Rafal Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 W sezonie 2012 kroi mi się rejs na czymś takim właśnie: http://www.asta-yachting.hr/eng/charter_show_boat/197 . W Chorwacji. Jakieś "tips & tricks" od kolegów? Jakie toto ma spalanie, prędkości itd? Jakie wyjątkowe zalety i wady? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Wydaje mi się, że z racji wielu szyb to bez klimy może być mocno ciepło w środku. Jeśli dach nad rufą to pokład słoneczny to wygląda fajnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morka Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Cześć! Pływałem na tym czymś parę razy, właśnie z firmy Asta Yachting. Firma jest bardzo solidna, to duży plus. Co o łódce, niestety nie jest to jakiś super jacht motorowy, ja robiłem na nim parę razy szkolenia, jako szkoleniowy sprawdził się doskonale (dwa silniki, małe zanurzenie, duża buda, więc trzeba było pomyśleć trochę przy manewrach, ale manewruje na prawdę fajnie i nie ma z opanowaniem tego sprzętu większych problemów). Przy odrobinie wprawy jeździ bokiem - tak, że tu dla niej duży plus. Prędkości - w ślizg to to nie wchodzi, maksymalnie wycisnęliśmy z niej 14 w, ale ryk silników jest przeokrutny. Jeździliśmy więc z prędkościami około 7 w, wtedy jest w miarę komfortowo. Spalanie - kiedyś, na którejś stronie internetowej (nie pamiętam czy Asty, czy innej firmy czarterowej, nie mogę znaleźć) podawano, że spalanie to 24 l na godzinę, ale to chyba przy tej prędkości 14 w :) Nam podczas szkolenia schodziło średnio ok. 5 l na godzinę, tylko trzeba wziąć poprawkę, że około połowa czasu na szkoleniu to manewrówka w portach, a wtedy prędkości i obroty silnika są minimalne. Myślę, że jak założysz 10 l na godzinę przy 7 w to się nie przeliczysz. komfort - słaby, ciasna mesa, fajny jest pokład rufowy, ale konstrukcja nadbudówek powoduje, że przy niektórych kursach względem wiatru zaciąga spaliny na ten pokład rufowy, zwłaszcza przy słabych wiatrach od rufy. Brak jest (przynajmniej na tych, na których ja pływałem) autopilota, a to trochę upierdliwe. Oczywiście przy szkoleniu to zero problemu, ale przy turystyce może być uciążliwe. No i jak załoga się przemieszcza po pokładzie, zwłaszcza z burty na burtę, to mocno to przechyla łódkę i trzeba się nakręcić kółkiem sterowym, żeby utrzymać kurs. No i usytuowanie lodówki może irytować sternika, ponieważ jest ona pod jego siedzeniem :) Żeby coś z niej wyjąć, sternik musi wstać :) Nie zauważyłem natomiast, żeby było jakoś bardzo gorąco w środku, jak pootwiera się okienka - jest przewiew, nie ma problemu. No to na początek tyle, trochę przydługie wyszło, ale jakbyś chciał więcej info - pytaj o szczegóły. Pozdrawiam Piotrek Lewandowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Dzięki Piotrek. To spalanie to na stronie Asty podają 25 l/h - sporo, ale to dwa silniki po 125 hp i szczerze mówiąc nie wiem do czego to odnieść ;) A jak dzielnośc tego jachtu na fali? Warunki hotelowe zniosę, będzie 5 osób :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morka Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Na fali trochę nią rzuca, ale startując z Sukosanu, nawet jak będzie jakaś ekstremalna pogoda, to jest gdzie się schować. Na 5 osób to jachcik w porządku. Kiedy jedziesz? Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 7-14 lipca. Będziesz wtedy w Suko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morka Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Na dzień dzisiejszy nie mam tam nic zaplanowane w tym terminie, ale powiem Ci jak żeglarzowi :) wielką przewagą Adrii nad każdą żaglówką jest jej zanurzenie. Możesz wjeżdżać do praktycznie każdego "zadupia", a ja np. takie lubię najbardziej. Nie ma tłoku, cisza spokój itp. Jak prowadzisz rejs z turystami - będą zadowoleni :) Pozdrawiam Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.