arturssr Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Witam serdecznie. Posiadam silnik Johnson 6HP dwusuw z roku 78 na krótkiej stopie. ponton firmy X-BOAT 3.20 m alu podłoga. Problem polega na tym, że po uruchomieniu silnika jest ok tzn. pracuje i wchodzi na wysokie obroty bez problemu natomiast po załączeniu biegu wkręca się na jakieś 2500-3000 obrotów i nie chce więcej :( . Mam do niego 2 śruby uciągową i szybką. nie ważne która jest założona efekt jest ten sam. MAX SPEED to 10-11 km/h. Przekładnia została przejrzana: zębatki jak nowe sprzęgiełko ok bez ubytków, umyta , zalany nowy olej do przekladni autolube. biegi wchodzą cicho bez trzasków nie wyskakują. świece nowe takie jak w intrukcji. Gażnik wyczyszczony. Proszę o pomoc lub o namiary na jakiś dobry serwis który zna te silniki. Pozdrawiam. Artur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Spawdź czy pali na obydwa cylindry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Tak. Pali na obu. Iskra jest. Świece nowe. Moduł CDI też jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Może świece mają wadę, też tak miałem, dopiero wymiana jednej pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Sprawdzę po weekendzie może coś jest na rzeczy. Silnik był rozebrany nowe pierścienie łożyska , spędzanie po 9 na cylinder. Ale dziwne to, że bez załączonego biegu wkręca się na max obroty bez problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Świece bez obciążenia dają radę, przy obciążeniu nie do końca. Miałem to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 W różnych silnika różnie jest rozwiązany taki patent że wrzucenie wstecznego powoduje przyblokowanie obrotów do zakresu tak jak mówisz. No chodzi o to żeby sobie nie zrobić "kuku" Może podczas remotów cos zostało źle ustawione i ten ogranicznik się włącza na dowolnym biegu? Popatrz pod tym kątem: co dzieje się jak wrzucasz bieg? Piszesz ze osiąga na luzie wysokie obroty.... mam nadzieję ze potwierdzasz to wskazaniami obrotomierza a nie "tak mięsie wydaje"?... ;-) Ale faktycznie zacznij od swiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Tak. Pali na obu. Iskra jest. Świece nowe. Moduł CDI też jest ok. To, że jest iskra nie do końca daje gwarancję dobrej pracy pod obciążeniem. Niech trochę popracuje. Wyłącz i obejrzyj świece. Pracująca będzie miała lekki nagar. Nie pracująca będzie biała, lekko zaolejona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 30 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2017 Ja miałem kiedyś podobny objaw w silniku Suzuki 8KM. Na jałowych wkręcał się w obroty. Na biegu "siadał", tracił moc i nie wchodził w obroty, nie mogłem wejść w ślizg. W desperacji wyciągnąłem ssanie i silnik ożył a łódka weszła w ślizg. Dysza główna była przytkana Sprawdz czy u Ciebie to pomoże, jeżeli tak to znaczy, że to gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Mam jeszcze te stare świece. Wkręcę je i zobaczy się czy pomoże. A co do gaźnika to był wyczyszczony bardzo dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Łożyska dawałeś nowe a uszczelnienia wału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Tak. Od góry nowy Simmering a od dołu jest podkładka ze skóropodobnego materiału. Zamówione z eBay oryginał. Nowa uszczelka głowicy też oryginał z Permatechu termostat i uszczelka dołu silnika również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Ja miałem kiedyś podobny objaw w silniku Suzuki 8KM. Na jałowych wkręcał się w obroty. Na biegu "siadał", tracił moc i nie wchodził w obroty, nie mogłem wejść w ślizg. W desperacji wyciągnąłem ssanie i silnik ożył a łódka weszła w ślizg. Dysza główna była przytkana Sprawdz czy u Ciebie to pomoże, jeżeli tak to znaczy, że to gaźnik. Kolego co masz na myśli pisząc gaźnik?? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Gaźnik w tym Johnsonie jest chyba zbliżony do mojego w evinrude 4hp. (z tym badziewnym korkowym pływakiem). Spróbuj delikatnie zwiększyć poziom paliwa o ok 1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 mysle ze przyczyna w ganiku lub moduł nie reaguje na przyspieszenie zapłonu. a jak zmieniałes uszczelke głowiczki to planowałes ja? a jaka kompresja? mam obebie taki silnik na wieszaku. silnik tak ssie na wolnych ze słychac jak listki zaworowe pracują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Moduł jest ok. Reaguje na przyspieszenie zapłonu. Głowica splanowana ,sprezanie po 9 na cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Tak wyglądały świece po wymontowaniu. W jednej jest pełno oleju. Druga jest sucha. Ta w której znajduje się olej była z dolnego cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Czyli zanika Ci iskra na dolnym cylindrze, zamien na cewkach I zobacz czy zmieni sie. Moduly CDI w Johnsonach padaja jak muchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Właśnie jutro będę robił test. Zalozylem stare świece, tzn te , które były wcześniej. Jeśli sytuacja się powtórzy , to co wtedy?? Nowa cewka??? Moduł CDI był naprawiony ( bo jest taka możliwość:) ) i sprawdzony w innym silniku. Zrobię film i wrzucę na yt podeślę link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 pompka paliwa. tam moze lezec problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Tego oleju jest dużo za dużo jak na niesprawny zapłon. Wspomniałeś o remoncie. 1.Na jaki olej składałeś bebechy? 2.Ile tego oleju było? 3.Jak długo stał nieodpalany pozłożeniu? Może być tak, że olej spłynął pod dolny cylinder i jest go za dużo . Dodatkowo olej silnikowy 4T nie chce sę spalać. Wykręć świece i przechyl go tak, żeby olej mógł swobodnie spływać z cylindrów. Od czasu do czasu pokręć wałem ( wyłącz zapłon zrywką! ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Jeżeli bez obciążenia wkręca się w maksymalne obroty i dopiero pod obciążeniem, po włożeniu biegu traci moc, to znaczy że jest problem z dawkowaniem mieszanki. Inaczej mówiąc albo zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej albo jednak przytkane dysze w gaźniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 A ten olej na świecy to niby z czego? Przecież druga dostaje mieszankę z tego samego gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturssr Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Drodzy koledzy. Problem rozwiązany. Dziękuję za podpowiedzi i sugestie. Problem tkwił w świecach zapłonowych. Wymiana na stare rozwiązała problem. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję raz jeszcze za pomoc. Zamykam temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 A nie pisałem ;) miałem tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.