koryt Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Witam wszystkich ! Mam poważny problem z silnikiem, Johnson 60 rocznik '78, silnik stał 2 lata nie używany, po wodowaniu łódki zalałem mieszankę z olejem 1:5 zgodnie z zaleceniami sprzedającego przypłynąłem 5l. aby "nasmarować" silnik, pozniej proporcja 1:25 ( również zgodnie z zaleceniami ) po przepłynięciu około 2 moto godzin silnik "pufnął" i umarł, zdjąłem pokrywe i efekty na zdjęciach. Przygodę ze światem motorowodnym dopiero rozpoczynam, niestety skutki jak wyżej... nie wiem czy ja popełniłem błąd, zła mieszanka, zły olej, za stary silnik... Dodam że na pewno śruba w nic nie uderzyła, silnik tuż przed zamarciem wydawał mechaniczne dźwięki na wysokich obrotach ( być może pierścienie ) Pytania - czy taką usterkę da się naprawić ? Jakie mogą być koszty ? gdzie szukać części ? polecane serwisy ? Wymiana silnika ? Czterosuw ok 60km do 7000zł? Ps. Dziura powstała za filtrem paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 To nie jest dziura w cylindrze tylko w karterze. Korbowód Ci bokiem wylazł. Masz pozamiatane. Silnik wydał ostatnie tchnienie. Gdzie wyczytałeś , że mieszanka 1:5? Na dotarciu 1:25 a po okresie docierania 1:50. Na pewno nie była to wina zbyt bogatej mieszanki olejowo benzynowej. Wysypały się łożyska i igły zaczęły blokować lużny korbowód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 No i te wysokie obroty :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 zalałem mieszankę z olejem 1:5 zgodnie z zaleceniami sprzedającego ??? ??? ??? ??? ??? ??? STWORZYŁ BÓG I ZAPŁAKAŁ @mikijet, 1:5!!, 1:5!! na 99% wina bogatej mieszanki.. nie przepaliło nadmiaru oleju ... olej nie ściśliwy i łożyska w korbie strzeliły 20% oleju to dawałem ale do samozapłonowych silników modelarskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koryt Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Cóż, za szybko chciałem pocieszyć się wymarzoną łódką, choć nie wiem czy serwis wyłapałby luzy na korbowodzie, silnik płynnie wchodził na obroty, wydawało się że radzi sobie z łodzią dobrze jak na 60KM wiec ciśnienie trzymał, do czasu. Nie mam budżetu na silnik czterosuwowy, wiec muszę szukać 2t ktory niestety nowy nie bedzie, obawiam się kolejny raz przykrej niespodzianki, istnieje sposób na sprawdzenie "dołu" silnika przed zakupem bez otwierania? Czy kolejny raz kupie kota w worku? Gdzie szukac silnika, portale aukcyjne? Dzwonic po serwisach? Prośba o polecane adresy. Ps. Jestem bardziej "obyty"w silnikach motocyklowych, w Johnsonie trudno stwierdzic gdzie konczy sie cylinder a gdzie zaczyna karter( jak się nie zna budowy silnika). Dzieki za sprostowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koryt Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Tyle, że te 1:5 przepalił, kolejnego dnia plywalem na mieszance 1:25-1:30 takich proporcji sam nie wymyslilem a były to "porady" sprzedającego, na silniku jak byk jest napisane 1:50, za bogata mieszanka mogła by go zalewać, kopcić, nie wchodziłby na obroty itd. Ale dziura??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 ,,... nie wiem czy serwis wyłapałby luzy na korbowodzie..." 1. Wykręca się świece, wkłada wkrętak tak żeby dotknął tłoka w GMP/ZZp i pokręca kołem zamachowym. Wkrętak ma tak tańczyć jak mu wał zagra. 2.Łapiesz za koło zamachowe od góry, oburącz, i podciągasz w górę. Luz ma być ledwie wyczuwalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 naprawa zalezy w jakiej kondycji jest wał. jesli silnik stał i korozja zrobiła wżery tylko na na korbowodzie lub korbowodach to szybka naprawa to około 1000zł(jesli wał korbowy jest ok) dokładna odbudowa silnika(przy załozeniu ze wał jest bez oznak korozji, wżerów) z nowymi tłokami nadmiarowymi, łozyskami, uszczelkami, uzywany korbowód walnietego tłoka, szlif cylindrów to ze 3000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koryt Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 ...naprawa zalezy w jakiej kondycji jest wał... dokładna odbudowa silnika(przy załozeniu ze wał jest bez oznak korozji, wżerów) z nowymi tłokami nadmiarowymi, łozyskami, uszczelkami, uzywany korbowód walnietego tłoka, szlif cylindrów to ze 3000 Byłoby super, tylko co z tą dziura zrobic? Na innym wątku znalazlem kolegę ktory ma cześci do tego silnika, zobaczymy moze cos uda sie poprzekładać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Twój silnik był już naprawiany ćwiczę Johnsony od kilkunastu lat i zawsze wymieniany tłok urywa się , traw na nie rozkręcany silnik z dobrą kompresją pilnuj termostatu i wirnika pompy wody gaz na max >:D a on i tak Ciebie przeżyje ;D DAN szok to dziura w bloku silnika , tak nigdy nie miałem :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koryt Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Poszukuje