Skocz do zawartości

Johnson uszkodzony moduł ?


tomkap
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ten johnson z 2go zdiecia powyzej jest produkowany do 1976r(zapłon na przerywacz cewka kondensator na kazdy cylinder), a ten Z 1 powyzej to johnson/evinrude z 80-83r zapłon CDI .poduł zapłonowy  power pack jest przedstopniem cewek zapłonowych.

jesli jest wskazanie na moduł to pasuje kazdy moduł od silnika 4.5km-40 km dwucylindrowego.

rzyczyną padniecia jest:

-uszkodenie losowe z upływu lat,

-zła masa modułu,

-niewłasciwe świece

-przegrzanie bloku do którego przytwierdzony jest moduł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę. Wykręcone świece i talerz jest wyjęty na obydwóch zdjęciach tak go oddał mechanik i powiedział że moduł do wymiany. 1 zdjęcie całego silnika pobrane z netu, ale mój rożni się tylko kolorem to te 2 zdjęcia. Silnik miał być z lat 80 ale teraz Raczek dzięki tobie już rozumiem że nie jest. :) Zapłon więc iskrowy? Czyli chyba tak jak sądziłem, to koło z cewkami to wg serwisanta moduł. Pewnie któreś cewka padła. Z tą podwójną może być problem, nigdzie takich nie widziałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zielony motor ma zwykły zapłon, bez modułu.

Natomiast ten dolny motor posiada zapłon cdi.

to właśnie z tego motoru jest zdiecie tego talerza zapłonowego, który zawiera:

 

- cewke ładującą powerpack(to ta czarna cewka, ale to nie jest moduł)

 

-impulsator

 

-podwójną cewkę zasilania dodatkowych urządzeń, np. echosondy

 

Na tych zdieciach nie ma modułu powerpack

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już się wyjaśniło, a zdezorientowało mnie to wyjęte koło. Moduł po prostu został odkręcony i go nie ma przy silniku. Powinien być z przodu po przeciwnej stronie od cewek. Najwidoczniej w serwisie zamiast sprawdzić najpierw moduł, to postanowili najpierw cały silnik porozkręcać by było więcej roboty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Power pack to znowu nie tragedia nowy około 70$ plus delivery. Zauważyłem że szkodzi mu zima .wystarczy że temperatura spadnie kilka razy poniżej - cztery pięć stopni zaczynają się problemy to samo jest z starszym modelem cewek zapłonowych, poza tymi małymi problemami silnik ciężki do zarżnięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W różnych Johnsonach z tamtego okresu i starszych, wyprowadzona jest z gaźnika śruba do ręcznej regulacji mieszanki. Może wiecie jak ma być ona ustawiana ? Nie wiem też jaka jest tu procedura przy zapalaniu. Przy oryginalnym pokrętle skok jest w sumie bardzo mały. Zawsze jakbym nie kręcił, to różnicy nie widziałem.

  Może ktoś wie jakie może być spalanie takiego 20KM? Zamierzam popływać kilka dni po mazurach i nie wiem czy warto do pontonu zakładać 20KM, i szukać co chwilę stacji paliw. Do tej pory pływałem mniejszymi, mały kanisterek wystarczał mi na parę dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta sruba to dysza wolnych obrotów

palcami wkręc ją do delikatnego oporu

wykręc na 1.5 obrotu

to jest punkt wyjsciowy do regulacji

jak silnik nagrzejesz to wyreguluj

na koniec po regulacji pokrętło  ustaw po srodku bys miał mozliwosc obracac pokrętło prawo/lewo

 

spalanie to ok 6 litrów/godz przy pełnym gazie

na wolnych obrotach to ok 1l.godz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...