Marcus Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Witam Mam pytanie czy to jest normalny objaw? Odpalam silnik i z otworu pod silnikiem leci woda mocnym strumieniem i jest ok ( wirnik wymieniłem ) kiedy zaczynam płynąć strumień wody zmniejsza się a później po dłuższym płynięciu zaczyna już tylko kapać kapać. Gaszę silnik odpalam i już cały czas kapie, jak troszkę ostygnie to znów pięknie leci i tak cały czas czy to normalny objaw? Niestety nie znam modelu tego silnika ponieważ nie posiada żadnych oznaczeń ale sądzę że to lata 80-te Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 woda ma tak samo sikać na wolnych obrotach i na wysokich.taki sam ciągły strumień. sikacz wody w tym modelu jest umieszczony na samym początku wodnego płaszczu. jesli woda kapie tylko to znaczy ze tyle jej wpływa do przestrzeni chłodzacej cylindry. skoro wymieniałes wirnik pompy wody to zapewne widziałes taka rurkę miedzianą która wchodzi w gumowa tlejke obudowy pompy wody? a mianowicie ta rurka ma tez drugi koniec i on równiez jest zakończony tulejka gumową, kóra w miare uzytkowania potrafi sie zwężyc a nawet zamknąć- to częsty fokus tych silników ponadto zawsze nalezy sprawdzic termostat. zeby wyjąc termostat to nalezy sie natrudzic z wyjeciem pokrywy termostatu: należy odkręcic dzwigienke do zamykania pokrywy silnika i dopiero bedzie doste do dolnej sruby z osłony termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Ok dziękuje Ci bardzo za odpowiedź, tak zgadza sie widziałem taka rurke wchodząca do tej pompki wody ale nie wiem jak dostać sie do niej od drugiej strony. Jeśli chodzi o termostat to faktycznie muszę sie chyba do niego dostać jakoś i go sprawdzić, zastanawia mnie tylko czy niezależnie od tego czy jest otwarty czy zamknięty woda powinna cały czas lecieć ? Bo jakoś tak nie wiem czemu zacząłem kombinować i myslec ze moze jak silnik sie rozgrzewa to wtedy termostat cos glupieje sam nie wiem, dziwi mnie tylko to ze po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest ok a jak popracuje dłużej to przestaje lecieć a zaczyna kapac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 dzieje sie tak ze ta górna tulejka ma uszczelnic połaczenie rórka miedziana i blok głowy silnika. guma prawie styka sie z aluminium w blickiej odległosci wydechu silnika. silnik nagrzewa sie to i guma zaczyna sie kurczyc i zamyka przepływ wody. i tak jest ze zaczyna kapać termostat w tym modelu jest na wypływie. blok zimny i termostat zamkniety.woda w tym czasie wypełnia przestrzenie chłodzące miedzy cylindrami. wodaw wpływa az zapełni.ale termostat jest zamkniety nadal. dopiero jak blok(i woda wokól cylindrów) nagdzzeje sie do ok 80 stopni to termostat otworzy sie i pozwoli wodzie nagrzanej wypłynąc i nasepuje ciagły przepływ.temperatura opada do 70 stopni to i termostat zamyka sie a woda ma napływac bez wypływu.dopiero przy 80 stopni ma byc wypływ czy przepływ.Tak to działa. dlatego wazne jest by termostat działał bo jesli jest walniety i nie otwiera sie to poprostu zagotuje sie silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Jeszcze raz dzięki na odp. Mam jeszcze tylko jedno pytanie w jaki sposób mogę się dostać do tej gumy od strony silnika? tam można jakoś w prosty sposób to rozkręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 no zeby tam sie dostac to trzeba głowe silnika wycagac(6 srub od dołu, 3 sruby wewnatrz, 1 sruba wybieraka biegów, filterek paliwa z pompki, zdiąc wyciszacz gaznika,zdiąc i okleic tasmą mechanizm startera). dla mnie to z 2,5 godz by zajeło a bez wprawy to i z 5 godz.Ponadto trzeba sie zaopatrzyc w materiał na uszczelke pod głowe silnika. tak 20x20 cm kryngielitu lub polonitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 O kurcze to nie jest dobra wiadomość, chyba będę musiał się za to zabrać nic innego mi nie zostaje skoro woda przestaje lecieć to szkoda zatrzeć silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 przyslij go do mnie to zrobie go. jest firma kurjerzy.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Pierwsze prace za mną na razie wystarczyło rozkręcić termostat u mnie okazał się na gorze czyli przy okazji udało się rozszyfrować trochę rocznik wychodzi że to 1992, wracając do tematu po rozkręceniu obudowy strzał w 10-tkę termostat w strzępach tzn plastik popękany i rozwalony po całości na szczęście udało się większość elementów wyjąć, ciekawe czy to mogło być problemem ten po czasie słabo sikającej wody, zobaczymy, na razie szukam gdzie to można kupić bo nie ma tak dobrze żeby pójść do sklepu i otrzymać części na miejscu. Jeśli chodzi o rozebranie głowy jeszcze przede mną na razie wykręcone 6 śrub od spodu teraz zapewne jakieś od wewnątrz silnika szukam dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.