lukasz2223 Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Cześć,podpowiedzcie mi Panowie czy w moim świeżo zakupionym zapomnianym silniku Oska na której jest osadzone koło zamachowe(na klinie) powinna się podnosić góra-dół ? skok jakieś 0.5 - 0.8 cm Silnik odpala i z rozrusznika i z szarpanki ale podczas pracy widze,że koło zamachowe wirując podnosi się momentami do góry.Jak zdjąłem szarpanke i odpaliłem to po paru przygazowaniach podeszło tak wysoko ,że silnik stanął jak wryty.Wykręciłem świece,poruszałem kołem w lewo,prawo i osiadło spowrotem.Myśle,że szarpanka jak jest założona to trzyma tą ośke w ryzach.Jako,że lubie sam podłubać i przy okazji się czegoś nauczyć to dajcie jakieś wskazówki co bym mógł przysiąśc przy nim. Dodam,że za cholere nie moge zdjąc koła zamachowego a nie chce bić od dołu bo jeszcze całkiem wyskoczy oś. Jakiś ściągacz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGTI Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Raczej nie powinien mieć takiego luzu, od tego są panewki oporowe? Chyba że tu nie ma takich. O zdejmowaniu koła zamachowego był już temat, ciężka sprawa kilka ściagaczy się poddało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 12 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 koło zamachowe zdjęte-porządny ściągacz z uderzeniem udarowym i poszło jak trzeba.Wstępna diagnoza-rozsypane łożyska wału. :( . Aktualnie jestem w pół drogi z rozkłądaniem silnika.mam nadziej,że to tylko to.Wał miał luzy góra dół oraz po pół mm na boki. Nie wiem tylko jakie tam są( o ile jakieś zwyczajowe są) łożyska i ile ich jest i jak to będzie z ich ściąganiem... Mała aktualizacja : Stanałęm i patrze jak szpak w p.... Chcę go rozpołowić zostawiając w spokoju i cylindry i przód,rozpołowic przy samym wale.Problem pojawił się taki,że śruby do których jest dostęp pod czapką to ok ale reszta idzie w podstawe czapki albo nawet niżej w kierunku stopy i nie wiem jak się tam dostać..mało tego,jak i co rozkręcić zeby albo podnieśc sam silnik od stopy do góry albo zdjąc dolna czapke..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Łukasz.... co Ty kupiłeś.... ??? ale przynajmniej wiesz, gdzie Twoje konie uciekały ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Silnik dostałem niemal,że za pół darmo... Jestem na etapie zdejmowania stopy gdzie po uchyleniu widze mase oleju tam gdzie go byc nie powinno-pewnikiem uszczelniacz/simering wału ( wszystko szło w stope) Ale nie moge biegór rozłączyć coś :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Silnik rozlożony.Łożysko zmielone razem z częscią simeringu i kawałkiem zabezpieczenia które odpowiadało za pozycje góra-dół wału. Łożyska dostępne,myśle,że simeringi też dopasuje,lekka polerka wału pastą jakąs rzekomo specjalną i jak bozia da a partia pozwoli to przy dobrym wietrze silnik odżyje.Dla potomnych zdjęcie łożyskahttp://upload.secondsun.pl/img/140534358920140714_091320.jpg Aktualizacja : Silnik po wymianie łożyska,simeringów i oringów bardzo ładnie gada, kwestia regulacji wolnych obrotów bardziej dokładnie.Na wodzie również elegancko,jednak winna braku mocy jest krótka stopa niestety... Drugi silnik i ten sam objaw i ta sama prędkość praktycznie a różnica 15 kM . Musze zamienic albo zakupic silnik z długą stopą niestety.. ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.