Skocz do zawartości

Bayliner 2858, świeżak


1FRESH1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem zainteresowany kupnem łodzi Bayliner 2858 r. 1997 z silnikiem 7,4 V8. Łódź ma służyć do żeglugi śródlądowej, głównie podróże szlakami ze Szczecina w stronę Berlina i dalej... Jestem początkujący i to będzie moja pierwsza łódź. Główne pytanie, czy nie za dużo na początek? Do tego kilka innych pytań:

 

- Jakie może być spalanie tego silnika?

- Czy jest popyt na silniki V8 do łodzi, rozważam sprzedaż i zamianę na diesla

- Czy warto zainstalować zmarynizowany silnik 3.0 td od mercedesa, czy nie będzie za słaby taki motor?

- Czy taka łódź ma odpowiednie zanurzenie na moje potrzeby?

- Jak wygląda utrzymanie takiej łodzi poza kosztami paliwa?

- Jak wygląda serwis i dostępność części do takiej łodzi?

- Na co zwrócić uwagę przy oględzinach takiej łodzi?

 

Dokładnie ten egzemplarz

 

Więcej pytań nie mam, jeżeli jest coś ważnego czego nie poruszyłem w moim poście to proszę o sugestię. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy za duza, ogolnie te lodzie łatwo sie sterują na wodzie. Trudność moze pojawić sie przy wietrze podczas precyzyjnego ustawiania sie w porcie jesli nie ma steru strumieniowego. Ile pali, moge podpowiedziec ze troche starszy 5,7.V8 przy 1300 rpm pali jakieś 15-16/h. Czesci jest sporo bo to typowy silnik w lodziach z USA, a jak nie czesc marynistyczna to zawsze mozna podmienic czesci od jakiegoś chrylera, tez pasuja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zamiany silnika to ten z mercedesa raczej będzie za słaby by wprowadzić tą łódkę w ślizg, ale jak masz pływać tylko kanałami gdzie jest jest ograniczenie prędkości to można rozważyć przerobienie jej na łódkę wypornościową.

Co do sprawdzenia przed kupnem to najważniejsze sprawdzenie stanu sklejki zalaminowanej ( pokłady , pawęz wręgi ) ale to raczej z fachowcem. Druga sprawa to stan laminatu pod kątem osmozy raczej też fachowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz douprop więc 7.4ltr wcale nie jest za mały. Spalanie na poziomie 80-100Ltr/h przy ślizgu.

 

Na kanały radziłbym dwa małe diesle albo coś takiego :http://melbourneer.com/2014/03/25/this-propeller-run-vw-bug-x-post-from-rwtf/  ;)

 

Na dziobie koniecznie ster strumieniowy. Ten Command Bridge trochę ogranicza przejścia pod mostami.

Schowek01.jpg.4736033ffec88812dd92eb1ef48f1e71.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...