SQ3REG Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Witam :) Jako nowy użytkownik chciałbym pochwalić wielowątkowość owego forum, lecz niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie :/ Chciałbym zamontować do swojej przyszłej motorówki komplet zegarów. Zaczne może od początku. Dlaczego przyszłej, ponieważ zakupiłem w nie najgorszym stanie motorówkę z silnikiem Johnsona 60 Km z 1986 roku. Zdecydowałem że wszystko co na niej jest zostanie wyrzucone i sam zrobię całość, na razie stoję na etapie szlifowania żelkotu, bo postanowiłem ją również odmalować... wiem, wiem myśle o zegarach a tu nawet nie mam podstawy na co je założyć :D , ale jestem człowiekiem myśli więc myślę co potrzebuję do łodzi i czy musze coś modyfikować od początku jej robienia. No i wpadłem na pomysł założenia obrotomierza, prędkościomierz, wskaźnika trymu i paliwa. Wskaźnik paliwa i prędkościomierz to prosta sprawa, ale jeśli chodzi o obrotomierz i trym są pod wielkim znakiem zapytania jeśli chodzi o wcielenie w życie. Czytałem na paru stronach jak podłączyć obrotomierz, okazuje się że trzeba podłączyć przewód sygnałowy do modułu zapłonowego ale do którego wyjscia, przeto są tam 3 cewki ? A wskaźnik trymu to już najbardziej skomplikowana sprawa, ponieważ potrzebowałbym czujnik położenia trymu (jeśli nie jest zamontowany fabrycznie) i jaki ewentualnie wybrać aby współgrał. proszę o sprostowanie mych spekulacji i ewentualną korektę pomysłów :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Każde uniwersalne zegary będą OK o ile masz wyprowadzoną wiązkę z silnika np takie:klik. Często od manetki odchodzi dodatkowa wiązka i w niej jest wszystko co potrzebujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQ3REG Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Dziękuję za odpowiedź, to w takim razie jestem oczywiście za, aczkolwiek nie wiem czy ten trym będzie działał. A ktoś może miał podobny problem/ zachciankę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 A masz fabrycznie regulację trymu? Jeśli tak, to masz wyprowadzenie na sterowanie i zegar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQ3REG Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Fabrycznie tzn ? miałem popsutą manetkę oryginalną ale niestety nie było w niej przełącznika trymu, lecz we wiązce dochodziły przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Nie chodzi mi o manetkę, tylko czy silnik ma siłownik trymu? Nie wiem od którego roku był to standard... Wiem , ze Yama z tamtych lat miała dwie wersje...sam miałem bez trymu... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 kolego możesz zrobić fotki silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SQ3REG Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Witam forumowiczów :) Fotek obecnie nie mogę bo we weekendy jedynie jestem w domu, ale odpowiedzieć na pytanie mogę. Czy posiada on trym, tak posiada. Gdyby nie posiadał, w ogóle bym na niego nie spojrzał :D Poszperałem trochę na zagranicznych stronach i znalazłem coś takiego. Kolorem czerwonym zaznaczyłem wskaźnik. Problem teraz jest taki, żeby wiedzieć jaką oporność ma czujnik aby móc odpowiedni wskaźnik dobrać. W weekend sprawdzę multimetrem, chyba że ktoś wie. Na zielono zaznaczyłem coś ala syrenę ostrzegawczą. Do czego ona służy ? W manetce widziałem że znajduję się taki gadżet, lecz myślałem, że będzie to mikroskopijnych rozmiarów mało decybelowy klakson :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Po co robić pomiary? Nie prościej kupić uniwersalny wskaźnik, podłączyć i cieszyć się wskazaniem? Na 90% będzie działać poprawnie. Ta "syrena ostrzegawcza" to po prostu brzęczyk, który sygnalizuje błędy pracy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 albo brak oleju .... w zbiorniczku jesli taki posiada.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.