SQ3REG Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Witam, mam problem, gdyż posiadając oryginalną manetkę do dżonsona 60 km 1986 z tym włącznikiem stwierdziłem że ją wymienię na nową, gdyż tamta nie działała. Kupiłem nową ultraflexu b184 z trymem, czytam że aby mieć ten włącznik muszę dokupić moduł x12 (zwykły włącznik, krańcówka). Niestety jest nieosiągalny w Polsce, a z zagranicy mi się nie opłaca sprowadzać ze względu na jego koszt 50 $ :O Czy musi być ona zainstalowany ? Jak musi to czy mogę go dorobić i czy on jest zwierany czy rozwierany w czasie, gdy manetka jest w położeniu neutralnym ? pozdrawiam Bartosz Nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Neutral Switch jest zabezpieczeniem takim samym jak w automatycznej skrzyni biegów. ,,Na biegu" nie uruchomisz rozrusznika. W pozycji neutral jest zwarty. Ale ten wyłącznik b. często jest montowany na silniku przy dźwigni biegów. Sprawdź instalację rozruchową na silniku. Natomiast Safety Switch tzw. zrywka jest montowany na manetce i jego zadaniem jest odcięcie zapłonu po zdjęciu zrywki. Można go zastąpić wyłącznikiem o podobnym działaniu, zamontowanym obok manetki. Pozycja pracy silnika to rozwarte styki zrywki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQ3REG Opublikowano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Witam, ja w manetce miałem neutral safety switch, włącznik który uruchamiał rozrusznik jak był na luzie, a zrywki (kill switch) nie miałem, wiec to dwie różne rzeczy :). Jak mniemam jest on zbędny (ten od rozrusznika) gdyż moja manetka ma dość duże zabezpieczenie przed wrzuceniem się biegu, poza tym jestem jeśli chodzi o dbanie dość wyczulony i nie włączył bym silnika na biegu :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Witam, ja w manetce miałem neutral safety switch, włącznik który uruchamiał rozrusznik jak był na luzie, a zrywki (kill switch) nie miałem, wiec to dwie różne rzeczy :). Jak mniemam jest on zbędny (ten od rozrusznika) gdyż moja manetka ma dość duże zabezpieczenie przed wrzuceniem się biegu, poza tym jestem jeśli chodzi o dbanie dość wyczulony i nie włączył bym silnika na biegu :D Przecież o niczym innym nie piszę jak o Neutral Switch i o Emergency Switch ;) ,,.jestem jeśli chodzi o dbanie dość wyczulony i nie włączył bym silnika na biegu " ale teściowa już może ;) Poza tym tutaj nie tyle chodzi o uruchomienie silnika co o zabezpieczenie przed zakręceniem rozrusznikiem bo można nieopatrznie sobie coś skrócić :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQ3REG Opublikowano 8 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Doszedłem do konsensusu, że teściowa nie wejdzie na pokład :P a ja będę sie starał nie uruchamiać rozrusznika podczas działania silnika :) także uważam, że ominę póki co ten włącznik, a jak będzie potrzeba to najwyżej dorobię. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 A na silniku sprawdzałeś? Johnsony lubią mieć ten wyłącznik przy dźwiniach biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQ3REG Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Nie sprawdzałem, nawet nie wiem gdzie szukać :( jest to stary silnik 1986 rok więc możliwe, że nie będzie. Poza tym z tego co sie dowiedziałem to ta manetka co ją miałem była dedykowana do tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.