Skocz do zawartości

Johnson 9.9 chłodzenie


Marcus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie czy to jest normalny objaw?

Odpalam silnik i z otworu pod silnikiem leci woda mocnym strumieniem i jest ok ( wirnik wymieniłem ) kiedy zaczynam płynąć strumień wody zmniejsza się a później po dłuższym płynięciu zaczyna już tylko kapać kapać. Gaszę silnik odpalam i już cały czas kapie, jak troszkę ostygnie to znów pięknie leci i tak cały czas czy to normalny objaw?

Niestety nie znam modelu tego silnika ponieważ nie posiada żadnych oznaczeń ale sądzę że to lata 80-te

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda ma tak samo sikać na wolnych obrotach i na wysokich.taki sam ciągły strumień.

 

sikacz wody w tym modelu jest umieszczony na samym początku  wodnego płaszczu.

 

jesli woda kapie tylko to znaczy ze tyle jej wpływa do przestrzeni chłodzacej cylindry.

 

skoro wymieniałes wirnik pompy wody to zapewne widziałes taka rurkę miedzianą która wchodzi w gumowa tlejke obudowy pompy wody?

 

a mianowicie ta rurka ma tez drugi koniec i on równiez jest zakończony tulejka gumową, kóra w miare uzytkowania potrafi sie zwężyc a nawet zamknąć- to częsty fokus tych silników

 

ponadto zawsze nalezy sprawdzic termostat.

 

zeby wyjąc termostat to nalezy sie natrudzic z wyjeciem pokrywy termostatu:

należy odkręcic dzwigienke do zamykania pokrywy silnika

i dopiero bedzie doste do dolnej sruby z osłony termostatu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje Ci bardzo za odpowiedź, tak zgadza sie widziałem taka rurke wchodząca do tej pompki wody ale nie wiem jak dostać sie do niej od drugiej strony. Jeśli chodzi o termostat to faktycznie muszę sie chyba do niego dostać jakoś i go sprawdzić, zastanawia mnie tylko czy niezależnie od tego czy jest otwarty czy zamknięty woda powinna cały czas lecieć ? Bo jakoś tak nie wiem czemu zacząłem kombinować i myslec ze moze jak silnik sie rozgrzewa to wtedy termostat cos glupieje sam nie wiem, dziwi mnie tylko to ze po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest ok a jak popracuje dłużej to przestaje lecieć a zaczyna kapac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieje sie tak ze ta górna tulejka ma uszczelnic połaczenie rórka miedziana i blok głowy silnika.

guma prawie styka sie z aluminium w blickiej odległosci wydechu silnika.

silnik nagrzewa sie to i guma zaczyna sie kurczyc i zamyka przepływ wody.

i tak jest ze zaczyna kapać

 

termostat w tym modelu jest na wypływie.

blok zimny i termostat zamkniety.woda w tym czasie wypełnia przestrzenie chłodzące miedzy cylindrami.

wodaw wpływa az zapełni.ale termostat jest zamkniety nadal.

dopiero jak blok(i woda wokól cylindrów) nagdzzeje sie do ok 80 stopni  to termostat otworzy sie i pozwoli wodzie nagrzanej wypłynąc i nasepuje ciagły przepływ.temperatura opada do 70 stopni to i termostat zamyka sie  a woda ma napływac bez wypływu.dopiero przy 80 stopni ma byc wypływ czy przepływ.Tak to działa.

dlatego wazne jest by termostat działał bo jesli jest walniety i nie otwiera sie to poprostu zagotuje sie silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zeby tam sie dostac to trzeba głowe silnika wycagac(6 srub od dołu, 3 sruby wewnatrz, 1 sruba wybieraka biegów, filterek paliwa z pompki, zdiąc wyciszacz gaznika,zdiąc i okleic tasmą mechanizm startera). dla mnie to z 2,5 godz by zajeło a bez wprawy to i z 5 godz.Ponadto trzeba sie zaopatrzyc w materiał na uszczelke pod głowe silnika. tak 20x20 cm kryngielitu lub polonitu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze prace za mną na razie wystarczyło rozkręcić termostat u mnie okazał się na gorze czyli przy okazji udało się rozszyfrować trochę rocznik wychodzi że to 1992, wracając do tematu po rozkręceniu obudowy strzał w 10-tkę termostat w strzępach tzn plastik popękany i rozwalony po całości na szczęście udało się większość elementów wyjąć, ciekawe czy to mogło być problemem ten po czasie słabo sikającej wody, zobaczymy, na razie szukam gdzie to można kupić bo nie ma tak dobrze żeby pójść do sklepu i otrzymać części na miejscu.

Jeśli chodzi o rozebranie głowy jeszcze przede mną na razie wykręcone 6 śrub od spodu teraz zapewne jakieś od wewnątrz silnika szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...