Skocz do zawartości

Johnson 60 1981 2takt - woda w oleju


wluczykij
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

kupujac łódkę podczas jazdy próbnej wszystko chodziło dobrze.

wypływając 2gi raz po zakupie coś zaczęło grzęgotac.

 

sciągnąłem śrubę i odkręciłem 3 śruby wewnątrz, od razu pojawił się olej z wodą.

spuscilem olej no i niewiem co dalej,

 

sorry ale nie znam właściwego słownictwa. widze propeler shaft i niewiem czy mam wymieniac cos wiecej? nie potrafie wyciagnac czegokolwiek wiecej,

 

a dostałem poradę żeby wymieni łożysko lub simering.

 

niewiem czy woda może dostawac się od strony śruby czy może od strony pompy wody?

 

co powinienem zrobic?

 

bede wdzięczny za wskazówki

20200712_201335a.thumb.jpg.a90289f83b4139b0e0d96237376e12eb.jpg

20200712_201347a.thumb.jpg.cd65182d10b8a271fe0494506249d6e4.jpg

20200711_165436a.thumb.jpg.b073d2e13c6eb56ffe76676d3b41d81c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda może dostawać się 3 miejscami:

 

uszczelnienia wałka poziomego (śruby napędowej)

uszczelnienia wałka pionowego

cięgno zmiany biegów

 

Wymień wszystkie uszczelnienia. Zrobisz to raz i zapomnisz o sprawie.

Może to coś pomoże:

https://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/parts/43939.cfm?mdl=LMYY1C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikis  dzieki wielkie za odpowiedz.

 

Dałeś mi dobre wskazówki, i dzięki wielkie.

 

Ale jeszcze jedna prośba. Bo jak wspomniałem nie znam dokładnie nazw tych elementów silnika. Możesz podać mi numerki które dokładnie mam wymienić? (z tego linka co mi podałeś)

 

Bo z tego co rozumiem to np przy śrubie jest oring nr 27 i to wystarczy czy jeszcze część 26? a tych pozostałych to już w ogóle nie wiem (41?)

Sorry za takie banalne pytania ale wole mieć pewność co dokładnie wymieniać niż ciągle robić coś niewłaściwie.

 

dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O-ring 27 - 1szt

Simmering 31 - 2szt

O-ring 41 - 1szt

Simmering 43 - 2szt

O-ring 51 1szt

Uszczelka 37 - 1szt

Uszczelka 47 - 1szt

Uszczelki 46 - 2 szt :)

 

Raczej niczego nie pominąłem.

Niestety to uszczelnienia calowe więc jest pewien problem z dopasowaniem zamienników. O-ringi łatwiej ale z simmeringami już gorzej. Jak najszybciej usuń wilgoć z przekładni. Nie dopuść do korozji łożysk itd bo wtedy koszty pójdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za podpowiedz.

SUPER

DO większości częśći już się dobrałem, ale pytanie dot. 2 części

27 - strasznie namęczyłem się że3b y wydrapać 2 simering 31 i wolałbym już nie drapać tam więcej. nawet nie wiem gdzie jest ten oring 27. czy naprawdę muszę to wymieniać?

 

47 to jakaś uszczelka ale ta część jest chyba cała w wodzie? napewno jest konieczność wymiany tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 - Zweryfikuj stan części pod kątem elastyczności itd.

Skoro simmeringi "wydrapałeś" to tego o-ringu 27 nie zobaczysz bo jest nakładany na element 28 (na "prawym" wewnętrznym kołnierzu jest wytoczony kanałek w którym się go osadza. Sądziłem, ze rozebrałeś całą spodzinę i dlatego uwzględniłem konieczność jego wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...