Autor Wątek: Kawasaki Ultra LX  (Przeczytany 2510 razy)

Listopad 04, 2016, 16:28:29
  • **
  • Wiadomości: 43
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam, chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś z Was ma jakies doswiadczenia z Kawa Ultra LX rocznik 2016/2015. Chodzi mi o informacje czy skuter ten faktycznie zachowuje sie inaczej od pozostałych modeli konkurencyjnych ze wzgledu na swoja wieksza masę i fakt ze raczej "tnie fale" niż skacze?. (Taki informacje znalazłem gdzieś na forach.
Czy spalanie także jest większe od innych modeli czy na zblizonym poziomie?
 O bezawaryjnośc raczej nie pytam bo o to w tym modelu mozna chyba być akurat spokojnym.
Pytam bo rozważam ewentualny zakup i zastanawiam sie czym rózni sie od Yamahy (VX HO) i Saedoo (GTI) o zblizonych mocach (bez turbo).

Listopad 04, 2016, 19:21:16
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 1806
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Wprawdzie nie miałem przyjemności dosiadać takiej Kawy, ale kadłub jest taki sam jak w pozostałych Ultrach, czyli słynie z doskonałego zachowania na zafalowanych akwenach.
Ale LX nie jest konkurentem VX-a czy GTI (ich konkurentem ze stajni Kawasaki jest STX15F). Jego bezpośredni konkurenci to Yama FX HO oraz SD GTX 155 i to do ich spalania, osiągów, nautyki czy cen należy porównywać Kawę LX.

Listopad 05, 2016, 10:10:23
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 43
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Funyo, dzieki za podjecie tamatu. Chodzi mi o wersje 160KM dlatego porównuję do słabszych modeli Yamy i Seadoo. Swoja drogą to ciekawe czemu Kawy są tak mało popularne na rynku przynajmniej polskim?
Kolega Bercik ujeżdza chyba Kawe ale mocniejszą wersję, może podzieli sie wrażeniami przynajmniej jak chodzi o zachowanie na wodzie.

Listopad 05, 2016, 11:21:46
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 1806
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Funyo, dzieki za podjecie tamatu. Chodzi mi o wersje 160KM dlatego porównuję do słabszych modeli Yamy i Seadoo.
Te modele, które podałem, to właśnie wolnossące odpowiedniki Kawy - SD ma 155KM, a Yama FX - 180KM
Cytuj
Swoja drogą to ciekawe czemu Kawy są tak mało popularne na rynku przynajmniej polskim?
Na świecie Kawasaki sprzedają się ok. 10x mniej od konkurentów i myślę, że u nas może być podobnie. A że sprzedaż nowych skuterów dopiero zaczyna się rozwijać, to może być takie wrażenie. Na Mazurach widuję Kawy dość regularnie.
Cytuj
Kolega Bercik ujeżdza chyba Kawe ale mocniejszą wersję, może podzieli sie wrażeniami przynajmniej jak chodzi o zachowanie na wodzie.
Napisz do Niego na PW, jeśli się tu nie odezwie :)
A tu masz fajne porównanie trzech modeli, niestety po angielsku:
https://www.youtube.com/watch?v=JThgEKUyTCc

Listopad 05, 2016, 13:32:04
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 569
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
tak jak widać na filmiku, KAWA najmniej podskakuje na fali. masa i kadłub robią swoje. ja mam ULTRę 300, a to spora różnica w mocy w porównaniu do ULTRY, natomiast różnica w masie to ok 60 kg. zaletą na pewno jest duży i pojemny schowek z przodu. na prawdę sporo można tam zapakować. pływa się wygodnie. skoki na falach na pewno nie będą powalające, ale da się. ja moją nie mam problemów, ale to prawie 300 kucy. naprawdę fajnie się sprawdza jako holownik(pasuje pylon od SEA DOO WAKE). holuję tym nawet kanapę 3 osobową i żadnych problemów - znowu duża masa skutera robi swoje. przy manewrach z obiektem holowanym nie poddaje się tak jak lżejsze skutery. co do porównania spalania zwykłej ULTRY do innych niedoładowanych to się nie wypowiem, bo u nas nikt nie pływa niedoładowanymi(poza SPARKIAMI), ale to inna bajka.
gdzie i jak Kolega chce tym pływać? crusing, czy kręcenie się po bajorze?
 co jet ważniejsze - komfort czy osiągi?
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2016, 15:43:33 wysłana przez bercik »
KAWASAKI ULTRA 300X

Listopad 05, 2016, 20:27:33
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 43
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Z racji zamieszkania (Górny Ślask) zakładam uniweraslnosc skutera, tzn troche zabawy na jeziorach, ale takze spokojnego pływania, ciaganie nad morze tam takze troche skoków na falach ale i pływania wzdłuż brzegu, do tego Chorwacja:).
Tak podsumowując nie szukam skutera na którym bede mógł osiagać samemu super wielkich predkości, fajnie zeby zmiescic ( na nie długich dytansach) 2 dorosłe osoby + dziecko (9lat) ewentulnie je pociągnć a od czasu do czasu trochę poskakać na falach (samemu lub z synem).
Przy okazji pytanie skąd tak duża róznica w masie, wymiary ma raczej zblizone do konkurentów? Czy to kwestia matariałów z których jest zrobiony czy konstrukcji?

