Skocz do zawartości

Zwiekszenie mocy z 20KM do 25Km mozliwe?


guti66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie znalazlem nigdzi podobnego tematu.

Czy jest możliwość zwiekszenia mocy silnika z 25 do 25km ? 2T.

Silnik to johnson 20km z lat '90.

taki jak tutaj: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://image.nettix.fi/extra/boatimg/485901_486000/moottori-johnson-485968_b_a16f50b0869dc9c7.jpg&imgrefurl=http://www.nettivene.com/moottori/johnson/485968&h=402&w=536&tbnid=kokwRmP672QvUM:&zoom=1&docid=uX5B3rh5HUhckM&ei=QbINVeKyIcPiO7i3gdgG&tbm=isch&ved=0CEEQMygZMBk

 

Demontując gaźnik do czyszczenia zobaczyłem króciec/otwór o średnicy 19mm. (troche wg. mnie mały)

czy to może jest jakis dławik:

zdjęcie: http://zapodaj.net/f44285b6344cb.jpg.html

 

Generalnie budowa silnika zaburtowego dla mnie jest "dziwna". porównując ją do silników motocyklowych 2T.

 

Prosze o porade kogos kto jest obeznany w temacie.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo wiekszy jest gaźnik.

W swoim zyciu juz nie jeden silnik 2T robilem. zaczynając od skuterów kończąc na wyczynowych silnikach do motocrossu.

Ale tam jest wszystko przewidziane do rozbierania i jest intuicyjne. A w tym zaburtowcu to łamigłówka..

zaraz pojdę zmierzyc srednice gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Z amerykańskich stron dowiedzialem sie ze ten otwór na moim zdjeciu trzeba rozwiecic do średnicy gaźnika od 35konnego johnsona + inna sruba i powinno być 35 koni z 20koni... az sie wierzyc nie chce ze pozostała reszta jest inna.

 

tak na marginesie, ktos może rozkodować dokładnie z jakiego rocznika jest moj silnik?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo.. to niemila niespodzianka. Bylem przekonany ze to rok '90 - '93..

No ale najwazniejsze jest zeby nie zawiodl :)

Te silniki bym porownal do mercedesow z tamtych lat - nie do zajechania.

 

A zeby dalej było w temacie to podsyłam najsensowniejszy link do tematu z amerykańskiego forum odnośnie podkrecenie 20/25konnego johnsola z lat '80 do mocy 30/35km:

 

http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/johnson-evinrude-outboards/545391-80-s-johnson-evinrude-25hp-to-30-35hp-conversion-with-pics

 

W skrócie silniki mechanicznie różnią sie tylko 3 rzeczami:

*wiekszy gaźnik

*wiekszy kolektor ssący (otwór jak i komora)

*śruba napędowa

**no i najmniej istotna rzecz to uchwyty mocowania do pawęży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...