szopen1305 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Witam wszystkich i pozdrawiam serdecznie zapaleńców motorowodnych. Jestem posiadaczem Skutera Ultra 250 x z 2007 r. działał ,działał i ...... A mianowicie skuter w momencie wciśnięcia gazu do dechy dusi się krztusi i płynąc nie chce ,natomiast dodając gazu powoli płynie do prędkości 42 mile . Wymieniłem świece , sprawdziłem od kolegi czujnik obrotu wałka rozrządu , mapsensor i dalej skończyły mi się pomysły . Proszę o każdy pomysł .Na kluczyku do nauki jest jeszcze gorzej. Skuter odpala bez zarzutu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Sprawdz kompresor i pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 zapewne napęd kompresora.. sprawdź przy okazji czy ci oleju nie przybyło.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 W kawach raczej nie przybywa. To bardziej problem z kompresorem. Najprościej zacząć od paska czy nie pękł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 W kawach raczej nie przybywa. To bardziej problem z kompresorem. Najprościej zacząć od paska czy nie pękł. normalnie nie przybywa...ale kolega przy takiej 250 właśnie tak miał że jak doładowanie kompresora spadało a pływał dalej to mu oleju przybywało... po naprawie doładowania problem przybywania oleju znikał (świece były b.czarne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen1305 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Swiece idealne , doładowanie jest , ciśnienie pompy paliwa 3.0 bar ale nie wiem jaki wydatek . Dzis przychodzi druga ,sprawdze i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 To mi wygląda na coś z kompresorem. Jak się dusi/krztusi to pewnie za bogata mieszanka paliwo/powietrze. Prawdopodobnie za mało powietrza. Może być tak, że pasek napędowy kompresora się ślizga. Kwestia zużycia paska lub napinacza. Potwierdzałyby to objawy. Przy łagodnym starcie jest ok, przy gwałtownym jest problem. Problemem może być też zużycie "szajb" w kompresorze. Te 250 i 260 tak mają z tymi kompresorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Jeszcze jest ewentualność uszkodzenia samego napędu "szajb" wewnątrz kompresora. Gdzieś na YT był filmik pokazujący budowę i zasadę działania tego układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Zegar booster wszystko Ci powie na temat kompresora ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen1305 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 No zegar booster pokazuje wszystko prawidłowo do końca , może jeszcze raz : skuter stoi na przyczepce , odpalam na kluczyku szybkim , daje gazu do "dechy" wkreca się do 5 tys z oporami a powyżej idzie szybko booster laduje do końca , a na wodzie gaz do dechy w ogole nie plynie (tzn ledwo ) gaz powoli rozpedza się do 42 mil i koniec ,gdy chce dołożyć gazu zwalnia i znowu się dusi . Miał ktoś przypadek z pompą paliwa ? Troche na chorwacji poplywalismy na falach na rezerwie ? Po powrocie skuter postawiłem i jak po 4 tyg wyciągnąłem na wode to już było źle .Nie wystąpiła ta usterka na wodzie podczas pływania ,tylko jak postał i to mnie bardzo dziwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 ja bym zapiął boostera i manometr ciśnienia paliwa po pompie...bez siedzenia abys je widział i odczytać wartości na wodzie. ... ew. przepustnica ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szopen1305 Opublikowano 24 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 A pytanko , czy zawor blow off powinienem w czasie gdy dodam gazu być zamknięty czy też opuszczać ciśnienie? Bo u mnie gdy kompresor pompuje to on odprowadza część powietrza A jak puszczę gaz to się zamyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 powinno być odwrotnie... chyba...że Ci się nie otwiera przepustnica i nadmiar ciśnienia upuszcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Tu chyba chodzi o zawór "nadmiarowy". Jego zadaniem jest odprowadzać nadwyżkę powietrza. Może się zdarzyć, że się zawiesi w pozycji lekko uchylonej, wówczas przy niskiej prędkości może być za mało powietrza, przy wysokiej, może być ok. To może być efekt zaśniedzenia po pływaniu w słonej wodzie i braku odpowiedniej konserwacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Ja mysle ze to oporopowrotnik od zyzytki kucnal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Fakt, możemy sobie gdybać. A czas leci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 Po co sie czepiacie zaworu upustowego przecież zegar pokazuje ciśnienie kompressora ok.Albo ktos kiepsko mierzy albo nie wie co zmierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 To, że zegar pokazuje, to ok. Ale czy ciśnienie jest adekwatne do zapotrzebowania? Tego zegar już nie pokazuje. I to samo z paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 25 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 To jest kompresor mechaniczny a nie turbo przy danych obrotach silnika ma być tyle i tyle i już filozofii nie ma. Skoro nie wyrzuca błędu to jest raczej ok.Jak dla mnie to w napędzie coś siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Opublikowano 2 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2022 Koledzy a ile powinien ładować kompresor przy pełnej mocy/prędkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 2 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2022 (edytowane) Chyba okolo 11psi Jesli masz ponizej 10 to sprawdz swiece , pasek, kompresje , wirnik kompresora , uklad dolotowy Edytowane 2 Września 2022 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Opublikowano 3 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2022 U mnie w granicach 7.5 max 8 psi i chyba czeka mnie wymiana kompresora ale muszę być pewny ile powinien bo w ciemno wywalić 8 tys zł to mi się nie uśmiecha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 3 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2022 max, maxów w okreslonych bardzo dobrych warunkach, czyli odpowiednia WNPM, wilgotność, temperatura to 11.498090989845543489 PSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.