Kazik_usa Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Z kolegą próbowaliśmy odpalić jego starego Johnsona 140KM, nie działa opuszczanie silnika w dół, słychać pompa jak pracuje , silnik drgnie ale nie idzie w dół , jak go mocno naciskam to go siłą rak opuszce na wciśniętym przycisku w dół , w górę podnosi dobrze . Co to może być. Rok temu działał perfekt . Aktualizacja . Podłączyłem siłownik na krótko do Aku nadal nie działa, więc problem elektryczny wyeliminowany, wygląda na to że trzeba rozbierac , mam nadzieję że części do tego jeszcze są .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Nie wiem jak jest to zrealizowane (w tym przypadku) ale podpowiem Ci na podstawie siłowników hydraulicznych stosowanych w pracach montażowych. Otóż wystąpił kiedyś problem tego typu, że siłownik podnosił w miarę sprawnie ale opuszczał wyjątkowo mizernie. Problem był dość prosty ale nie oczywisty - wytarte były stożki w przyłączach przewodów hydraulicznych. Ich zadanie to odcięcie wypływu oleju przy rozłączaniu układu. Wytarcie stożków skutkowało częściowym otwarciem przepływu w układzie. Pompa daje ok 700 bar więc przepchała olej do siłownika (nieco wolniej ale przepchała) odpływ oleju realizowany początkowo przez unoszony element a następnie wyłącznie przez skurcz sprężyny znajdującej się w siłowniku. Warto sprawdzić drożność przewodów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Zajrzyj najpierw do zbiornika płynu. Zabezpiecz silnik przed opadaniem! Może po prostu dawno nikt płynu nie wymieniał i woda albo ,,śmieci" zapychają zaworki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Pierwsze co chciałem zrobić to zajrzeć do płynów , ale odkręcenie sruby w warunkach polowych wrecz niemożliwe i nie chciałem pouszczerbiac główki śruby . Ja podejrzewam że ten olej jest tam od nowości 45lat. Dość łatwo udało mi się poluzować śruby mocowania siłownika więc go całego wykrece i zabiore do garażu . Dodatkowo odpalilismy silnik na wodzie , myślę jak nie ruszy to czas go wywalić na śmieci , przeczyscilem świece i pryskalem wd40 do 4 cylindrów , mimo starego paliwa , odpalił od strzała chodził równo , żadna z głowic się nie przegrzewał , wkręcał się jak szalony , biegi wchodzą Zanim sprawdzę w serwisowkach to tam wchodzi jakiś standardowy olej typu przekładniowego ? Z tego co oblukalem to prawa pompa podnoszenie , lewa opuszczanie , dość prosty mechanizm , części jednak są jeszcze dostępne . Poza opuszczeniem nie działa też 2 stopniowosc , kolega mówi , że przedtem było tak , że z początku wolno podnosił a potem jakby wchodził na 2 bieg , widocznie opuszczanie i ta 2 stopniowosc prędkości są powiązane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Dwustopniowość wynika z wydajności pompy i pojemności cylindrów. Trym- pompa napełnia dwa cylindry ( albo trzy?). Tilt- napełnia jeden cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 mam pytanie , czy ten tilt/trim ma jakis zawór do spuszczania ciśnienia w układzie ?, żeby go opuścić wyjąłem podnośnik, nie było tak łatwo.... musiałem zdjąć jedną stronę mocownia silnika do pawęży ... rozebrałem jakiś zawór 3 drogowy , wyglądał dobrze, przeczyściłem go, jutro napełnię go płynem od ATF mam nadzieje, że to dziala "na sucho" jak jest sprawne bez silnika i obciążenia z tym związanego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 http://boatinfo.no/lib/evinrude/manuals/1973-1991johnsonevinrude.html#/314 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2020 aktualizacja .... po wyjęciu trim/tilt i podłączeniu do akumulatora okazało sie , że silnik elektryczny trup, zakładam że to był kabel albo nie, ale żeby wymienić sam kabel trzeba rozebrać silnik elektryczny, przy rozbieraniu oderwał sie jakis kabelek zgrzany do uchwytu szczotki.... okazało się że trzeba odkręcic stojany i jest to już niemożliwe.... śruby miekkie i zapieczone uznałem, że nie będę sie z tym bawił, tracił czas i kupiłem nowy silnik za 75$ z kablem wlałem nowy plyn do silownika, jest to najtańszy plyn ATF mercon/dexron III, przykręciłem silnik i wszystko działa super, nawet nie ............. działa dużo lepiej niz wcześniej. po ilości wlanego płynu wnioskuje, że jedyny problem jaki miał ten podnośnik to brak serwisu i za niski poziom plynu, bo wlałem coś około 250-300ml, w wylałem max. 100, prawdopodobnie gdybym jakoś wlał plyn bez zdejmowania podnośnika wszystko by działało, ale nie mogłem nawet śruby odkręcić tak, że wszystko od 2 tygodni juz działa, lepiej niz wczęśniej , dziekuje za pomoc ............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.