Autor Wątek: Żegluga pod mostem Cłowym zamknięta do odwołania  (Przeczytany 6886 razy)

Czerwiec 17, 2016, 10:46:12
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Komunikat FTM 2016/35/0 Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie:
"Informujemy, iż w związku z możliwością wystąpienia katastrofy budowlanej obiektu most „Cłowy” od godziny 13:30 dnia 15.06.2016 r. do odwołania ZAMYKA SIĘ dla żeglugi rzekę Regalicę w km 737,6 (drogowy most „Cłowy”)."
https://nts.ris-odra.pl
Suzuki DF15A, Honwave T30AE

Czerwiec 17, 2016, 11:04:04
Odpowiedź #1
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: 24kurier.pl
Zamknięty Cłowy, zamknięta żegluga



Most Cłowy w Szczecinie został w środę całkowicie zamknięty dla ruchu. Nie można po nim jeździć, ani chodzić. Okazuje się, że awaria przeprawy przez Regalicę zatrzymała też żeglugę pod mostem. Na jak długo, na razie nie wiadomo.

W związku z możliwością wystąpienia katastrofy budowlanej, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie 15 bm. zamknął dla żeglugi Regalicę pod mostem Cłowym – do odwołania.

– Stałe zamknięcie dla żeglugi Regalicy spowoduje poważne utrudnienia dla pracy naszego portu – martwi się Wojciech Pysiak, wiceprezes spółki Bulk Cargo-Port Szczecin. – Jest alternatywna droga wodna przez Odrę Zachodnią, ale tam dwa mosty mają prześwity o dwa metry mniejsze niż Cłowy.

Jak dodaje, z powodu zamknięcia mostu są też utrudnienia w obsłudze ładunków portowych (w rejonie Basenu Górniczego) samochodami.

Zamknięta żegluga na Regalicy to problem dla barek, ale też dla jachtów i rzecznych wycieczkowców.

– W tym sezonie ma przypłynąć jeszcze 78 rzecznych cruiserów – informuje Grzegorz Włoch z Polsteam Shipping Agency. – Jeżeli zapowiadane jednostki nie przypłyną, straci nie tylko Szczecin, ale też Berlin, małe porty na trasie rejsów oraz Wolin i Świnoujście.

W czwartek odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele RZGW, Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego, Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Urzędu Żeglugi Śródlądowej, armatorów i żwirowni w Bielinku.

– Zarząd dróg poinformował, że wschodnie przęsło mostu jest w dobrym stanie technicznym i ewentualnie mogłaby się pod nim odbywać żegluga – mówi Andrzej Kreft, dyrektor RZGW. – Jednak na piśmie takiej opinii nie otrzymaliśmy. W piątek ma przyjechać ekspert z Gdańska i liczymy, że opinię z ZDiTM na papierze dostaniemy. Wtedy przestawimy znaki i umożliwimy żeglugę pod tym jednym przęsłem. Odbywałaby się mijankowo. Wykonaliśmy pomiary i głębokości są tam dobre.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Czerwiec 17, 2016, 14:56:44
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 507
  • Od sześciu lat pływam po Pojezierzu Bran-Meklem
    • Górny Śląsk
  • Akwen: Niemcy
Zawiadomilem Kartenwerft niech dadza ostrzeżenie na swoim programie.
Swoją drogą mści się budowanie mostów o niskim prześwicie.
I co to są te Rzeczne crusery? Po polsku się nie da?
MY Elizabeth CD czyli Nautika 1000

Czerwiec 17, 2016, 15:26:36
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dzisiaj o 17:00 szlak będzie już otwarty. Ruch statków zostanie przesunięty pod wschodnie przęsło mostu.
 
http://www.rzgw.szczecin.pl/file/get/hash/3f196f7e
Suzuki DF15A, Honwave T30AE

Czerwiec 17, 2016, 21:07:40
Odpowiedź #4
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 427
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Czerwiec 18, 2016, 16:59:02
Odpowiedź #5
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Czerwiec 27, 2016, 11:43:32
Odpowiedź #6
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jakby  ktoś nie widział znaków na moście, to dołożyli boje.



Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 04, 2016, 14:53:02
Odpowiedź #7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: zditm.szczecin.pl
Można podglądać Most Cłowy

Można podglądać co dzieje się na Moście Cłowym. Wystarczy wejść w zakładkę DLA KIEROWCY - REMONT MOSTU CŁOWEGO i zobaczyć aktualny obraz remontowanej przeprawy.

