ryniu Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Jak w temacie. Kupiłem silnik do pontonu, Johnson 6 hp , model 6BAL78... B lub 8, serial B 27821. Silniczek rzecz jasna 2T. Odpala jak należy, pracuje jak "zegarek", wyrzuca silny strumień wody chłodzącej, więc wymianę wirnika pompy pozostawiłem na zimowe wieczory. Wymieniłem olej w spodzinie i wybrałem się na rybki. Na wodzie okazało się, że po około 5 minutach, jak zagrzał się z otworu wylotowego wody zaczął wydobywać się dym spalin. Natychmiast wyłączyłem i pozwoliłem aby wystygł. Ponownie uruchomiłem i sytuacja się powtórzyła. Najpierw woda, a po zagrzaniu dym. To mój pierwszy silnik Johnson. Przy łodzi mam 60 i 7,5 hp Mercury. Ten drugi miał podobny problem i musiałem wymienić uszczelkę. Na Johnsonach się nie znam więc bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 do wymiany / kontroli: - wirnik pompy wodnej - do usunięcia termostat jeśli to nie przyniesie poprawy - pęknięta gumka na połączeniu silnik / kolumna która przytyka drożność kanału twój silnik ma upośledzone chłodzenie nawet na początku, tylko później niewielka ilość wody która tam jest stara się coś chłodzić zamienia się w parę. To nie są spaliny. Woda powinna również delikatnie podbryzgiwać w kolumnie, tam gdzie jest ala wychech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 w tym modelu jeli wymian wirnika pompy nie pomoze to problem jest z obudowa pompy wody, obudowa jest aluminiowa i po tylu latach moze paśc. około 78-79 roku wproadzono nowy typ pompy wody.plastikowa obudowa+ stalowa miska bieżnia wirnika pompy wody. jest dostepna jakp " pump repair kit" lub " pump conversion kit" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniu Opublikowano 13 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Dziękuję szanownym kolegom za szybka reakcję i pomoc. Przy obsłudze i naprawach moich silników Mercury, korzystam z www.marineengine.com i http://www.boats.net/. Mam jeszcze jedno pytanko czy mój J. 6BAL78B różni się od 6RL78B ponieważ nigdzie nie występuje. I jeszcze jedno do Mati82, gdzie szukać termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 14 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2016 zamiesc zdiecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniu Opublikowano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 Johnson 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 ,, Mam jeszcze jedno pytanko czy mój J. 6BAL78B różni się od 6RL78B ponieważ nigdzie nie występuje"-Miejscem produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Mikijet już wskazał Ci umiejscowienie termostatu, ostatnio miałem 2 Johnsony 6KM z słabym chłodzeniem i w obydwóch pęknięta była gumka na podłączaniu główka/kolumna zamykając częściowo światło miedzianej rurki, ale były to modele lata 80-90 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryniu Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Dzięki koledzy za pomoc. Powinienem dać mu radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.