esken Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Poruszałem już ten temat na innym Forum jednak nie otrzymałem żadnej odp,.Mianowicie kupiłem jesienią w/w motorek ,odpalany był na stojaku,w moim dczuciu chodzi całkiem przyzwoicie,w miare równo i nie kopci za mocno.Dylemat mam gdyż silnik ma na dwóch górnych cyl po 9bar a w dolnych po 7 bar. Więc pytanie do bardziej doświadczonych,jakie mogą być przyczyny tej różnicy i jakie mogą być skutki tego gdy silnik dostanie obciążenia na wodzie .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Ciśnienie powinno być pomiędzy 8 a 10 bar. Różnica między cylindrami nie więcej jak 1bar. Pomiar przy całkowicie otwartej przepustnicy. Spróbuj wstrzyknąć trochę oleju do mierzonego cylindra i powtórz próbę. Ciśnienie powinno zbliżyć się do max. jakie jest przewidziane dla tego motoru. Będziesz miał wtedy jakiś punkt odniesienia. 2 bary to już niedobrze. Dalsza eksploatacja jest niewskazana. Przyczyną może być przytarcie tłoków i zablokowanie pierścieni albo zwykłe zapieczenie pierścieni. O system VRO trzeba dbać bo jego awaria mocno boli ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esken Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Dzięki Ci mikijet że cie mamy,kiedyś dużo mi pomogłeś przy pewnym Sportsterku.,,,,Tak też podejżewałem ze to mogą być zapieczone pierścionki. Po wyglądzie silnika przypuszczam że conajmniej od 3lat był na bezrobotnym,a raczej na rencie inwalidzkiej a ostatnie co pamięta to słona woda.Sprzedawca przywiózł go z Holandi i nic onim nie wiedział,odkupiłem nie drogo i tak to sie spotykamy. Dziś zdejmę głowiczki i podejże gładz cyl, oraz ruchy poprzeczne tłoków.Wiem czego niechce tam zobaczyć a jednocześnie zastanawiam sie co CHCĘ zobaczyć.Tak czy siak rozbebeszanie chyba mnie nie ominie[i tu zatęsniłem za WSKą ,jak kapitalkię robiło sie w sobote do południa] Mam jeszcze cichą nadzieje że to może uszczelka pod Głowicą bo na jednej ze świec zaobserwowałem brunatną maż. Wieczorem będe wiedział więcej .Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 powinno byc ok 10 bar/cylinder w silniku nowym lub odnowionym takie robocze tzn ze dobrze jak silnik ma to ok 8.5 bar cyl 7 i nizej moze swiadczyc o wypracowaniu aukładu tlok/cylinder, zebraniem nagaru jesli ktos pływał na mixolu roznica w kompresji pomiedzy cylindrami 10%. jesli jest wyższe to silnikem rzuca wlewając oleju do cylindra i robiąc pomiar to jesli otrzymasz wyższe wyniki niz bez oleju to znaczy ze jest wypracowanie(tłko,pierscień cylinder) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esken Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Wszystko sie zgadza .Zrobiłem test z olejem,tam gdzie było 9bar podskoczyło nieznacznie a tam gdzie było 7bar podskoczyło do 8,2bar. Więc wszysko jasne,wzieło i sie wyszlifowało. Zamierzam odczekać do wiosny zwodować krype i zobaczyć jak sie zachowuje w akcji. Dzięki za porady ,odezwę sie jak coś będę wiedział. Noszę sie z zamiarem kupienia innego silnika do 200KM w rozsądnej cenie. Lecz tym razem odrazu sprawdze ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 oprócz wypracowania moze byc poluzowanie srud dociskających uszczelke głowicy do bloku, ponadto zły olej( nalezy stosowac olej z TCW3) wkleja pierscienie w rowki mam u siebie głowe silnika 9.9, przytarty jak cholera(farba z białej zmieniła sie w czarno brązową), oba tłoki przytarte , cylindry tez. A kompresja 8 barów.az dziwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Przechyl silnik i wlej trochę nafty na podejrzane tłoki. Tłoki muszą być w górnym zewn. poł. Trochę niech postoi (np.dwa dni) Potem następny tłok do zalania. Po ,,wymoczeniu" w nafcie zmierz kompresję jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esken Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 