Na moście zdemontowane zostało już oświetlenie, barierki, dylatacje i inne urządzenia. Aby zmniejszyć ciężar przęseł sfrezowana została także jezdnia. W chwili obecnej wykonywane są otwory technologiczne oraz trwa montaż belek i klatek umożliwiających rozbiórkę przęseł. Przęsło środkowe zostanie w całości podniesione do góry, wysunięte poza obrys konstrukcji, opuszczone na specjalny ponton i odtransportowane na nabrzeże, gdzie zostanie rozkruszone. Przęsła skrajne zostaną podzielone na mniejsze elementy poprzez przecięcie podłużnie i poprzeczne konstrukcji, a następnie zostaną opuszczone na ponton i odtransportowane w miejsce utylizacji.

Część nośna obiektu zostanie usunięta jeszcze w tym roku. Umowa z firmą Vistal Gdynia S.A. została podpisana 5 września na kwotę 18 679 527 zł . Pełna przejezdność mostu ma być umożliwiona do 31 lipca 2017 roku, a na wykonanie całego przedmiotu umowy firma ma 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

http://www.zditm.szczecin.pl/kierowca/clowy


Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Listopad 30, 2016, 11:44:52
Odpowiedź #8
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
A kawałek dalej też się coś dzieje... :P

Cytat: 24kurier.pl
Rozbierają filary

Jeden z mostów kolejowych na Regalicy w Szczecinie został zbudowany ponad 150 lat temu. Po obiekcie pozostały jedynie filary. Wystają z wody i są przeszkodą nawigacyjną. Zimą gromadzi się przy nich lód. Dlatego postanowiono je rozebrać. Do świąt Bożego Narodzenia mają zniknąć.

Nie udało się ustalić dokładnej daty budowy mostu. Wiek konstrukcji oszacowano na przeszło 150 lat. Była już naniesiona na mapach z 1870 roku. Dziś z wody wystają trzy filary, pozostałości po kolejowym moście. Ograniczają szerokość nurtu rzeki – z blisko 100 do ok. 70 m, utrudniając prowadzenie akcji lodołamania. Są też przeszkodą nawigacyjną dla jednostek śródlądowych, szczególnie groźną w nocy, dlatego musiały zostać oznakowane i oświetlone.

– Przez pewien czas uważaliśmy, że te filary nie są nasze, ale kolei albo miasta, w końcu jednak na nas spadło ich usunięcie – mówi Andrzej Kreft, dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie. – Przy tych konstrukcjach zawsze się gromadził lód, utrudniając pracę lodołamaczom.

Filary znajdują się na działkach będących w trwałym zarządzie RZGW, w nurcie Regalicy, a ściślej na jej odcinku nazywanym Martwą Wodą (pomiędzy wyspami Siedlińska Kępa i Brynecki Ostrów). Przy brzegu Bryneckiego Ostrowa wystają dwa, mające kształty koła i elipsy. Trzeci, elipsoidalny, jest bliżej Siedlińskiej Kępy. Nakaz ich rozebrania wydał Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Ogłoszony przez RZGW przetarg na rozbiórkę filarów wygrał Zakład Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW Service, proponując za wykonanie prac cenę nieco ponad 600 tys. zł. Ta szczecińska spółka przeprowadziła wcześniej tzw. przegląd nurkowy konstrukcji.

– Prace rozbiórkowe rozpoczęły się 21 listopada – usłyszeliśmy w UW Service. – Mamy na ich wykonanie 32 dni.

To oznacza, że do świąt Bożego Narodzenia po starym moście nie będzie śladu.



Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Grudzień 05, 2016, 15:50:51
Odpowiedź #9
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Grudzień 05, 2016, 15:55:13
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 2374
  • Akwen: Odra środkowa
Kurcze, ktoś zawinął kawał mostu, pewnie na złom  O0.
Pozdrawiam

Grudzień 05, 2016, 18:32:34
Odpowiedź #11
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
To most z betonu, wiec złomu będzie mało.  Mają to pokruszyć na brzegu i wykorzystać do umocnienia gruntów portowych.
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Marzec 27, 2017, 21:14:57
Odpowiedź #12
  • ***
  • Wiadomości: 212
    • swinoujscie-stepnica
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński

Maj 10, 2017, 15:43:54
Odpowiedź #13
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2017, 16:18:25 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Maj 12, 2017, 12:19:42
Odpowiedź #14
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4777
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
I dopłynął... Pewnie znowu będzie zamknięta żegluga. :(

http://www.gs24.pl/wiadomosci/szczecin/a/most-clowy-przyplynal-do-szczecina-wideo-zdjecia,12070735/

[vimeo]https://vimeo.com/217092227[/vimeo]
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2017, 12:57:58 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135