Listopad 05, 2016, 20:37:26
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 569
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Tak jak @Funyo pisał, bezpośrednim konkurentem jest SEA DOO GTX 155, który waży podobnie jak Ultra.
KAWASAKI ULTRA 300X

Listopad 06, 2016, 12:37:19
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 1806
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Dokładnie, Yamaha FX też waży podobnie.
Jeśli szukasz uniwersalnego skutera to niższy segment też będzie dobry. Mówię tu o Kawasaki STX15F, SeaDoo GTI oraz YAMAHA VX.
Są one słabsze od wcześniej podanych, ale też nieco mniejsze i lżejsze, więc zwinniejsze. A przy tym w pełni trzyosobowe, nadają się na dłuższe wycieczki, do zabawy i do holowania. No i są oszczędniejsze.

Listopad 06, 2016, 15:30:01
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 569
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
No tośmy koledze namieszali ;)
KAWASAKI ULTRA 300X

Listopad 06, 2016, 16:32:15
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 1806
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Nie noo, czemu? ;)
Tak po prawdzie, Ultra LX jak najbardziej się nadaje do takiego pływania, jak kolega planuje, ale powinien mieć pełny obraz rynku, żeby nie żałować wyboru.  ;)

Listopad 06, 2016, 22:33:45
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 43
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Koledzy bardzo dziękuje za informacje :). Faktycznie sprzętu na rynku jest sporo i czasami naprawdę trudno sie zdecydować (nie dotyczy to przecież tylko skuterow). Jeśli chodzi o Ultre to jest szansa na jej zakup w dobrej cenie ok 15% poniżej Seadoo a to już jest kwota warta zastanowienia. Jeśli chodzi o spokojne pływanie to myśle ze Ultra jak najbardziej bedzie ok, obawiam sie tylko trochę tego "słabszego " skakania na falach. Dzięki za podesłany link do  testów, tam widać jak Kawa trochę taranuje fale, podczas gdy SD podskakuje jak piłka. Z drugiej strony na  zafalowanym morzu frajdy chyba tez nie powinno brakować. Duży schowek to tez duży plus. Nie chciałbym schodzić poniżej 150KM bo za jakiś czas pewno i tak bedzie mi brakować mocy ;).  Biorę jeszcze pod uwagę Yame VX HO ona ma 180KM jednak kupuje sie ja trochę w ciemno bez oglądania, na Śląsku są dość ograniczone możliwości serwisowe do tego jak ktoś pisał na forum trzeba sporo czekać na części. Z Drugiej strony nie wiadomo jak dostępność części wyglada w Kawie ale moze dzięki trochę lepszej jakości nie trzeba tego bedzie od razu sprawdzać. Tak czy inaczej mam temat do zastanowienia.

Listopad 06, 2016, 23:17:01
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 1806
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Akurat z tych dwóch modeli (Ultra LX i Yama VX HO) zdecydowanie wybrałbym Yamahę i to właśnie między innymi z powodu niezawodności. Drugim powodem jest nowsza konstrukcja. Nad wyglądem nie ma się co rozwodzić - to sprawa indywidualna, ale lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu są tu atutem Yamahy. Myślę, że dostępność części, czy w ogóle serwisu też będzie lepsza w przypadku VX-a. No i ma system RiDE oraz trym i "tempomat".
No a jest jeszcze przecież GTI SE 155 ;)

Grudzień 10, 2016, 15:27:13
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 43
    • Katowice
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam Kolegów, miło mi poinformować ze decyzja została podjęta. Dość nieoczekiwanie także dla mnie okazało sie ze jest możliwość zakupu chyba ostatniego nowego GTR 215 z roku 2016 na który ostatecznie sie zdecydowałem. Wiem to trochę inna historia niż to co zakładałem wcześniej ale myśle ze ostatecznie będę zadowolony. Przyczepka zamówiona w widpolu, rozumiem ze na osobę prywatna najlepiej rejestrować w PZZ? Na razie nie wiem jeszcze tylko co zrobić z ubezpieczeniem, czy jest w ogóle sens ubezpieczać od kradzieży czy lepiej zainwestować w system monitoringu np Gannet lub zbliżony? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie, życzę miłych zimowych wieczorow????.

Grudzień 13, 2016, 10:37:32
Odpowiedź #13
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
    • Sopot
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam Kolegów, miło mi poinformować ze decyzja została podjęta. Dość nieoczekiwanie także dla mnie okazało sie ze jest możliwość zakupu chyba ostatniego nowego GTR 215 z roku 2016 na który ostatecznie sie zdecydowałem. Wiem to trochę inna historia niż to co zakładałem wcześniej ale myśle ze ostatecznie będę zadowolony. Przyczepka zamówiona w widpolu, rozumiem ze na osobę prywatna najlepiej rejestrować w PZZ? Na razie nie wiem jeszcze tylko co zrobić z ubezpieczeniem, czy jest w ogóle sens ubezpieczać od kradzieży czy lepiej zainwestować w system monitoringu np Gannet lub zbliżony? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie, życzę miłych zimowych wieczorow????.
A weź zapytaj w Lojacku. Bo ja mam od nich w swoim samochodzie monitoring GPS plus moduł do szukania samochodu po kradzieży. Możliwe,  że wsadzają też do łódek :)