tomkap Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Posiadam sterego Johnsona, w którym uszkodzony jest podobno moduł, jak stwierdził mechanik. Nie wiem czemu wyjął aparat zapłonowy. Czy ta jasna kostka to może ten moduł? http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011567984/thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Mikijet na pewno odpowie ale w/g mnie to chyba ta czarna kostka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Ta czarna z zielonym to cewka, zaś przy silniku nie widać czegoś co ja znam jako moduł, bo to powinna być jakaś kostka. Są tylko zwyczajnie jeszcze 2 cewki. Może moduł nazywa się to cale ustrojstwo z cewkami jak na zdjęciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Poczekajmy na rzeczoznawcę ...ja też do końca nie wiem ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Dobrze by było jak byś podał więcej danych ...moc .rocznik model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Johnson 20KM z lat 80. http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011569148/thumbnails.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Na fotce nie ma modułu (Power Pack). To jest tylko płytka pod kołem zamachowym. A zdjął bo chciał pewnie prześwietlić wszystkie elementy. Ta biała to impulsator (trigger) , który daje sygnał do modułu, że teraz ma być iskra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 powiedział że moduł. A takiego przy silniku nie widać, stąd nie wiem już o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Jest trigger to i moduł powinien być. A może moduł bieżesz za cewę bo trochę podobny? Na silniku powinieneś mieć Trzy czarne kostki : Dwie cewki zapłonowe i Power Pack. Power pack ( moduł) ma dużo więcej kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 to ten silnik i chyba nic nie ma http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011570384/thumbnails.jpg http://img1.aukcjoner.pl/gallery/011570384/2_t.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 ten johnson z 2go zdiecia powyzej jest produkowany do 1976r(zapłon na przerywacz cewka kondensator na kazdy cylinder), a ten Z 1 powyzej to johnson/evinrude z 80-83r zapłon CDI .poduł zapłonowy power pack jest przedstopniem cewek zapłonowych. jesli jest wskazanie na moduł to pasuje kazdy moduł od silnika 4.5km-40 km dwucylindrowego. rzyczyną padniecia jest: -uszkodenie losowe z upływu lat, -zła masa modułu, -niewłasciwe świece -przegrzanie bloku do którego przytwierdzony jest moduł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Ktoś tu kogoś ... Dlaczego kable od cewek zapłonowych leżą luźno? Z czego mają robić wysokie napięcie? Dlaczego z elektrowni nie wychodzą żadne kable? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 te dwa zdiecia powyzej sa jakies dziwne. na tym wiekszym talerz zaplonowy lezy koło gaznika, widac go troche, ale na tym mniejszym zdieciu widac ze talarz zapłonowy jest założony pod koło zamachowe tak jak powinno byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Już tłumaczę. Wykręcone świece i talerz jest wyjęty na obydwóch zdjęciach tak go oddał mechanik i powiedział że moduł do wymiany. 1 zdjęcie całego silnika pobrane z netu, ale mój rożni się tylko kolorem to te 2 zdjęcia. Silnik miał być z lat 80 ale teraz Raczek dzięki tobie już rozumiem że nie jest. :) Zapłon więc iskrowy? Czyli chyba tak jak sądziłem, to koło z cewkami to wg serwisanta moduł. Pewnie któreś cewka padła. Z tą podwójną może być problem, nigdzie takich nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 to koło z cewkami to wg serwisanta moduł Oj chyba musisz zmienić serwis A silnik to lata 80-te Trigger jest na płytce więc ewidentnie brakuje modułu. Chyba,że tylko płytka jest z nowszego motoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Ten zielony motor ma zwykły zapłon, bez modułu. Natomiast ten dolny motor posiada zapłon cdi. to właśnie z tego motoru jest zdiecie tego talerza zapłonowego, który zawiera: - cewke ładującą powerpack(to ta czarna cewka, ale to nie jest moduł) -impulsator -podwójną cewkę zasilania dodatkowych urządzeń, np. echosondy Na tych zdieciach nie ma modułu powerpack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Wszystko już się wyjaśniło, a zdezorientowało mnie to wyjęte koło. Moduł po prostu został odkręcony i go nie ma przy silniku. Powinien być z przodu po przeciwnej stronie od cewek. Najwidoczniej w serwisie zamiast sprawdzić najpierw moduł, to postanowili najpierw cały silnik porozkręcać by było więcej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludo52 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Silnik lata 80+ . Na pierwszym zdjęciu moduł nie może być widoczny, natomiast na drugim wyraźnie widać otwory po śrubach od modułu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Tak, już wiem że go po prostu nie ma , gdyż go serwis ukradł:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ludo52 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Power pack to znowu nie tragedia nowy około 70$ plus delivery. Zauważyłem że szkodzi mu zima .wystarczy że temperatura spadnie kilka razy poniżej - cztery pięć stopni zaczynają się problemy to samo jest z starszym modelem cewek zapłonowych, poza tymi małymi problemami silnik ciężki do zarżnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 W różnych Johnsonach z tamtego okresu i starszych, wyprowadzona jest z gaźnika śruba do ręcznej regulacji mieszanki. Może wiecie jak ma być ona ustawiana ? Nie wiem też jaka jest tu procedura przy zapalaniu. Przy oryginalnym pokrętle skok jest w sumie bardzo mały. Zawsze jakbym nie kręcił, to różnicy nie widziałem. Może ktoś wie jakie może być spalanie takiego 20KM? Zamierzam popływać kilka dni po mazurach i nie wiem czy warto do pontonu zakładać 20KM, i szukać co chwilę stacji paliw. Do tej pory pływałem mniejszymi, mały kanisterek wystarczał mi na parę dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 ta sruba to dysza wolnych obrotów palcami wkręc ją do delikatnego oporu wykręc na 1.5 obrotu to jest punkt wyjsciowy do regulacji jak silnik nagrzejesz to wyreguluj na koniec po regulacji pokrętło ustaw po srodku bys miał mozliwosc obracac pokrętło prawo/lewo spalanie to ok 6 litrów/godz przy pełnym gazie na wolnych obrotach to ok 1l.godz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Dzięki za cenne informacje. Zawsze myślałem że to regulacja powietrza, służąca do tego by ułatwiać zapłon w starszych silnikach, a to po prostu obroty. W sumie regulacja obrotów pod ręką też może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 to dysza do regulacji składu mieszanki paliwo/powietrze na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Czyli to nie regulacja obrotów, a mieszanki. Chyba jest więc tak jak myślałem, po to by ułatwić start, zwłaszcza jak silnik dość zużyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.