Esc Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Poniewaz wiekszosc urzadzen mobilnych jest mobilna tylko w domu a jak sie wyjdzie poza to przewaznie brakuje w nich pradu - postanowilem przyjrzec sie wyjsciu z mojego silnika. Mam w Johnsonie wyjscie na 3 piny - jak dobrze pomierzylem bez obciazenie daje jakies 12-14V AC. I teraz 2 problemy: - gdzie mozna kupic taka 3 pinowa wtyczke typu zenskiego johnson ? a moze przerobic to od razu na wtyczke gniazda zapalniczki czy moze od razu wyjsc usb sam nie wiem co lepsze/praktyczniejsze. - czym stabilizowac i regulowac ? nie ukrywam ze troche mi namieszal ten film w glowie - https://www.youtube.com/watch?v=9fMfM0mjnFY a zwlaszcza schemat z 23 sekundy. Macie jakies pomysly czy rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikron Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Hej, To 3 pinowe wyjscie z silnika o ktorym piszesz to najprawdopodobniej wyjscie do podlaczenia obrotomierza - w Evinrude/Johnso wyprowadzone byly na nie kolory fioletowy (+12), czarny (masa 0V) i szary licznik impulsów z mmagneto lub modulu zaplonowego - zalezy jaki masz silnik. Podaj prosze model z tabliczki znamionowe i jesli odnajdziesz rok produkcji to sprobuje Ci pomoc. Pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esc Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Dzieki, pośrednio temat ogarnąłem. A mianowicie owe 3 kabelki sa koloru żółty, żółty z zielonym i żółty z niebieskim. Wychodzi na to ze pradniczka jest 3 fazowa. Ponieważ chciałem w razie braku pradu w urządzeniach mobilnych je podładować a nie zabierać ze sobą akumulatora, wymyśliłem, że dam mostek 3 fazowy np. taki. http://www.soltronik.pl/mostek-35a-1600v-kbpc-3-fazowy/p-3945.html oraz przetwornice step-down mniej wiecej taka http://electropark.pl/moduly-zasilania/2941-przetwornica-napiecia-dc-dc-lm2596s-step-down.html zamiast uzycia reglera ktory jak wiadomo dziala stratnie i przy braku aku pewnie by sie szybko spalil. Eksperyment prawie sie powiodł - ustawilem na wyjsciu z przetwornicy 5V i odpalilem silnik. Niestety nie przewidziałem iż jednak graniczne 40V na wejsciu to przetwornicy to bedzie za malo i ją po jakimś czasie przebilo :) moj silnik to J8BACOB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikron Opublikowano 1 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2015 Hej, Myslales o tym zeby zakupic oryginalny mostek OMC na ebayu - http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Johnson+173692&rt=nc&LH_BIN=1. I mojego Evinrude 60 z 1985 odbudowalem w calosci na czesciach nowych i uzywanych z ebay - ceny sa przyzwoite - konkurencyjne do dealerow BRP w Polsce i nie placisz cla d o100 USD z przesylka. Polecam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esc Opublikowano 3 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Tak myslalem ale ponieważ nie wiem co sie kryje pod pojeciem Rectifier (prostownik) i tak samo jak ty uzyłes slowa mostek - to uzyłem mostka pokazanego wyzej - nie za 15 funtow + przesylka tylko za 9 zl na miejscu. Gdybym mial pewnosc ze w owym Rectifier'ze jest wbudowany regulator to co innego :) Aczkolwiek tak jak mowie nie chce tam akumulatora ktory bedzie obciazal regulator w zwazku z tym troche uklad sie komplikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.