Skocz do zawartości

Przestał działać tri-tilt w Johnsonie 88 hp (96rok)


Andmat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przedwczoraj będac na wodzie zauważyłem,ze przestał działać trim Żeby było ciekawe dzień wcześniej jak łódka była jeszcze na przyczepie to wszystko sprawdzałem i było OK ...Myślałem ,że to przekaźnik padł (miałem już tak wcześniej) ale teraz awaria wyglada na poważniejszą..Udało się co prawda podnieść go w górę (kilkudziesieciu minutowym klikaniu przełącznikiem) ale teraz już definitywnie nic się nie dzieje. Podłączyłem silnik pompy trimu do akumulatora "na krótko" ale wydobywa sie tylko takie delikatnie słyszalne syczenie (brzęczenie) i poza tym nic się nie dzieje. Macie jakieś pomysły co mogło się wydarzyć? Dzwne było ,że na początku awarii była sytuacja ,że działał -nie działał .... Silnik trimu jeszcze bym przeżył ale pompa.....Masakra cenowa!! Kłopot będzie również prawdopodobnie z wyjęciem silnika ....Nie wiem co robić >:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście próbowałeś w dwie strony , zamieniając bieguny?

Jeżeli nie reaguje to wymontuj silnik i zajrzyj do stojana. Stojan to dwa, bardzo silne, magnesy przyklejone do ścianki obudowy. Pewnie się odkleiły i zsunęły. Można to naprawić ale musisz dopasować tuleję plastikową tak aby dociskała magnesy do ścianki i plastikowe dystanse umożliwiające symetryczne rozmieszczenie magnesów.

Klej jakiego używałem to poxipol bezbarwny/elastyczny.

Tak czy tak musisz zajrzeć do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybki odzew mikijet . Myślałem ,że ten silnik jest nierozbieralny... Zresztą dostęp do śruby z tyłu to koszmar ... Nie wiem czy nie trzeba by zdjąć silnika z pawęży. Serwis w Łodzi  (sport-pasja) chce tam zajrzeć i spróbować naprawić za 300-400 zł. Warto zapłacić czy samemu próbować? A i jeszcze jedno jak zdejmie się ten silnik trimu to nie dojdzie do rozszczelnienia hydrauliki? Na co trzeba by uważać (jeśli zdecyduję się sam naprawić) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to motor to chyba warto najpierw zajrzeć i znaleźć przyczynę niesprawności.

Koszt nowego to 266$ w USA.

Sprawdź stetoskopem co słychać w silniku podczas przełączania góra dół.

 

Podnieś silnik i zabezpiecz przed opadaniem i zdemontuj silnik trymu. W tym celu chyba będziesz musiał zwolnić całe urządzenie z dołu niech wisi na siłowniku.

Olej nie powinien wyciekać. Po prostu odkręcisz trzy śruby silnika i podniesiesz do góry.

Uwaga na sprzęgiełko łączące pompę z silnikiem.

Schowek01.jpg.993d6e6f54efd8b45a20b1770dff69ed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest (tak jak pisałem) z dojściem do jednej ze śrub (z tyłu) Silnik po kilkudziesięciu próbach udało się podnieść do góry (trym zadziałał na chwilę) Z silnika po naciśnięciu przycisków podnoszenia-opuszczania wydobywają się dzwięki przypominające lekkie buczenie-trzeszczenie (podobne jak w w silniku trójfazowym jak brakuje 1 fazy:-)

P.S

Silnik znalazłem na ebay'u http://www.ebay.com/itm/NEW-TILT-TRIM-MOTOR-for-OMC-EVINRUDE-JOHNSON-435548-437666-983019-985237-/140630612668?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item20be3cdabc&vxp=mtr#ht_2932wt_1139 W rozsądnej w miarę kasie i wysyłka do polski możliwa.

Dziś miałem zaprowadzić do serwisu ale leje jak z cebra a mam nieszczelną plandekę ...

Może pojadę po południu do garażu i spróbuję to jakoś odkręcić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...