Skocz do zawartości

Johnson Sea Horse 35 kM


lukasz2223
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,podpowiedzcie mi Panowie czy w moim świeżo zakupionym zapomnianym silniku Oska na której jest osadzone koło zamachowe(na klinie) powinna się podnosić góra-dół ? skok jakieś 0.5 - 0.8 cm Silnik odpala i z rozrusznika i z szarpanki ale podczas pracy widze,że koło zamachowe wirując podnosi się momentami do góry.Jak zdjąłem szarpanke i odpaliłem to po paru przygazowaniach podeszło tak wysoko ,że silnik stanął jak wryty.Wykręciłem świece,poruszałem kołem w lewo,prawo i osiadło spowrotem.Myśle,że szarpanka jak jest założona to trzyma tą ośke w ryzach.Jako,że lubie sam podłubać i przy okazji się czegoś nauczyć to dajcie jakieś wskazówki co bym mógł przysiąśc przy nim. Dodam,że za cholere nie moge zdjąc koła zamachowego a nie chce bić od dołu bo jeszcze całkiem wyskoczy oś. Jakiś ściągacz??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło zamachowe zdjęte-porządny ściągacz z uderzeniem udarowym i poszło jak trzeba.Wstępna diagnoza-rozsypane łożyska wału.  :( . Aktualnie jestem w pół drogi z rozkłądaniem silnika.mam nadziej,że to tylko to.Wał miał luzy góra dół oraz po pół mm na boki. Nie wiem tylko jakie tam są( o ile jakieś zwyczajowe są) łożyska i ile ich jest i jak to będzie z ich ściąganiem...

Mała aktualizacja : Stanałęm i patrze jak szpak w p.... Chcę go rozpołowić zostawiając w spokoju i cylindry i przód,rozpołowic przy samym wale.Problem pojawił się taki,że śruby do których jest dostęp pod czapką to ok ale reszta idzie w podstawe czapki albo nawet niżej w kierunku stopy i nie wiem jak się tam dostać..mało tego,jak i co rozkręcić zeby albo podnieśc sam silnik od stopy do góry albo zdjąc dolna czapke..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik rozlożony.Łożysko zmielone razem z częscią simeringu i kawałkiem zabezpieczenia które odpowiadało za pozycje góra-dół wału. Łożyska dostępne,myśle,że simeringi też dopasuje,lekka polerka wału pastą jakąs rzekomo specjalną i jak bozia da a partia pozwoli to przy dobrym wietrze silnik odżyje.Dla potomnych zdjęcie łożyskahttp://upload.secondsun.pl/img/140534358920140714_091320.jpg

 

 

Aktualizacja : Silnik po wymianie łożyska,simeringów i oringów bardzo ładnie gada, kwestia regulacji wolnych obrotów bardziej dokładnie.Na wodzie również elegancko,jednak winna braku mocy jest krótka stopa niestety... Drugi silnik i ten sam objaw i ta sama prędkość praktycznie a różnica 15 kM . Musze zamienic albo zakupic silnik z długą stopą niestety.. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...