Autor Wątek: Górny odcinek Odry  (Przeczytany 21197 razy)

Czerwiec 18, 2018, 08:25:52
Odpowiedź #30
  • ***
  • Wiadomości: 202
Mam doświadczenia poparte praktyką czy dobre czy złe to kwestia względna ;)

[[Np takie że śluzowy (tak jak kurier doręczający paczki) ma schorzenie kręgosłupa i nie może dźwigać  -  i nie ma się czemu dziwić i nie ma się o co obruszać  ]]

Pontony są rzadkością na śluzach czy innych przewózkach więc nie są one do pontonów dostosowane - to co dla sztywnego kadłuba nie jest problemem w pontonie może zrobić kuku np. trzypunktowe podparcie na przyczepie z miejscem na dziób którego ponton nie ma, do tego w upalny dzień na lądzie należałoby zmniejszyć ciśnienie a nie można bo straci sztywność - tego typu kwiatki.

Nie wiem czy suwnice są powszechne na śluzach ale do tej pory nie widziałem ani jednej stąd moje zdziwienie - może dlatego że mamy tak wiele zabytkowych śluz - no i gdzie ta suwnica zamontowana i jak podparta - ale pewnie niedługo zobaczę to się przekonam :D

Czerwiec 18, 2018, 10:19:26
Odpowiedź #31
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 308
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
Suwnica 32 T ,nad górnym progiem śluzy w Malczycach . Normalnie przewidziana do obsługi generatorów elektrowni wodnej.
Awaryjnie, ze względu na trwające prace i chyba brak wody, Panowie z budowy deklarują pomoc w "przenośce" przez próg śluzy.

Pozdrawiam

Czerwiec 18, 2018, 10:57:32
Odpowiedź #32
  • ***
  • Wiadomości: 202
Piękna sprawa - wygląda nawet na przelot ;)

Czerwiec 27, 2018, 12:01:51
Odpowiedź #33
  • ***
  • Wiadomości: 202
Czy jest może ktoś z okolic Kędzierzyna -Koźla (Koźle ? nie jestem pewien jak to się odmienia) albo Raciborza?

Bo mam taką niepewność czy jeśli uda nam się nadpłynąć od góry od Raciborza to nie trafimy na jakąś nieprzewidzianą trudność

np. na śluzie - zakaz śluzowania bo za mało wody   -  i wtedy trzeba by zaczynać poniżej śluzy

Tzn śluza to tylko przykład - to akurat pewnie można ustalić telefonicznie , chodzi mi o inne niespodzianki które mogą się zdarzyć przy niskim stanie wody a które nie są wprost związane z niskim stanem wody tak jak np. mielizny

Także informacja na temat możliwych miejsc do slipowania lekkiej jednostki byłby przydatna

Czerwiec 28, 2018, 13:53:06
Odpowiedź #34
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Eurocruser & Yamaha 9,9 High Trust
    • K-Koźle
  • Akwen: Odra górna
Pozdrawiam z Kędzierzyna Koźla. W Koźlu jest slip na przystani Szkwał i tam najlepiej się śluzować. Z tego co wiem śluzy do Wrocławia pracują normalnie i szlak jest otwarty.
medeo

Czerwiec 28, 2018, 13:54:19
Odpowiedź #35
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Eurocruser & Yamaha 9,9 High Trust
    • K-Koźle
  • Akwen: Odra górna
oczywiście chodziło mi o slipowanie  :)
medeo

Czerwiec 29, 2018, 22:40:03
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 576
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Czerwiec 30, 2018, 22:10:40
Odpowiedź #37
  • ***
  • Wiadomości: 202
A jakieś miejsca do slipowania w Raciborzu?
(nie jesteśmy zbyt wymagający - terenówka i lekka przyczepka))

Lipiec 01, 2018, 10:01:21
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 576
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Tego nie wiem, ale Odra na odcinku Racibórz - Kedzierzyn - Koźle jest b. trudna, a przy tegorocznych noskich stanach wody trzeba się zastanowić nad pływaniem na tym odcinku.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Lipiec 01, 2018, 13:01:44
Odpowiedź #39
  • ***
  • Wiadomości: 202
Tak wiem, że to warunkowo czynny szlak - przy poziomie wody w Miedonii 150cm szlak jest otwarty dla jednostek o zanurzeniu do 60 cm, poniżej tego jest zamknięty,  więc jeśli mamy zanurzenie np. 40 cm to prosta matematyka pozwala założyć, że powinno być ok przy poziomie wody w Miedonii 130cm, a jeśli w razie potrzeby potrafimy podnieść silnik i zmniejszyć zanurzenie do 20 cm spływając na wiosłach to powinniśmy dać radę przy poziomie 110cm.
Przez moment poziom wody był nawet wyższy niż minimalny ale teraz szybko spada.

No ale nauka sobie a życie sobie - ważne pytanie jakie tam jest dno - czy w razie błędu wpadamy na kamienie czy na piasek/żwir?
Plus jest taki, że płyniemy w dół więc nie potrzebujemy przez cały czas używać silnika - możemy przejść przez płycinę bez niego - jednocześnie jest to minus - prąd może nas wrzucić na mieliznę ale z tym raczej byśmy sobie poradzili - chyba rzeka nie jest na tyle rwąca żeby nie udało się po wyjściu z pontonu zepchnąć go na głębszą wodę

I drugie ważne pytanie czy na końcu tego odcinka nie będzie śluzy w Kędzierzynie-Koźlu której obsługa będzie miała zakaz śluzowania bo szlak jest zamknięty - przystań Szkwał jest powyżej śluzy a marina Lasoki poniżej więc pewnie Szkwał będzie zorientowany w temacie

Lipiec 01, 2018, 13:54:40
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 576
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Parę lat temu był organizowany rejs tą trasą przez Urząd Wojewódzki. Płynęlismy łodziami Straży Pożarnej,takimimetalowymi i parę razy szorowaliśmy dnem po kamieniach.
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Lipiec 03, 2018, 18:56:43
Odpowiedź #41
  • ***
  • Wiadomości: 202
Słuza w Koźlu ma awarie co trochę ułatwia decyzję jak na razie