to uszczelnienia calowe więc jest pewien problem z dopasowaniem zamienników. O-ringi łatwiej ale z simmeringami już gorzej. Jak najszybciej usuń wilgoć z przekładni. Nie dopuść do korozji łożysk itd bo wtedy koszty pójdą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wluczykij Opublikowano 14 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 Dzieki wielkie za podpowiedz. SUPER DO większości częśći już się dobrałem, ale pytanie dot. 2 części 27 - strasznie namęczyłem się że3b y wydrapać 2 simering 31 i wolałbym już nie drapać tam więcej. nawet nie wiem gdzie jest ten oring 27. czy naprawdę muszę to wymieniać? 47 to jakaś uszczelka ale ta część jest chyba cała w wodzie? napewno jest konieczność wymiany tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 47 - Zweryfikuj stan części pod kątem elastyczności itd. Skoro simmeringi "wydrapałeś" to tego o-ringu 27 nie zobaczysz bo jest nakładany na element 28 (na "prawym" wewnętrznym kołnierzu jest wytoczony kanałek w którym się go osadza. Sądziłem, ze rozebrałeś całą spodzinę i dlatego uwzględniłem konieczność jego wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.