Pawel N Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Witam mam problem i nie wiem czym on jest spowodowany .Mam silnk Johnson 40km vro i motorowke dlugosc okolo 5 m szer 2m po dodaniu gazu motorowka staje niemal ze w pionie i bardzo wolno plynie pomoze mi ktos czym to moze byc spowodowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Startujesz z niskiego czy wysokiego trymu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Regulowalem trymem i nie bylo różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Taki efekt masz jak silnik jest za bardzo odchylony do tyłu, więc albo trym albo zawieszenie silnika... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Ale trym mam do konca zlozony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Trym lub ZAWIESZENIE silnika czyli silnik dobrany lub odpowiednio wysoko zawieszony na pawęży. Jak to napisał Musti. Wygląda na to, że silnik ma za długą stopę (lub wisi za nisko) i zamiast pchać spora część mocy idzie w podnoszenie dziobu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Wczęsniej było OK czy to jakiś zakup i pierwsze pływanie ?? Teoretycznie startujesz z niskiego trymu i stopniowo podnosisz. Ale jak wystartujesz z wysokiego (raz mi sie zdarzyło) to dziób się podnióśł i szła słabo i ledwo weszła w ślizg 1. jakaś woda pod pokładem ? 2. widzisz ze masz trym nisko czy tylko się tak wydaje (np guzik naciskasz a nic się nie zmienia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Dopiero zakupilem łódkę i jest to moj pierwszy tak duzy silnik. Startuje z silnikiem opuszczonym do konca i nawet jak podnosze podczas plyniecia nic sie nie dzieje a o slizgu moge zapomniec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 może jakieś foty łodzi od tyłu i z boku, coby mieć pogląd na zamocowanie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Nie podnoś trymu póki nie wejdziesz w ślizg... Musisz szukać innych przyczyn - najlepiej daj zdjęcie z boku jak wisi silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Jaką masz śrubę powinny być oznaczenia na niej ,do tego waga łodki , 5 metrow może też sporo ważyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Dopiero zakupilem łódkę i jest to moj pierwszy tak duzy silnik. Startuje z silnikiem opuszczonym do konca i nawet jak podnosze podczas plyniecia nic sie nie dzieje a o slizgu moge zapomniec kupiłeś bez pływania testowego ?? Jest tam jakis właz, cokolwiek z tyłu ay zajżeć pod pokład ? Jakaś zęza ? Moje pierwsze wodowanie i korka nie dokręciłem i po nocy była woda pod pokładem No i objaw - trudność z wejściem w ślizg ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 Kupilem ludke i silnik oddzielnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2018 1. A na tabliczce łodki (lub w papierach) jakiej mocy silnik zalecają . 2. Jaka kolumna silnika (S, L, XL) a co na tablicze łódki napisane (odnosnie tego rozmiaru) 3. Powtarzam do znudzenia - spójrz przez jakąś klapę/wziernik - pod podłogę >>>>>>>>>>>>>> 4. No i jak sam wieszałeś to pokaż kolegom z forum fotki pawęży i jak wisi silnik opuszczony (tak aby płyta równoległa do linni dna była) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Tak wglada silnik przy lodce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Wygląda jakby ze śruby niewiele zostało. .. :-[ Jeśli jest opuszczony na maksa to i tak względem dna jest odchylony. Może pomóc klin na pawezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Tak odchylony silnik powinien być w pełnym ślizgu. Rozmieszczenie ,,balastu" na łodzi powinno być przesunięte mocno do przodu w momencie wchodzenia w ślizg. Albo tak jak radzi @musti zastosować klin, żeby w pełni wykorzystać dobrodziejstwo PT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 O co chodzi z tym klinem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 klin to jedno, ale śrubie też trzeba się przyjrzeć. przynajmniej na zdjęciu nie wygląda to dobrze. w takim stanie(jeżeli jest tylko obrośnięta) to też obniża jej sprawność co w konsekwencji może uniemożliwić wejście w ślizg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Silnik jest ... obrośnięty z zewnątrz ale i zapewne od środka... próba wymiany uszczelnień czy nawet pompy wody będzie... wyzwaniem... a śruba, jak napisali poprzednicy w powiększeniu zdjęcia wygląda na złom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Sruba nie wyglada najlepiej ale rozbieralem pompe wody i srodek wyglada jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 A o co chodzi z tym klinem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Jest taka nakładka na pawez w kształcie klina, wtedy silnik będzie bardziej pionowo. Pokaż zdjęcie śruby z bliska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Niestety nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel N Opublikowano 16 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2018 Gdzie to mozna kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.