Bartek Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Witam wszystkich, Od dłuższego czasu walczę z silnikiem Evinrude 9.9 ( wypust pocz. lat 80). Miałem problem ze spodziną. Nie wchodziły biegi. Okazało się że elementy odpowiedzialne za zmianę biegów są połamane. Zakupiłem używaną spodzinę, wymieniłem pompę wody , wszystko zmontowałem. Po wymianie - biegi wchodzą ok. Silnik bardzo ładnie odpala i pracuje. Jedyne co mnie niepokoi to śladowe ilości oleju lub paliwa na indykacji chłodzenia. Nałapałem do butelki trochę wody wychodzącej z bloku silnika i ewidentnie czuć paliwo/ olej oraz widać delikatny film olejowy. Wcześniej , przed wymianą spodziny nie widziałem takiego objawu. Może to jest tylko zbieg okoliczności? Dodam że używam mieszanki paliwo + olej - ale chyba mi się przelało trochę oleju. Czy zły skład mieszanki może skutkować takimi objawami? ( wcześniej też używałem tego paliwa wiec... raczej bym wykluczył tą przyczynę) Macie jakieś sugestie co powinienem sprawdzić? Może jakieś uszczelki na bloku? ( dodam że pokrywa pod która jest termostat uszczelniona została pastą/uszczelką wysokotemperaturową) Jeszcze jedna sprawa: - woda z indykacji chłodzenia leci natychmiast po uruchomieniu silnika... czy tak powinno być? - czy na samym początku, przed rozgrzaniem silnika, woda nie powinna lecieć? Będę wdzięczny za wszystkie rady / sugestie. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Woda leci zaraz po uruchomieniu silnika - pompa pracuje od razu, napełni silnik i wylatuje. Śladowe ilości możesz mieć , toż to dwusuw... Niech silnik popracuje dłużej i wtedy sprawdź, po dłuższym postoju tak może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 28 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 :) Dzięki za radę. Odpalę silnik i dam mu pochodzić trochę dłużej. Zobaczymy jaki będzie efekt. Wybieram się niedługo do Chorwacji i nie chcę żeby ciągnął się za mną "ślad". Jak na moje oko tego paliwa/oleju w wodzie chłodzącej jest za dużo. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Sprawdź, na wszelki wypadek, czy nie przybywa Ci wody w spodzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2017 Ok, sprawdzę ale jaki to może mieć związek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2017 W spodzinie też jest olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Czołem, Zdjąłem ponownie spodzinę, ale niestety nie udało mi się odkręcić korków do spuszczania oleju. Nie wiem czy olej miesza się z wodą. Jeszcze raz wszystko przeczyściłem ze szlamu i różnorakiego "syfu", założyłem spodzinę i odpaliłem motor. Niestety w wodzie chłodzącej dalej są śladowe ilości oleju/paliwa. Dodatkowo po zatrzymaniu silnika widać że z okolic śruby wycieka czarny olej. Podejrzewam że to kwestia uszczelnienia ( oringi + zimering na wałku). Czy możecie polecić kogoś z zach. pom. lub lubuskiego kto by mi doprowadził ten silnik do porządku? Straciłem już cierpliwość i nie mam za bardzo czasu na zabawę w mechanika. Chętnie komuś to zlecę i zapłacę. ( faktura mile widziana) moj numer tel: 604612455 Jeśli jednak macie jakieś dalsze pomysły lub sugestie - zawsze chętnie posłucham :) Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.