ma_ko Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Pytanie ogólne ,częśto doswiadczyłem przypadków ,słabe sprężanie (2 suw) ok 8bar lub mniej i kiepskie lub brak wolnych obrotów .Pomijam sprawy oczywiste tj brudny gaznik regulacje, ogólna sprawnośc elektryki Zauważyłem ze wiele razy silniki mają uniesioną główną przepustnice aby ;jakieś ; wolne obroty wogle były..czyli wnioskuję że słabe sprężanie owocuje brakiem mozliwości ssania paliwa z dedykowanego kanału wolnych obrotów i trzeba wspomagać sie uchyleniem przepustnicy..Kilka takich silnków trafiłem i faktycznie mycie gaźnika czyszczenie regulacja do pieknych ustawień fabrycznych nic nie daje bo silnik gaśnie . macie takie doświadczenia? Nieraz gaznik był 100% czysty a i tak nie ssał ;wolnym obrotami oczywiśc sa wyjatki i w zależności od konstrukcji działa na wolnych ,Miałem yamahę 5Hp z cisnieniem po rozgrzaniu 5 bar i ładnie cykała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 W dwusuwie, podciśnienie w gardzieli to nie tylko szczelność komory spalania. Jeszcze karter musi by szczelny. Jeżeli komora pod tłokiem będzie rozszczelniona to uchylanie przepustnicy nic nie da. Ewentualnie całkowite zamknięcie przepustnicy i klapy ssania może spowodować pobranie paliwa z gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2022 Ciśnienie sprężania w dwu suwie nie ma nic do rzeczy jesli chodzi o ssanie mieszanki bo samo ssanie odbywa się za pomocą podciśnienia w skrzyni korbowej . Jak pisze mój przedmówca , simeringi wału korbowego, szczelność samego silnika , uszczelnienie miedzy gaźnikiem A dolotem maja kluczowe znaczenie. Przy silnikach wielo cylindrowym jest jeszcze uszczelnienie Na wale korbowym . Przy ruchu tłoka na dół mieszanka dzięki nadciśnieniu jest podana nad Tłok . Tu kluczowa jest szczelność miedzy cylindrami jak i sprawne zawory w dolocie . Niemniej Jednak Silnik ogolnie zużyty wolne obroty musi Mieć wyższe niż nowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.