Skocz do zawartości

Johnson 8KM - identyfikacja i reaktywacja


Esc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje zamowic pare czesci do silniczka - niestety tabliczka znamionowa jest dosc tajemnicza. Jak widac na zdjeciu numer seryjny jest ale modelu nikt nie nabil. Po naklejkach wydawac by sie bylo ze jest to rocznik okolo 85-95 no ale to jednak spora rozpietosc.

 

Ma ktos pomysl gdzie ewentualnie mogli nabic ten model ? Nie mam w tej chwili zdjecia ale silnik wyglada mniej wiecej tak jak tu http://smalloutboards.com/j882.htm i w tym ogloszeniu na samym dole jest wycinek gdzies nabitych numerow i nie jest to tabliczka znamionowa tylko gdzie to miejsce byc moze ?

johnson-8KM.jpg.4358581d30bd069861bc716b853ce786.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki,

Widzialem pare czy parenascie silnikow ale raczej bylo standardowo - teraz mialem problem ale w koncu do trzech razy sztuka i w koncu znalazlem gleboko schowany na bloku silnika nabity upragniony numer - ?J8BACO (pod znakiem zapytania jest cos nabite w stylu B lub 6 lub nie wiem ale to raczej juz nie ma znaczenia)

 

Tak wiec rozumiem ze motorek jest z 85 roku - wiec juz nieco latwiej. Co prawda po takim numerze nie do konca mozna znalezc czesci np. w boats.net.

 

Co do samych czesci to na szybko. Poniewaz znam jego przeszlosc ze od nastu lat nie byl uruchamiany i serwisowany wiec standardowo - swiece, olej, pompa wody, anoda czy tego typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowilem napisac posta pod postem i zmienic nieco temat bo widze, ze problemy sie nie skoncza na samej identyfikacji :)

 

Mianowicie faktycznie wymienilem swieczki, impeller i odpalilem go choc z wielkim trudem. Na poczatku z kontrolki lalo sie dosc zwawo lecz po paru minutach juz bylo z tym roznie ale z pewnoscia gorzej niz na poczatku. I potem juz przy kolejnych odpaleniach nawet jak ostygl tez juz ciurkal powiedzmy srednio. Fakt faktem jest taki ze w pierwszej chwili jak wyciagnalem walek to myslalem ze ktos tam zalozyl nakretke na klinie :) ze starego impellera zostal tylko pierscien stalowy - owszem troche wygrzebalem trocino-gum ale zastanawialem sie czy aby nie za malo. No i chyba malo.

 

I teraz pytanie do Was gdzie szukac reszty ?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...