Skocz do zawartości

Kawasaki Ultra 310LX


DawidPNT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, najprawdopodobniej niedługo wejdę w posiadanie Kawki 310LX model 2015 , jedyne co wiem to że posiada silnik 1,5l i 4 cylindry. Co 100godzin wymiana oleju i ewentualna regeneracja kompresora. Może ktoś doradzić co sprawdzić przy oględzinach żeby się nie wkurzyć po paru dniach? Przebieg 151h cl w tym modelu lubi się szybko zużyć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 107
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A dlaczego nie polecasz?

Ja mam 300-kę i nie narzekam. Jak normalnie użytkowana i nie kręcona, to posłuży. Ja mógłbym powiedzieć, że nie polecam SD, bo praktycznie każdy egzemplarz z mojego otoczenia, w okolicach 100 - 150 godzin miał jakąś przygodę. Ale SD, to co innego, one mogą się psuć i jest wszystko w porządku,  ale inne marki już nie.

Wymiana oleju co 100 godzin to grube przegięcie. Co 25 - 30 Max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzyma 100godzin , tak jak auto przejedzie 100tys na oleju , aby stan był .

Z czasem olej się zanieczyszcza, od tarcia, procesu spalania, paliwa , dodatki poprawiające właściwości oleju się utleniają zużywają.... Mamy silnik wysilony 200KM z litra , duże przeciążenia , spore obroty, SC olbrzymie obroty . Olej się zużywa, więc takie duże interwały olejowe prowadzą do degradacji silnika. Ja u siebie założyłem interwały zmian oleju co 25 godzin, ale nie ukrywam cisnę mocno ...

Co do kawasaki bardzo dobry skuter , ostatnio mnie objechała jedna 310, nie chodzi o moc  , ale już tak powyżej 100km/h na falach  muszę puszczać gaz , za duże ryzyko spadnięcia , a kawa tnie to jak masełko , bez szans . Na tafli lub małej fali ogarniam ja bez problemu.

Jeżdżę z chłopakami co mają kawę 300,310 chwalą sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli źle mi powiedział znajomy, zatem co 100mth co wchodzi w serwis? Regeneracja kompresora? Mówicie że olej co 30mth tak? A jaki polecacie? To będzie moja 1 maszyna na wode, trafiłem dobrą okazje patrząc na inne oferty, 85tys koron norweskich(tu bede pływał) z przyczepką i pokrowcem w cenie to jakieś 34 tys zł. W weekend pojade oglądnąć, ojciec jest mechanikiem samochodowym, ale z takimi maszynami nie miał do czynienia jednak silnik to silnik i może sprawdzić, tylko ja się zastanawiam co sprawdzić dokładnie. SeaDoo nie chce bo dużo ich jest zepsutych poza tym logicznie nyśląc lepszy 4 cylindry niż 3, czy się mylę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz przejrzeć kompresor? Trzeba by zdemontować. Tam siedzi kompresor śrubowy. Na pewno oględziny ogólne, zajrzeć do śruby od tyłu i od strony kraty, test na wodzie. Kawa ma wskaźnik doładowania i na to należy zwrócić uwagę podczas pływania. Przyjrzyj się obrotom silnika czy są stabilne, czy nie falują. Pomiar ciśnienia na cylindrach. Obejrzyj pasek napędu kompresora i rolki napinacza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz przejrzeć kompresor? Trzeba by zdemontować. Tam siedzi kompresor śrubowy. Na pewno oględziny ogólne, zajrzeć do śruby od tyłu i od strony kraty, test na wodzie. Kawa ma wskaźnik doładowania i na to należy zwrócić uwagę podczas pływania. Przyjrzyj się obrotom silnika czy są stabilne, czy nie falują. Pomiar ciśnienia na cylindrach. Obejrzyj pasek napędu kompresora i rolki napinacza.

