jarek10 Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Cześć Wrzuciłem na "stare forum" pytanko, ale tam już chyba nikogo nie ma :-) więc pozwoliłem sobie skopiować post na "nowe forum" - może tu się ktoś wypowie - doradzi. Przeszukałem forum i co nie co w temacie znalazłem - ale nie rozwiałem swoich wątpliwości. W związku z tym, że kupiłem małego RIB-a z takim właśnie silnikiem założonym na pawęż, zastanawiam się czy go zostawić, czy też szukać czegoś nowszego. Silnik rocznik 96 - z zamontowanym i działającym jeszcze systemem smarowania VRO w wersji OMS. To co zauważyłem, dzwiękowe systemy ostrzegawcze działają. Zestaw z tym silnikiem dość dobrze się zachowuje, ładnie wchodzi w ślizg, nie ma przeciążonej rufy i o dziwo z lekkim RIB-em (około 300 kg bez silnika) ma umiarkowany apetyt na paliwo. Nie dymi, nie parska, chodzi dość ładnie. Kompresja na wszystkich cylindrach równia. Zastanawiam się czy zostawić ten motor, usuwając VRO, czy też zostawić VRO skoro już tyle czasu się sprawdza, czy też usunąć VRO i mieszać ręcznie w stosunki 1:50(60) czy też poszukać innego silnika, ale równie lekkiego ciężko będzie znależć..... Cała zima przede mną ale chciałbym już przemyśleć plan działania. poniżej link z RIB-em podczas testu (było już dość zimno... Jakie jest Wasze zdanie w temacie.... _________________ pzdr.Jarek / www.sportiwoda.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Ja pływałem parę sezonów starym Evinem 90 z VRO i nie zanotowałem żadnych problemów. Z opiniami, że ten system jest zawodny spotkałem się tylko na forum... ::) Jedyne mankamenty tego silnika to hałas i zużycie paliwa. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek10 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 Dzięki Musti za odpowiedż Też szukałem na różnych forach organoleptycznych przykładów problemów z systemem i oczywiście kilka znalazłem, ale najczęściej były to zaniedbania samych użytkowników. Zatarł się bo w oleju była woda i niski stan, lub zatarł się bo przewody były niedrożne (załamane), zatarł się bo pompa była w tragicznym stanie itd. Zużycie paliwa może jest i wyższe niż w nowych silnikach, ale cena nieporównywalnie niższa... ;D A o dostępie do części nie wspomnę..... Co do głośności - masz rację do najcichszych nie należy - ale na pełnej łyżce spalanie w okolicy 25 litrów jest dla mnie supeer ekonomiczne w porównianiu do Mercruisera 6,6 i spalanie max. 140litrów/h. Ten silnik porostu wącha paliwo ;D ;D ;D Dla mnie bardzo istotne jest niska waga i pojemność poniżej 1000cm3 Muszę jeszcze tylko poeksperymentować z dobraniem odpowiedniej wielkości śrubki pzdr.Jarek / sportiwoda.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.