1 maja krypa idzie na wodę,6,5mx2,4m -1500kg zobaczymy co ta 140tka pokaże.Wrażeniami się podziele,,,po 1 maja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esken Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 witam po majówce,silnik przeszedł pierwsze testy,daje se nieżle radę,rozbujał łódeczkę do 65km/h,pracuje nienagannie pomijając jego spalanie,bo apetyt na wachę ma niezły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 :) tak to bywa z większymi motorkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Zastanawiam sie nad kupnem vro , tylko ciut miejszym bo 120 kucykow. Ponoc na wszystkich garach po 9.5 bar . No w zasadzie jestem zdecydowany ( dobra cena) - kwestia watpliwosci to dl. kolumny Klijent napisal ze 63 cm ale cos nie chce mi sie wierzyc , chyba ze mierzyl nie do kawi a cala, Ile ci bierze ta 140 np przy ciaganiu zabawek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 63cm to kolumna Xl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nie chodzilo mi czy to XL czy X .Tylko na focie wyglada.......krotko :) Ja musze miec min.54cm Wiec jak nie zmierze to ...... Ludzie rozne rzeczy mowia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Ile ci bierze ta 140 np przy ciaganiu zabawek ? Tyle ile wlejesz ;D Dziwne pytania zadajecie :o Jak każdy kibic :) "a ile to pali ???" i mądrze kiwa głową :D :D Przy takim pytaniu chciałby się rzec, że ten sprzęt nie dla pytającego. Kup se silnik 2 koniki i nie pytaj ile to "bierze" >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Skonczyles,czy bedziesz jeszcze na cos narzekal. Gwoli scislosci nie ma glupich pytan tylko glupie odpowiedzi Pisalem juz o tym ale trza umiec czytac ze zrozumieniem PS prosta odpowiedz : 70 l w godz. np Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Jeszcze nie zacząłem ;D Trza trochę dłubnąć na forum, wszystko jest napisane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nie chodzilo mi czy to XL czy X .Tylko na focie wyglada.......krotko :) Ja musze miec min.54cm Wiec jak nie zmierze to ...... Musisz się nauczyć rozróżniać pojęcia : silnik przystosowany do pawęży długość kolumny silnika Jeżeli silnik jest przystosowany do pawęży 20 cali ( 508mm) to długość kolumny powinna być odpowiednio dłuższa, w zależności czy jest Powr Trim czy nie ( patrz zawieszanie silnika na pawęży) Jeżeli silnik ma długość kolumny 20 cali to pawęż musi być odpowiednio niższa ( patrz warunek wyżej) U producentów silników długości kolumn (S, L, XL, XXL) są podawane wg. powyższych kryteriów i raz dotyczy to wysokości pawęzy a drugi raz dotyczy to długości kolumny. Wymiary S-XXL mogą dotyczyć albo pawęży albo silnika. I teraz dwa wyjścia : Albo kupić silnik dostosowany do pawęży albo dostosować pawęż do silnika. Prawda, że to proste ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzyswe1 Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 Nie no spoko :) Dzieki za wywod na ten temat. Tak naprawde to musze podjechac i zerknac,gosciu napisal mi : kolumna X 63 cm ( i dal !!! hihi ) Cisnienie 9,5Bar ....sam sprawdze bo musialby byc po jakims remonciku( no chociaz wymieniane pierscieni) Zgadza sie ,ze lodke mozna dostosowac do silnika,no jesli jest to 3-5cm roznicy. Poza tym VRO ...slyszalem ze chochluja duzo ( no "duzo" to pojecie wzgledne) i stad bylo pytanie ile w godz.pobierze. I tak w nastepnym sezonie powiesze cos wiekszego. Lodke kupilem z 40 ,pozniej wymienilem na 60 , a teraz chce cos kolo 100 Jest okazja ( cena ) na 120 VRO albo poczekam. Zima sprzedam to co mam ( czyli 4 / 9,9 / 40 i 60 ) No i cos tam kupie w 4ero takcie w miare swierzego. I to tyle w temacie kibicowania :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.