Skocz do zawartości

Ładowanie/zasilanie z silnika


Esc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poniewaz wiekszosc urzadzen mobilnych jest mobilna tylko w domu a jak sie wyjdzie poza to przewaznie brakuje w nich pradu - postanowilem przyjrzec sie wyjsciu z mojego silnika. Mam w Johnsonie wyjscie na 3 piny - jak dobrze pomierzylem bez obciazenie daje jakies 12-14V AC. I teraz 2 problemy:

 

- gdzie mozna kupic taka 3 pinowa wtyczke typu zenskiego johnson ? a moze przerobic to od razu na wtyczke gniazda zapalniczki czy moze od razu wyjsc usb sam nie wiem co lepsze/praktyczniejsze.

 

- czym stabilizowac i regulowac ? nie ukrywam ze troche mi namieszal ten film w glowie - https://www.youtube.com/watch?v=9fMfM0mjnFY a zwlaszcza schemat z 23 sekundy.

 

Macie jakies pomysly czy rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

 

To 3 pinowe wyjscie z silnika o ktorym piszesz to najprawdopodobniej wyjscie do podlaczenia obrotomierza - w Evinrude/Johnso wyprowadzone byly na nie kolory fioletowy (+12), czarny (masa 0V) i szary licznik impulsów z mmagneto lub modulu zaplonowego - zalezy jaki masz silnik. Podaj prosze model z tabliczki znamionowe i jesli odnajdziesz rok produkcji to sprobuje Ci pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, pośrednio temat ogarnąłem. A mianowicie owe 3 kabelki sa koloru żółty, żółty z zielonym i żółty z niebieskim. Wychodzi na to ze pradniczka jest 3 fazowa.

 

Ponieważ chciałem w razie braku pradu w urządzeniach mobilnych je podładować a nie zabierać ze sobą akumulatora, wymyśliłem, że dam mostek 3 fazowy np. taki. http://www.soltronik.pl/mostek-35a-1600v-kbpc-3-fazowy/p-3945.html oraz przetwornice step-down mniej wiecej taka http://electropark.pl/moduly-zasilania/2941-przetwornica-napiecia-dc-dc-lm2596s-step-down.html zamiast uzycia reglera ktory jak wiadomo dziala stratnie i przy braku aku pewnie by sie szybko spalil.

 

Eksperyment prawie sie powiodł - ustawilem na wyjsciu z przetwornicy 5V i odpalilem silnik. Niestety nie przewidziałem iż jednak graniczne 40V na wejsciu to przetwornicy to bedzie za malo i ją po jakimś czasie przebilo :)

 

moj silnik to J8BACOB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Myslales o tym zeby zakupic oryginalny mostek OMC na ebayu - http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Johnson+173692&rt=nc&LH_BIN=1. I mojego Evinrude 60 z 1985 odbudowalem w calosci na czesciach nowych i uzywanych z ebay - ceny sa przyzwoite - konkurencyjne do dealerow BRP w Polsce i nie placisz cla d o100 USD z przesylka.

 

Polecam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myslalem ale ponieważ nie wiem co sie kryje pod pojeciem Rectifier (prostownik) i tak samo jak ty uzyłes slowa mostek - to uzyłem mostka pokazanego wyzej - nie za 15 funtow + przesylka tylko za 9 zl na miejscu. Gdybym mial pewnosc ze w owym Rectifier'ze jest wbudowany regulator to co innego :) Aczkolwiek tak jak mowie nie chce tam akumulatora ktory bedzie obciazal regulator w zwazku z tym troche uklad sie komplikuje.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...