fabi888 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 Witam, Jestem nowy i chciałbym zakupić skuter jak w temacie. Przepływane ma 96 mth. Czy możecie podpowiedzieć mi typowe bolączki modelu, na co zwrócić szczególną uwagę i jak to wygląda z żywotnością tego modelu. Pływa o 2014 roku. Serwisowany był tylko oleje filtry itp. żadnych napraw czy modyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Kompresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 A co z tymi kompresorami jest nie tak? Kawa 250 i 260, faktycznie były problematyczne. 300 - ka ma śrubowy. Ja bynajmniej nie słyszałem aby 300 i 310 miały z tym problem. Ja swoją mam nachulane 170h i jest ok. "Problemem" może być napęd kompresora. Jest realizowany poprzez pasek i jak dostanie wody, lubi się uślizgiwać. Ale tej wody, to musi być pół skutera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Tam chyba jest problem w środku kompresora powłoka na wałkach jak ktoś nie dba "po upalaniu nie schłodzi" powłoka lubi złazić.A niby jak to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 zaglądałem kiedyś do mojej endoskopem(tak z ciekawości), przez wąż dolotowy. widziałem tam gołe żelazo. no, ale całego nie dało rady przejrzeć, więc może coś dalej jest. kawy 250 i 260 miały tzw. "szajby", te elementy były z jakiegoś tworzywa, i to faktycznie było krótkotrwałe. kompresor w 300 i 310, podobno jest zapożyczony od jakiejś Corvetty, i uchodzi za bardzo trwały. kiedyś próbowałem znaleźć jakieś materiały odnośnie budowy, jakiejś naprawy tego, ale nie znalazłem. jak drążyłem temat, to wszyscy twierdzili, że to się nie psuje. widuję się nad morzem z użytkownikami tych skuterów(co niektórzy nie uznają innej marki), na kompresory nikt się nie uskarżał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Gdzies mam taki zuzyty. Tylko musze fotki strzelic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 O, i to jest konkret. Ale który? Od 250-260, czy 300-310? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 O kompresorze od 260 jest filmik na YT. A od 300 nie ma nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Jest trochę nagonka na Kawę na tym forum, lata temu było nie kupuj bo tankowiec i potrzeba cysternę paliwa , dziś jak konkurencja dogoniła mocą Kawę to palą podobne ilości paliwa. Mój rxtx300 jest złopem paliwa , może nawet więcej pali niż kawasaki 300/310...A ja uważam że najlepszy skuter na rynku w grupie tanich jest właśnie Kawa STX 160. Fakt faktem, że Kawasaki stał się nizszowym producentem ,wiec juz trudniej o części , nowe są drogie, a i ilość serwisów jest mniejsza. Mówimy o skuterze z 2012, więc był to nowoczesny super szybki skuter , dziś mamy nadal ta sama Ultra i ostro trąca już myszko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Niestety, Kawa 250 i 260 zepsuły opinię, a 300-ki są z nimi utożsamiane. Trącą myszką, odstają trochę osiągami od konkurencji, ale są też największe i najcięższe w stawce. Ale dzięki temu świetnie sprawdzają się podczas holowania i crusingu, zwłaszcza na morzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Panie Kaziu. Z calym szacunkiem. Ale to nie jest tak. Mimo ze wylewny nie jestem ale fizyki nie oszukasz to primo. A drugie primo to z pojemnosci 1.5 ltr... 300 koni... duzo pali ?? 90% kreci bączki i skacze.... Jak masz skuter wodny... to dwa razy jestes chu...jem raz ze jak bedziesz na wodzie i znajomi powiedza daj sie bryknać. A drugi raz jak sie zepusuje. W pierwszym przypadku jestes ch... bo nie dasz sie bryknac...a w drugim... jestes najlepszy fumfel dopuki sprzet nie kucnie i powiesz... zrzutka na naprawe... ale ch.... nie dosc ze zaprosil to jeszcze kase chce..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 Zgadzam się z Tobą ....fizyki nie oszukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2020 to chyba najdłuższy wpis KRZAKA w historii forum :D brawo ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Ja ha ha, aż można rzec brawo Ty.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Bo to prawda,mi kumpel muwi tak dawaj nad jezioro kupię wache to powoływany, ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 to chyba najdłuższy wpis KRZAKA w historii forum :D brawo ;D Wez pawel bo mi glupio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Krzaku ale napisz co tam się dzieje z tymi 300 i 310 bo się zastanawiam nad takim.To już chyba ostatni mocny skuter znaczy wykonany po staremu. P.S. graty za post ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Krzaku, zapodaj proszę te foty z kompresora, bo z ciekawości mnie skręca. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Krzaku, napiszesz coś o tych kompresorach? Dasz zadeklarowane fotki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mischa Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Witam. Chciałbym odgrzać ten temat. Czy są jakieś nowe doświadczenia z 300x? Jestem zainteresowany zakupem takiego sprzętu... Do tej pory pływałem Yamaha 1300 GP. Proszę podpowiedzcie jak sprawuje się na jeziorze. Mam na myśli zwrotność jakieś bączki itp. Bo holowanie i ciężka wyprawa to już wiemy. A i czym różnią się zrywki - jak rozpoznać te ograniczająca moc, czy ewentualnie jak którejś nie ma, to czy można dokupić?... Dziękuje z góry za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Bączki da się kręcić, ale to nie to samo, co na Sparku. Zrywki różnią się kolorem. Można dokupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mischa Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2021 No tak. Spark to co innego. Zdecydowanie. Na coś szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie? Moje wcześniejsze doświadczenia to tez niemały skuter i dawałem radę. Bercik widzę, że masz duże doświadczenie z tym modelem. Bez wahania polecasz... Czy obawiać się jakiegoś przebiegu?.. wiem oczywiście, że nie ma reguły... Ale doświadczonego zawsze warto spytać. Znasz markę, a to jest najcenniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Chyba tak jak z każdym doładowanym. Dokładnie obejrzeć, zwrócić uwagę na śruby na silniku, czy nie było grzebane. Na ewentualne wycieki/przecieki. Obejrzeć śrubę napędową, sprawdzić szczelinę. Zerknąć na pasek napędowy kompresora, czy cały, nie postrzępiony lub luźny. Pływanie obowiązkowo. Zwrócić uwagę na to, jak odpala na zimno, jak przyśpiesza, jak pracuje silnik, czy obroty nie falują. Podczas pływania, zwrócić uwagę na wskaźnik doładowania. Pomiar kompresji. U mnie jest chyba coś koło 10,5 Bara. Już dokładnie nie pamiętam. Można jeszcze zerknąć na rewers, jak pracuje. Powinien pracować gładko bez luzu. Należy zwrócić uwagę na rączkę, bo potrafi pęknąć na śrubie mocującej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Kocham te forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Więc dodaj coś od siebie.... :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.