Racja z tym kompresorem  ze zrozumiałem temat myslalem po zakupie przed zakupem najwazniejsza zecz to zwrócić uwagę na wskaznik doładowania zawsse jest to wskazówka co do stanu kompresora  wymiana troszke kosztuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wskaźnik doładowania będe to pamiętał. Ile powinien taki skuter osiągnąć prędkości? Nie pojade na pewno v max bo morze falować zaczęło dzisiaj, ale zadam pytanie sprzedającemu żeby sprawdzić uczciwość. Nie chciałbym żeby mnie nabito w butelke przekazując jakieś niestworzone rzeczy np 160kmh, chyba że takie prędkości są osiągalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na prędkościomierzu dochodzi do 108 km/h(obroty około 8100) i odcina. Obroty spadają do ok 7800. Kawy tak mają. Jak sprawdzałem prędkość z GPS, to pokazywał 114 km/h. Jak pływałem z chłopakami co mieli SD(255, 260), i szliśmy równo, ich liczniki pokazywały 112-114km/h, mój 108, a GPS też około 114 km/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobra Panowie/Panie. Skuterkiem troche poplywalem czy pojezdzilem dalej nie wiem jak mowic. Gosc byl szczery i powiedzial zanim podpisalismy papierki i odebralem sprzet,ze kompresor nie wiadomo kiedy byl sprawdzany badz naprawiany, on go mial 3 lata i przejechal ok 50godzin i jedyne serwisy jakie robil to wymiana swiec i filtrow 30 godzin temu czyli w 2018. Teraz gdy juz zrobilem kilkanascie godzin wiem na pewno ze nie ma mocy takiej jak powinien, ma jechac 108kmh ale osiaga max 99/100 w trybie fullpower ale ostatnie 10 kmh mozolnie. Zdlawilo go pare razy podczas dodania gazu do konca i sie przestraszylem wiec narazie musze sie wstrzymac i posprawdzac maszyne. Po gadce z ojcem mechanikiem zamowilem olej i filtry, zjebal mnie ze nie zrobilem tego od razu :D swiece sprawdze w tygodniu bo ostatnio nie mialem kiedy. Ojciec pomoze mi wyczyscic intercooler bo podejrzewa ze beda w nim jakies smieci cokolwiek to znaczy.

Na kanale JetSki na YT koles fajnie pokazuje duzo rzeczy odnosnie eksploatacji tego modelu wiec mam jakies podpowiedzi, ale zastanawiam sie nad regeneracja kompresora, jaka firme w Polsce mozecie polecic do tego zadania? Jak Wy sprawdzacie pasek napinacza wg, nie chce calego skutera zawozic do serwisu bo skasuja mnie jak za polowe ceny maszyny i nie bede pewny co zrobili dlatego wole sam sie przylozyc i nauczyc bo na pewno sport mi sie spodobal i pewnie do konca zycia bedzie to moje hobby. Spalanie podczas pierwszej jazdy mnie przerazilo, zjadl 3/4 baku w 2 godziny ale potem zaladowaem do pelna i w trybie ECO po 3h15min  ciaglej jazdy zostalo ponad pol baku- czyli spalil mniej jak SeaDoo RXP300 i RXP260 kolegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresorem raczej się nie przejmuj. Te kompresory są praktycznie nie do zajechania. Mój ma 9 lat i prawie 300 godzin. Do kompresora nawet nie zaglądam. On pracuje na sucho. To kompresor śrubowy. To nie SEA DOO. Jeżeli wskaźnik doładowania pokazuje co trzeba, to jest ok. Co to znaczy przymuliło? One tak mają, że jak ciśniesz na full, to po chwili komp odcina i obroty spadają. Wówczas jest takie wrażenie, że zamula. Prędkość sprawdź GPS'em bo śmigiełko od prędkościomierza lubi płatać figle. Przepłyń się z włączonym obrotomierzem. Daj w palnik i obserwuj obroty. Powinny dojść do ok 8000 i zejść do ok 7700. Obserwuj też doładowanie. Jeżeli będzie trzymał obroty, to raczej jest ok. Warto sprawdzić ciśnienie. Świece też są bardzo ważne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresory śrubowe nie do zajechania ? :D a to dobreeeee  ;D

Mam inne doświadczenia z eatonami w dodatku nie narażonymi tak na przeciążenia jak w skuterze...

 

Twoja opinia to na podstawie tej jednej sztuki (wyjątek potwierdzająćy regułę) czy jakieś wieksze doświadczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...