Skocz do zawartości

ultra 150 które uszczelniacze i łożyska do wymiany...


seteman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w związku z tym że za oknem jeszcze zima to powoli szykuje się do swojego pierwszego własnego sezonu na wodzie. proszę o pomoc bardziej oblatanych ode mnie... kilka razy przewinęło się tu na forum zagadnienie wymiany uszczelniaczy i łożysk. i uu konkretne pytanie... o których łożyskach i uszczelniaczach mowa?

 

rys 1 - zaznaczone na czerwono

 

http://obrazki.elektroda.pl/7105666600_1359585633_thumb.jpg

 

czy może te

 

rys 2 - zaznaczone na czerwono

 

http://obrazki.elektroda.pl/2975555500_1359585711_thumb.jpg

 

czy dobrze rozumiem że część zaznaczona na niebiesko to "wearing"? przepraszam jeżeli źle to napisałem...

 

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten niebieski to nie wearing

 

musisz obejrzeć te luzy i jeśli masz duże rysy musisz wymienić obudowę pompy, jeśli małe a tylko luz to zdjąć podkładki i wyregulować

 

łożysko chyba dobre zaznaczyłeś, uszczelniacz też przed montażem trzeba posmarować środkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to w kawie nie ma wearing'u . Propeler pracuje w aluminiowej obudowie  ( 59336).

Zanim porozkręcasz turbinę to wypadałoby sprawdzić luz pomiędzy propelerem a obudową.

,,ImpellerClearance Standard:0.15 ∼ 0.3mm(0.0059 ∼ 0.0118in.)  ServiceLimit:0.6mm(0.0236in.)"

 

Sprawdź też czy nie ma wody w obudowie wałka propelera (59496).

Łożyska jeżeli są w porządku to nie ma potrzeby ich wymiany. Smarowane są smarem wymienianym co 100mtg albo w przypadku rozszczelnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Tak jak napisał mikijet w Ultrze nie ma wearingu. Jeżeli jest za duża szczelina między śrubą a "werningiem" ( w przypadku właśnie ultry 150 ten wearing to aluminiowa obudowa wewnątrz w elemencie 59336) to trzeba ją zmniejszyć poprzez zdjęcie jednej z 2 albo 3 ( nie pamiętam dokładnie ile było seryjnie ich instalowanych)  podkładek (92180). Ten element zaznaczony na niebiesko to duża uszczelka.

P.S.

Nie jestem mechanikiem ale podczas zdejmowania u mnie tej podkładki podptywałem się w serwisie fachowca na bieżąco podczas jego pracy. Lubię zawsze wiedzieć jak ktoś "grzebie" w moich zabawkach  ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkładki powinny być chyba 3szt. 0,5

 

sprawdza się luzy i jak porysowane mocno to się wymienia obudowę pompy, jak nie mocno to się zmniejsza ilość tych podkładek.

 

jeśli ma tak duże luzy przy takim przebiegu (40parę godzin), to albo nie ten trochę przebieg, albo łożysko. Inna sprawa jak już tam nie ma tych 3 podkładek, tylko np. 1szt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkładki powinny być chyba 3szt. 0,5

 

sprawdza się luzy i jak porysowane mocno to się wymienia obudowę pompy, jak nie mocno to się zmniejsza ilość tych podkładek.

 

jeśli ma tak duże luzy przy takim przebiegu (40parę godzin), to albo nie ten trochę przebieg, albo łożysko. Inna sprawa jak już tam nie ma tych 3 podkładek, tylko np. 1szt.

 

jak go zwiozę bliżej domu to nim się zajmę... i wtedy wszystko opisze co i jak. tak jak pisałem wcześniej mogłem źle spojrzeć...

 

ale nawet jeżeli w najgorszym wypadku obudowa 59336 będzie do wymiany to koszt 128$... wiec dramatu nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...