drugiego Johnson 60 2t, 2 cylindry ( ewentualnie namiary na kogos kto ma czesci do takiego silnika ) nie chcialbym zmieniac na inny silnik ze wzgledu na sporo czesci sprawnych w tym ktory zaniemogl. Ewentualnie ile moze byc wart komplet z manetkami z takim uszkodzeniem? Da sie to sprzedac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koryt Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2015 Prosba rowniez o kontakt do serwisu ktory podjąłby sie naprawy( ma dostep do czesci takich jak blok silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikron Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 Czesc Koryt, Jesli planujesz remont tego silnika dla siebie i korzystanie z niego przez kolejnych kilka lat to to ma sens. To jest solidna konstrukcja i jesli dobrze o nia dbasz to posluzy Ci lata. Jesli myslisz o wyremontowaniu i sprzedaniu zagodziwa kase to zapomnij. Ja te ntemat przerabialem rok temu z moim Evinrude E60ELCOD - pierwotnie do uzytku wlasnego dlatego nie bardzo z kasa sie liczylem i remont zatartego silnika do stanu jak po wyjsciu z fabryki w 85 kosztowal mnie 4000. Po remoncie nie sprzedasz go za wiecej niz 3500, chyba ze wyglada jak moj :) na zdjeciu ale to chyba dlatego ze NAMYSLOW pilem :) Jesli nie dla siebie to odpusc. Glowny problem z ktorym sie zmiezysz to dostanie za rozsadne pieniadze bloku silnika lub calej kompletnej glowki w stanie nieznanym - podejrzewam ze nie pojedziesz kilkaset kilometrow zeby sprawdzic to na miejscu ale zdasz sie na uczciwosc sprzedajacego. Sam blok na ebay lub na polskich zlomowiskach bedzie cie kosztowal z 700 - 1000 PLN. Jesli jednak sie zdecydujesz naprawiac go dla siebie to bede mogl Ci w jakims stopniu pomoc i z czesciami i z wiedza na temat zakupow na Ebay na przyklad bo tego nie unikniesz. Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 W razie czego chyba mam taki blok. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koryt Opublikowano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Czesc Koryt, Jesli planujesz remont tego silnika dla siebie i korzystanie z niego przez kolejnych kilka lat to to ma sens. To jest solidna konstrukcja i jesli dobrze o nia dbasz to posluzy Ci lata. Jesli myslisz o wyremontowaniu i sprzedaniu zagodziwa kase to zapomnij. Ja te ntemat przerabialem rok temu z moim Evinrude E60ELCOD - pierwotnie do uzytku wlasnego dlatego nie bardzo z kasa sie liczylem i remont zatartego silnika do stanu jak po wyjsciu z fabryki w 85 kosztowal mnie 4000. Po remoncie nie sprzedasz go za wiecej niz 3500, chyba ze wyglada jak moj :) na zdjeciu ale to chyba dlatego ze NAMYSLOW pilem :) Jesli nie dla siebie to odpusc. Glowny problem z ktorym sie zmiezysz to dostanie za rozsadne pieniadze bloku silnika lub calej kompletnej glowki w stanie nieznanym - podejrzewam ze nie pojedziesz kilkaset kilometrow zeby sprawdzic to na miejscu ale zdasz sie na uczciwosc sprzedajacego. Sam blok na ebay lub na polskich zlomowiskach bedzie cie kosztowal z 700 - 1000 PLN. Jesli jednak sie zdecydujesz naprawiac go dla siebie to bede mogl Ci w jakims stopniu pomoc i z czesciami i z wiedza na temat zakupow na Ebay na przyklad bo tego nie unikniesz. Pozdrawiam Maciek Dziękuje za odpowiedź, oddałem silnik do serwisu w Nowym Dworze, okazało sie dokładnie tak jak napisałeś - koszty naprawy przewyższają wartość silnika a jego wiek '78 również nie był argumentem za do napraw. Zdecydowałem się na zakup Evinruda 70 3 cylindry z '98 znaleziony przez serwis, silnik już zamontowany pierwsze pływanie przede mną, wcześniej kilka lat w jednych rękach wszystko sprawne, powertrim sterowany w manetce i na silniku. Stary silnik planuję rozebrać i części które są sprawne sprzedać, ale to zajęcie na zimę. Co do serwisu to zamiana przeprowadzona sprawnie i bez fuszerki, wszystko ładnie spasowane i wyregulowane, poza tym naprawiono kilka rzeczy w łódce które nie działały a teraz wszystko gra i to w cenie wcześniej uzgodnionej wymiany silnika. Pochwale się po weekendzie jak łódź się sprawuje z nowym ( nowszym ) Evinrudem :) Pozdrawiam Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koryt Opublikowano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Dodam iż mam do sprzedania nową, nie używaną śrubę, gdyby ktoś był zainteresowany to prośba o kontakt, + części do Johnsona 60 jak elektryka, moduły, spodzina + śruba używana, głowica, rozrusznik, gaźniki,pokrywa silnika i masa innych które nie były uszkodzone zgodnie z opisem w wątku. Wszystko do obejrzenia w Warszawie lub Nowym Dworze Mazowieckim. Pozdrawiam Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeusekpl Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Witam ile chcesz za dwie cewki i jaki skok ma sruba napedowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.