Skocz do zawartości

Kawasaki 650SX stojak brak iskry na świecach


czarnyczarnecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam nadzieję że ktoś udzieli mi rady...

Zakupiłem skuter poczciwe kawasaki 650SX i przed zakupem nie wodowałem, jednak odpalił bez problemu pochodził chwilę na sucho i było wszystko ok....

Zwodowałem maszynę zalałem do pełna i odpaliłem pochodziła chwilę na wolnych obrotach na wodzie i zgasła... już nie odpaliła. Świece zalewa a iskry na świecy brak, rozrusznik wszystko kreci jak głupi tylko tak jak by było mu tej iskierki brak, mój akurat mechanik samochodowy kolegaowi że to może być wina "magneta" chociaż ja uważam że to jakaś pierdoła

 

proszę o jakieś info może nr telefonu z kim mógłbym temat zgłębić.....

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam czy w tych skuterach rozrusznik kręcie ze zrywką i bez zrywki? Magneto raczej jest chyba OK,wpierw szukałbym w instalacji jakiego uszkodzenia......zrywka itd. Magneto jak już to w tych silnikach się rozlatuje,częściej uszkodzeniu ulegają cewki ale wtedy nie masz chyba wtedy tylko ładowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy tak,  jest taki mały koreczek i  jak go się wyjmie to widać że magneto  się kręci wiec chyba bym tutaj nie szukał przyczyny, skuter też nie ma zrywki więc to też eliminuje.

Cewki i tu całe pytanie gdzie ich szukać i jak sprawdzić czy są dobre.....

Jak to opisać jak ktoś kojarzy budowę stojaka to już opisuję.... po prawej stronie od zewnątrz jest pokrętło pojemności paliwa i od przełączenia rezerwy to tak jakby od wewnątrz obudowy jest jedna puszka z której wychodzą 2 przewody świec jednak jest ona hermetyczna. Poniżej jej jest większa na cztery śruby i tam już są rożne kabelki etc podłączamy tam mikro cęgi i jakieś napięcia po wciśnięciu start  przy manetce się pokazują 0,5-07V mechanik mówi że on myśli że powinno pojawiać się ok 8-10V. Na pierwszy rzut oka kable wszędzie są poprzykręcane zmasowane etc... a na wszelki wypadek świece też kupiłem i są nowe... akumulator tez naładowany i kręci jak głupi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak magneto się kręci to dobrze,klin na wale korbowym jest OK. Co mi do głowy przychodzi. Albo masz gdzieś luźny przewód,albo uszkodzoną cewkę (wychodzą z niej dwa przewody do świec),albo przekaźnik elektryczny który załącza rozrusznik. W Seadoo 950,w Yamaha GPR 1200 itd rozrusznik będzie Ci kręcił ale iskry nie będzie. W Kawie 650 też jest taki przekaźnik. W Seadoo 950 można to obejść na krótko żeby uruchomić silnik,ale do pływania musi być on sprawny. Podpowiem Ci że taki stycznik można zastosować np. z niektórych motocykli lub nawet motorowerów. Kupisz to byle jakim sklepie z częściami motocyklowymi. Jedynie żywot jego może być różny w zależności od prądów jakie są potrzebne. Oryginalnie u Ciebie ma on numer fabryczny 27010-3705 albo 27010-3714. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przekaźnik albo podobny przynajmniej wizualnie jak patrze na ebay jest zamontowany w tej puszcze poniżej odkręcanej na 4 śruby.... no i jest tam jeszcze kilka przewodów na których tez jest jakiś mikro prąd.... tak na prawdę ciekawi mnie ta puszka nad nią skąd bezpośrednio wychodzą przewody do świec choć jest ona hermetyczna i tu ciężko coś stwierdzić..... igła w stogu siana......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ten przekaźnik uruchamia rozrusznik i z tego co pamiętam podaje prąd na cewką "od iskry". Jak jest on uszkodzony rozrusznik będzie kręcił ale cewka wysokiego napięcia nie dostaje prądu. Nie pamiętam jak sprawdzić cewkę wysokiego napięcia,ale na chłopski rozum, jak zamiast świecy podłączysz omomierz i sprawdzisz obwód powinien wskazać odpowiednią wartość (rezystancje,oporność).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady będziemy próbować....

Dziś ma przyjechać druga sprawna 650SX i będziemy sprawdzać jak u niej te prądy wyglądają.... bo opadają mi ręce... :-)

Na wszelki wypadek jeszcze dziś spuściłem paliwo "stare" i zalałem świeżutkie ze Statoil... i tez nić jednak musiałem spróbować bo jakoś mnie to męczyło.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyliśmy wszystko co możliwe każdy kabelek, magneto jak startowaliśmy to chyba nas popieściło kilka razy taki idzie prad... i to nie mały.... problem mamy bo chyba cewka powinna przekazywać prąd a nie przekazuje... poniżej orientacyjny schemat jak byś mógł opisać jakie powinny być wartości pomiarowe to bym był wdzięczny.

 

782993410_Beztytuu.jpg.614b739676a014b5fcadd437e86f2a86.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki wysokiego napięcia to ten element na rysunku pod numerem 4. Na przewodach BR i BK/Y powinna być chyba oporność 0,5-2 Ohma,prawdopodobnie to są te dwa przewody na zdjęciach w przezroczystych koszulkach. To jest uzwojenie pierwotne. Oporność uzwojenia wtórnego mierzy się bezpośrednio na wyjściu wysokiego napięcia 8,0-19,0k Ohma. Nie dam głowy ale elektryk albo elektronik musi to wiedzieć. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...