Skocz do zawartości

Kawasaki 750 ss -co warto wiedzieć przed zakupem


nurexx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuję zakup Kawasaki 750ss, 1994r.

Będę wdzięczny za informacje o tym skuterze, obsłudze, awaryjności, dostępności części itp, gdyż w necie bardzo mało jest o nim informacji.

Ściągnąłem już sobie manual, więc podstawową wiedzę o tym modelu mam.

 

Mam listę rzeczy, które sprawdzić podczas oględzin:

 

dokumenty

skorupę

działanie wszystkich przycisków, zrywki itp

odpalanie na zimnym silniku

odpalanie na ciepłym  silniku

czy równo pracuje na wolnych

czy płynnie wkręca się na obroty

czy silnik nie dławi się, czy równo pracuje

Prędkości max ani max obrotów nie sprawdzę, gdyż model ten wychodził bez zegarów.

 

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

 

p.s Obiecuję, że jak stanę się już jego posiadaczem (lub innego egzemplarza), będę aktywnym użytkownikiem forum :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zrobić pomiar sprężania zimnego silnika i skonfrontować z manualem dla tego modleu.Osłuchaj też,czy nie tłuką się korby.Często ekonomiczny remont takiego dwusuwa nie przewiduje ich wymiany,mimo,że jest taka konieczność.Taniej jest zmienić same tłoki-spręzanie będzie git,ale wymęczone już korby tego przywróconego sprężania już długo nie zniosą.Obejrzyj piec,czy widać przy nim ślady kowali,świeże uszczelki tudzież sylikon...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ok, ale to, że w tym przypadku nie był to kompleksowy remont, to już ustaliliśmy wcześniej  ;D

 

Zakładając, że zostałyby zrobione tłoki, cylindry, korby, wał - jaka byłaby orientacyjna żywotność do następnego remontu?

Tłoki, cylindry, korby, wał za 2kPln ?

 

Tylko części

2  13024-3706   RING-SET-PISTON LL,O/ 55.82  111.64 

 

2  13027-3711   PISTON-ENGINE LL 104.76  209.52 

 

1  13031-3730   CRANKSHAFT-COMP 981.62  981.62 

 

                                      SubTotal  1,302.78 $

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, zapomnijcie o tych 2k, o tym ogłoszeniu. Remont niby był, ale dokumentacja zaginęła.

Znalazłem drugiego ss'a...

 

https://www.olx.pl/oferta/skuter-kawasaki-ss-750-90-km-sprzedaz-lub-zamiana-CID767-IDicNk7.html#26e86ca009

 

ten ponoć zapłacił za remont 4k, i było zrobione "wszystko", ale również kwitów brak.

Do tego przez sezon lub dwa przepływane ponoć 50rbh.

Skuter ciągał narty, koło i inne duperele. Zważywszy na fakt, iż w okolicy jest tylko jeden mały zalew (1,5km długości) , nikt raczej nie pływał od brzegu do brzegu 50h... Siedzisko zmienione, obstawiam, że pływał zarobkowo na tym zalewie...

 

skłaniam sie ku temu, by kupić coś do remontu i samemu wyremontować, dlatego pytam o żywotność silnika po remoncie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

skłaniam sie ku temu, by kupić coś do remontu i samemu wyremontować, dlatego pytam o żywotność silnika po remoncie.

Hej, ja po remącie Yamahy 2t nabiłem 200mth , jak podarowałem ją bratu maiała po 10,5 at. na każdym cyl. i dalej pływa bez awaryjnie teraz jest ok 240 mth.

Tu wszystko zależy jak dobrze jest zrobiony remąt ,szlif cylindrów ja zaznaczyłem szlifierzowi ze ma być naprawdę ciasno spasowany, do tego zlikwidowany wtrysk oleju, i najważniejsze dobry olej do paliwa to podstawa (full synthetic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...