guti66 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Witam. Nie znalazlem nigdzi podobnego tematu. Czy jest możliwość zwiekszenia mocy silnika z 25 do 25km ? 2T. Silnik to johnson 20km z lat '90. taki jak tutaj: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://image.nettix.fi/extra/boatimg/485901_486000/moottori-johnson-485968_b_a16f50b0869dc9c7.jpg&imgrefurl=http://www.nettivene.com/moottori/johnson/485968&h=402&w=536&tbnid=kokwRmP672QvUM:&zoom=1&docid=uX5B3rh5HUhckM&ei=QbINVeKyIcPiO7i3gdgG&tbm=isch&ved=0CEEQMygZMBk Demontując gaźnik do czyszczenia zobaczyłem króciec/otwór o średnicy 19mm. (troche wg. mnie mały) czy to może jest jakis dławik: zdjęcie: http://zapodaj.net/f44285b6344cb.jpg.html Generalnie budowa silnika zaburtowego dla mnie jest "dziwna". porównując ją do silników motocyklowych 2T. Prosze o porade kogos kto jest obeznany w temacie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Jaką masz średnicę gardzieli gaźnika. Jeśli większą to faktycznie może to być jakiś dławik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guti66 Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Sporo wiekszy jest gaźnik. W swoim zyciu juz nie jeden silnik 2T robilem. zaczynając od skuterów kończąc na wyczynowych silnikach do motocrossu. Ale tam jest wszystko przewidziane do rozbierania i jest intuicyjne. A w tym zaburtowcu to łamigłówka.. zaraz pojdę zmierzyc srednice gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 tak to zwiekszenia mocy z tego bloku wyciaga sie 35 km ale gazniki sa różne.by miec 35 km trzeba wiekszy wlot i gaznik z wiekszą gardzielą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guti66 Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Wczoraj zdemontowałem ponownie gaźnik i on ma również przewężenie do 19-20mm (cieżko to dokladnie zmierzyć, a suwmiarką nie da rady) .. Czyli zapewne bez wymiary gaźnika nic nie wskóram.. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Kombinuj, kombinuj :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 z tego co pamiętam moja 35 różniło się też śrubą chyba od 30 koni wychodziły większe ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guti66 Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Dokładnie. Z amerykańskich stron dowiedzialem sie ze ten otwór na moim zdjeciu trzeba rozwiecic do średnicy gaźnika od 35konnego johnsona + inna sruba i powinno być 35 koni z 20koni... az sie wierzyc nie chce ze pozostała reszta jest inna. tak na marginesie, ktos może rozkodować dokładnie z jakiego rocznika jest moj silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 B = Belgium J = Johnson 20=HORSEPOWER BF = Belgium Derated - Rope Start C = 8 U = 7 R=MODEL RUN or SUFFIX Czyli rok produkcji to 1987 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guti66 Opublikowano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Oo.. to niemila niespodzianka. Bylem przekonany ze to rok '90 - '93.. No ale najwazniejsze jest zeby nie zawiodl :) Te silniki bym porownal do mercedesow z tamtych lat - nie do zajechania. A zeby dalej było w temacie to podsyłam najsensowniejszy link do tematu z amerykańskiego forum odnośnie podkrecenie 20/25konnego johnsola z lat '80 do mocy 30/35km: http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/johnson-evinrude-outboards/545391-80-s-johnson-evinrude-25hp-to-30-35hp-conversion-with-pics W skrócie silniki mechanicznie różnią sie tylko 3 rzeczami: *wiekszy gaźnik *wiekszy kolektor ssący (otwór jak i komora) *śruba napędowa **no i najmniej istotna rzecz to uchwyty mocowania do pawęży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.