ma_ko Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Witam kupiłem łódz z tym silnikiem w innym dziale pytałem o jego zawieszenie ,silnik jest uszkodzony z tego co sie dzisiaj dowiedziałem plywal az zgasł...pozniej zapalał i zgasł znowu .teraz trafił do mnie, na jedej swiecy miał jakby zmielony metal lub drobne jakby metaliczne błoto b niewiele Okazuje sie że wał daje sie obracać tylko w jedną strone w druga blokuje sie w jednym miejscu,w tę jedna stronę można dowolnie obracac Moze powiecie że szkoda czasu że staroć ze itp..ale w sumie dlaczego nie ,są na ebay.com w USA setki czesci nowych uzywek itp .Może warto go wskrzesić ?/ pytanie jeszcze o śruby głowicy jak zacząć ? aby nie urwać tu wygląd silnika http://forum-motorowodne.pl/nasze-lodzie/wadliwie-zamontowany-stelaz-pod-silnik/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Kolego jeśli masz pojęcie i potrafisz sam rozebrać i zrobić kapitalke to rób. Posprawdzaj sobie ceny i podlicz koszty i zdecyduj. Obstawił bym że poszedł pierścień na tłoku, ale czy tylko. Bez rozebrania i obejrzenia to moja odpowiedź jest tyle warta co telefon do wróża Macieja.. Tylko tyle że masz ją gratis. Zaczął bym od zdjęcia głowicy i obejrzenia cylindrów, potem dalsze decyzje. Rozumiem że silnik jest na luzie i śruba kręci się luźno w obie strony? Pamiętaj że taki remont może być kosztowny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 W którą stronę się kręci cały czas, układ korba tłoki wal uwalony, zmieniałem w takim uszczelki pod głowica 3 śruby się zerwały ale poradziłem sobie w wykreceniem Na początek Zerknij jakimś endoskopem, są takie do telefonu do świec czy tłoki cale, jak da radę kręcić rozrusznikiem sprawdź cisnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Pojecie mam ,sruba kreci sie na N ce ,znalazłem filmik na Youtubie i tam ten objaw dawało rozsypane łozysko od tej jednej korby ,włeczek wypadł i blokował ,jutro zdejme glowicę i obejrzę tylko musze ostroznie ze srubami .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 27 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Zdjełem dzisiaj głowicę widac spalony tłok żywe aluminium na nim wypalone dobre pare mm reszta na głowicy-widać ,odpadła pod panokciem cylinder ładny bez rys ,rant nie wyczuwalny pod paznokciem ,górny garnek minimalne ryski nie głebokie drugiej głowicy nie rozbierałem ,sruby poszły gładko Diagnoza smiecie w karterach woda nie chłodziła dostatecznie ,deflektory ograniczające ruch wody wokół cylindrów sa na miejscu -amerykańce radzą nie usuwać ich aby woda dokładnie i w kolejności obmywała garnki temperatura spowodowała smażenie tłoka ,chyba piersciene zlały sie w tłokiem i zapiekły wał nadal kręci się tylko w jedna stronę ,widać faktycznie przyczyna tkwi gdzieś na dole w tej chyba korbie to jest usmazony tłok ,wał nie widać aby miał luzy teraz dylemat rozbierać ? dalej ? założyć uzywany tłok i pierscienie ew łozysko na wała ,czy honowac całośc ? i zrobic całą górę Części sa na ebayu komplet uszczelek tłoków pierscieni zawleczek łozysk korb iinne duperele 400usd troche drogo bez mojej roboty 2500.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Gaźnik zasilający ten cylinder jest prawdopodobnie przyczyna takiego bałaganu , w chłodzeniu bym chyba nie szukał przyczyny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Pary wodnej też bym nie wykluczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoki3 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Źle dobrana mieszanka paliwowa, nieodpowiednia jakość oleju + ustawienie gaźnika. Aż się dziwię, że nie porysowało gładzi cylindrów (na tych zdjęciach nie widać dobrze). Trzeba by jeszcze sprawdzić wał, łożyska, uszczelniacze, pierścienie + cały dół i wtedy zastanowić się czy naprawa będzie opłacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powolny Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 W silnikach dwusuwowych ustawienie zbyt ubogiej mieszanki powoduje często nawet wytopienie dziury w tłoku . Fakt ,że regulując gaźnik najlepsze wyniki dostajemy na najuboższej mieszance ,ale później trzeba odkręcić troszkę śrubę ,żeby ją wzbogacić ,bo efektem ,po niewątpliwie ostrej jeździe ,będzie wytopiony tłok . Chociaż w tym przypadku ciekawe ,że drugi jest OK ,chyba że mają różne zasilania ,albo coś z dolotem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Nie tylko regulacja "śrubami" ale i poziom paliwa w komorach pływakowych ma znaczenie. Ponieważ największe zniszczenia są na denku tłoka podejrzewał bym spalanie stukowe, oczywiście skład mieszanki ma na to duży wpływ. Dodatkowy objaw a właściwie skutek to wywalone łożysko korbowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Wszystko ładnie ale 1. Tylko jeden cylinder? 2. Uboga mieszanka = wzrost temp. spalania i nadpalenia tłoka przy krawędzi wydechowej 3. Wypalanie tłoka na środku a raczej wyrywanie ziaren z powierzchni tłoka( kawitacja) to typowe działanie pary wodnej. Gdyby tłok był płaski to powstałby okrągły lej na środku , do perforacji włącznie. Tutaj jest deflektor więc zawirowanie wygląda trochę inaczej. Jak wygląda uszczelka pod głowicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Uszczelki nie udało sie ocenic poszła w kawałki przy demontażu,rant metalowy cały raczej z tego co pamietam,ja na nim nie pływałem taki kupiłem sruby byłu już wcześniej chyba ruszone Kto wie czy ktoś wczesniej nie ruszał tego tłoka podmienił go itp ,teraz chyba pomierzę i kupie taki ,wyglada na nominał bo ma jakby nawiertke na srodku taką mały ,widziałem że nadwymiary tego nie mają Tłok i kpl uszczelek słupka to 70 usd na nominalnym tłoku i korbowodem tej samej serii,oczywiście uzywka ,choc nowy tłok to raptem 100USD Polecam strone crovleymarine tam kupuje częsci Rozbiore karter sprawdzę jak wyglada korba i chyba zdecyduje sie na naprawe tylko jedego tłoka ,pomierze wczesniej cisnienia pozostałych A swoją drogą ile czasu musiałoby upłynąć aby tak tłok dowalić zakładając że był sprawny ,bo chyba po jednym pływaniu tak by nie było ,Gdyby okazało sie ze silnik pracuje i pływa w miare poprawnie (wcześniej umyje i poustawiam gazniki ) to zatrzymam go i zrobie kapitalkę ,bez ruszania wału jak bedzie ok na 4 suwa mnie nie stać a po remoncie na nowych tłokach i honowaniu wszystki uszczelkach moze fajnie pracowac w Tubie gośc specjalista w USA od staruchów pokazał taki silnik po kosmicznym przebiegu tłoki latały w garach jak wiadra w studni..a silnik miał tyle mocy ze hej ,No i radośc z zrobienia całośći ..-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ma_ko Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 tak na marginesie macie jakiś sprawdzony sposob na oczyszczenie płaskich powierzchni ze starych uszczelek ? Głowice poszłyby do szlifierni ale reszta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.