Skocz do zawartości

Johnson / Evinrude 70 VRO - opinie użytkowników


jarek10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Wrzuciłem na "stare forum" pytanko, ale tam już chyba nikogo nie ma :-)

więc pozwoliłem sobie skopiować post na "nowe forum"

- może tu się ktoś wypowie - doradzi.

 

Przeszukałem forum i co nie co w temacie znalazłem - ale nie rozwiałem swoich wątpliwości.

W związku z tym, że kupiłem

małego RIB-a z takim właśnie silnikiem założonym na pawęż, zastanawiam

się czy go zostawić, czy też szukać czegoś nowszego.

Silnik rocznik 96 - z zamontowanym i działającym jeszcze systemem

smarowania VRO w wersji OMS.

 

To co zauważyłem, dzwiękowe systemy ostrzegawcze działają.

Zestaw z tym silnikiem dość dobrze się zachowuje, ładnie wchodzi w ślizg,

nie ma przeciążonej rufy i o dziwo z lekkim RIB-em

(około 300 kg bez silnika) ma umiarkowany apetyt na paliwo. Nie dymi, nie

parska, chodzi dość ładnie. Kompresja na wszystkich cylindrach równia.

Zastanawiam się czy zostawić ten motor, usuwając VRO, czy też zostawić

VRO skoro już tyle czasu się sprawdza, czy też usunąć VRO i mieszać ręcznie

w stosunki 1:50(60) czy też poszukać innego silnika,

ale równie lekkiego ciężko będzie znależć.....

Cała zima przede mną ale chciałbym już przemyśleć plan działania.

 

poniżej link z RIB-em podczas testu (było już dość zimno...

 

Jakie jest Wasze zdanie w temacie....

_________________

pzdr.Jarek / www.sportiwoda.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Musti za odpowiedż

 

Też szukałem na różnych forach organoleptycznych przykładów problemów z systemem i oczywiście kilka znalazłem,

ale najczęściej były to zaniedbania samych użytkowników. Zatarł się bo w oleju była woda i niski stan, lub zatarł się

bo przewody były niedrożne (załamane), zatarł się bo pompa była w tragicznym stanie itd. 

Zużycie paliwa może jest i wyższe niż w nowych silnikach,

ale cena nieporównywalnie niższa... ;D  A o dostępie do części nie wspomnę.....

 

Co do głośności - masz rację do najcichszych nie należy - ale na pełnej łyżce spalanie w okolicy

25 litrów jest dla mnie supeer ekonomiczne

w porównianiu do Mercruisera 6,6 i spalanie max. 140litrów/h. Ten silnik porostu wącha paliwo  ;D ;D ;D

 

Dla mnie bardzo istotne jest niska waga i pojemność poniżej 1000cm3  Muszę jeszcze tylko poeksperymentować

z dobraniem odpowiedniej wielkości śrubki

 

 

pzdr.Jarek / sportiwoda.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...