Skocz do zawartości

KAWASAKI Ultra 300 2012 rok


fabi888
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowy i chciałbym zakupić skuter jak w temacie. Przepływane ma 96 mth.

 

Czy możecie podpowiedzieć mi typowe bolączki modelu, na co zwrócić szczególną uwagę i jak to wygląda z żywotnością tego modelu. Pływa o 2014 roku. Serwisowany był tylko oleje filtry itp. żadnych napraw czy modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z tymi kompresorami jest nie tak? Kawa 250 i 260, faktycznie były problematyczne. 300 - ka ma śrubowy. Ja bynajmniej nie słyszałem aby 300 i 310 miały z tym problem. Ja swoją mam nachulane 170h i jest ok. "Problemem" może być napęd kompresora. Jest realizowany poprzez pasek i jak dostanie wody, lubi się uślizgiwać. Ale tej wody, to musi być pół skutera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaglądałem kiedyś do mojej endoskopem(tak z ciekawości), przez wąż dolotowy. widziałem tam gołe żelazo. no, ale całego nie dało rady przejrzeć, więc może coś dalej jest. kawy 250 i 260 miały tzw. "szajby", te elementy były z jakiegoś tworzywa, i to faktycznie było krótkotrwałe. kompresor w 300 i 310, podobno jest zapożyczony od jakiejś Corvetty, i uchodzi za bardzo trwały. kiedyś próbowałem znaleźć jakieś materiały odnośnie budowy, jakiejś naprawy tego, ale nie znalazłem. jak drążyłem temat, to wszyscy twierdzili, że to się nie psuje. widuję się nad morzem z użytkownikami tych skuterów(co niektórzy nie uznają innej marki), na kompresory nikt się nie uskarżał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę nagonka na Kawę na tym forum, lata temu było nie kupuj bo tankowiec i potrzeba cysternę paliwa , dziś jak konkurencja dogoniła mocą Kawę to palą podobne ilości paliwa.  Mój rxtx300 jest złopem paliwa , może nawet więcej pali niż kawasaki 300/310...A ja uważam że najlepszy skuter na rynku w grupie tanich jest właśnie Kawa STX 160. Fakt faktem, że Kawasaki stał się nizszowym producentem ,wiec juz trudniej o części , nowe są drogie, a i ilość serwisów jest mniejsza. Mówimy o skuterze z 2012, więc był to nowoczesny super szybki skuter , dziś mamy nadal ta sama Ultra i ostro trąca już myszko...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Kaziu. Z calym szacunkiem. Ale to nie jest tak. Mimo ze wylewny nie jestem ale fizyki nie oszukasz to primo. A drugie primo to z pojemnosci 1.5 ltr... 300 koni... duzo pali ?? 90% kreci bączki i skacze....

Jak masz skuter wodny... to dwa razy jestes chu...jem raz ze jak bedziesz na wodzie i znajomi powiedza daj sie bryknać. A drugi raz jak sie zepusuje. W pierwszym przypadku jestes ch... bo nie dasz sie bryknac...a w drugim... jestes najlepszy fumfel dopuki sprzet nie kucnie i powiesz... zrzutka na naprawe... ale ch.... nie dosc ze zaprosil to jeszcze kase chce.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Chciałbym odgrzać ten temat.

 

Czy są jakieś nowe doświadczenia z 300x?

Jestem zainteresowany zakupem takiego sprzętu...

Do tej pory pływałem Yamaha 1300 GP.

 

Proszę podpowiedzcie jak sprawuje się na jeziorze. Mam na myśli zwrotność jakieś bączki itp.

Bo holowanie i ciężka wyprawa to już wiemy.

 

A i czym różnią się zrywki - jak rozpoznać te ograniczająca moc, czy ewentualnie jak którejś nie ma, to czy można dokupić?...

 

Dziękuje z góry za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Spark to co innego. Zdecydowanie.

Na coś szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?

 

Moje wcześniejsze doświadczenia to tez niemały skuter i dawałem radę.

Bercik widzę, że masz duże doświadczenie z tym modelem. Bez wahania polecasz...

Czy obawiać się jakiegoś przebiegu?.. wiem oczywiście, że nie ma reguły...

Ale doświadczonego zawsze warto spytać.

Znasz markę, a to jest najcenniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak jak z każdym doładowanym. Dokładnie obejrzeć, zwrócić uwagę na śruby na silniku, czy nie było grzebane. Na ewentualne wycieki/przecieki. Obejrzeć śrubę napędową, sprawdzić szczelinę. Zerknąć na pasek napędowy kompresora, czy cały, nie postrzępiony lub luźny. Pływanie obowiązkowo. Zwrócić uwagę na to,  jak odpala na zimno, jak przyśpiesza, jak pracuje silnik, czy obroty nie falują. Podczas pływania, zwrócić uwagę na wskaźnik doładowania. Pomiar kompresji. U mnie jest chyba coś koło 10,5 Bara. Już dokładnie nie pamiętam. Można jeszcze zerknąć na rewers, jak pracuje. Powinien pracować gładko bez luzu. Należy zwrócić uwagę na rączkę, bo potrafi pęknąć na śrubie mocującej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...