Autor Wątek: Bezpieczeństwo na jachcie  (Przeczytany 10030 razy)

Styczeń 12, 2018, 21:43:43
Odpowiedź #30
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 493
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mając przy sobie ręczniaka z DSC to może zamiast tego MOB-a /który również nadaje na niewielkie odległości/ zastosować jako system uzupełniający radiopławę osobistą PLB która nadaje do satelity ponoć?

ps. Krzyśku masz mnie w wiosennym grafiku?
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Styczeń 12, 2018, 21:57:19
Odpowiedź #31
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 699
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
PLB jest ok bo ma zasięg globalny ale jak wpadniesz do wody to procedura podniesienia jednostek ratowniczych do akcji to minimum 60 minut albo więcej , generalnie wszystkie urządzenia wzywania pomocy w tym EPIRB-y  to są własnie takie czasy , było o tym głośno w ubiegłym roku i moim zdaniem to urządzenia które dają  szanse na  przeżycie w wodzie ale na tratwie lub dryfującym uszkodzonym jachcie .
Druga sprawa jak wpadniesz z takim PLB to w wypadku utraty przytomności on się nie uruchomi wymaga ręcznego odpalenia .

Teraz prywata do Andrzeja termin oczywiście jest  , i nie ma innej opcji  ;)  i to nawet zimowy jak temperatura będzie taka jaką mamy na kanarach o tej porze roku  ;) .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 13, 2018, 13:07:39
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
No ale w przypadku takiego przewróconego RIB-a, który nie tonie to pełni on rolę "tratwy".

W zimnej i zafalowanej wodzie to i godzina może być za wiele.

A o co chodzi z tymi nadajnikami sateliatrnymi Garmina (wcześniej to była inna firma ale Garmin ją wykupił)
Co to można wysłać "distresss" jak i można bezpośrednio przez satelitę SMS-y pisać ??

Drogie urządzenie i drogi abonament - jak na perwszy rzut oka

https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/p/561286

Myślałem o tym zamiast PLB ale droga impreza. Zastanawiam się czy bez abonamentu to działa do "distress" ??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Zapytam sie w ministerstwie czy moge kupić do auta używanego przy działalności (połowa VAT) jako urządzenie do wezwania pomocy
Abonament roczny 69 PLN co miesiąc ALE widzę, że jest abonament "Freedom" 89 PLN to za dwa miesiące pływania z wiekszym bezpieczeństwem te 180 PLN chyba warto jednak. Ale zdam się na opinię @Saradog-a

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Musze sprawdzić ale chyba mój Standard Horizont po pewnym czasie w wodzie (radio ręczne) automatycznie nadaje "distress" ale może sie mylę
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2018, 13:14:00 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 13, 2018, 13:58:18
Odpowiedź #33
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 699
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Tak to dobre rozwiązanie używam tego osobiście jako drugie awaryjne urządzenie do komunikacji satelitarnej (SMS) i pobierania pogody , a jego podstawowa funkcja to tracker mojej pozycji (nie działa w samolocie) .
Praktycznie nie dotykam urządzenia cała komunikacja przez smartphone lub tablet .
W trybie oszczędnym działa praktycznie 14 dni (sprawdzone) a może dłużej ale zawsze je doładowywałem więc maksa nie znam .
Jako sprzęt do wzywania pomocy moim zdaniem jest nawet praktyczniejszy od PLB (cena bardzo zbliżona ), z tego względu że masz możliwość nawiązania łączności z centralą lub znajomymi ale nie podnosisz alarmu tylko wstępnie możesz uprzedzić żeby mieli na uwadze że  będziesz potrzebował pomocy  ale jeszcze niema potrzeby wysyłania jednostek  .
Pod tym linkiem masz przykłada jak to wyglądało empirycznie  z opisu użytkownika : 

https://www.garmin.com/en-US/blog/outdoor/inreach-fletcher-family-saved-north-atlantic-ocean/

Poniżej tabela z opłatami generalnie można dopasować do siebie i używać np. tylko 2 miesiące a potem przerwa .

Tutaj link do rejsu Szymona który robi kółeczko non stop na 6,5m jachcie bez silnika i używa właśnie tego komunikatora  :

https://share.garmin.com/atlanticpuffin

 
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 13, 2018, 14:44:25
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
te sms-y to tylko do innych użytkowników tego urządzenia czy również na komórkowe numery ?
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 13, 2018, 14:50:21
Odpowiedź #35
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 699
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Na komórkę , email do każdej osoby którą masz np. w książce telefonicznej na swojej komórce , ale aby odebrać sms-a np. od przyjaciółki  ;) to ty musisz pierwszy do niej napisać a potem już z automatu , możesz tylko odbierać .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 13, 2018, 14:58:55
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Widzę, że wszędzie na świecie kosztuje 399

W USA 399 USD
W EU 399 EUR
W UK 399 Funtów

Trzeba znaleźć kraj z najsłabszą walutą ;)

Widzę, że z USA 399+20 przesyłka co daje 1500 PLN wersus 1999 w PL ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 13, 2018, 15:16:52
Odpowiedź #37
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 699
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Ale dolicz Vat i akcyzę chyba i co ci wyjdzie ? a poza tym inne niespodzianki ale nie pytaj bo i tak nic w tym temacie nie napiszę  :) ale powodzenia . 
U mnie dostaniesz 10% upustu oczywiście na f-vat  .
Co do cen to w europie są 450 i 500(zależy który model) euro brutto detal mam najnowszy cennik .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 13, 2018, 17:38:02
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Jak znam kolegę to używasz tej wyższej wersji Explorer+ ?
Chociaż przy posiadaniu nawigacji na łodce plus nawigacji ręcznej Garmin Montana 650 to chyba wystarczy mi ta niższa wersja SE+.

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Czy to jest wodoodporne/pływające ?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2018, 18:53:22 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 13, 2018, 17:43:28
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 562
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
@Ogorek

RIB sie tylko wtedy przewroci kiedy jest kiepski sternik i warunki sa dosc ciezkie inaczej nie ma prawa
Pozdrawiam
Andre

Styczeń 13, 2018, 18:56:48
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
No ale to był przypadek opisywany na RIB.net i to był spory RIB 6.5-7m (nie pamiętam detali).
Za to pamiętam, że właśnie umarł jeden z nich bo długo czekali na pomoc i nie byli w stanie jej wezwać.

A czy przypadkiem nie widziałem na twoich łodkach DEMO na masztach takiego czegoś aby przy przewrotce wybuchało i odwracało ?

Lepiej miec dodatkowe zabezpieczenie jak go nie mieć. Aczkolwiek zastanawiam się czy ręczne radio pływające (jak moje) nie wystarcza zamiast takiego GARMIN InReach ??
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 13, 2018, 19:38:47
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 562
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
No ale to był przypadek opisywany na RIB.net i to był spory RIB 6.5-7m (nie pamiętam detali).
Za to pamiętam, że właśnie umarł jeden z nich bo długo czekali na pomoc i nie byli w stanie jej wezwać.

A czy przypadkiem nie widziałem na twoich łodkach DEMO na masztach takiego czegoś aby przy przewrotce wybuchało i odwracało ?

Lepiej miec dodatkowe zabezpieczenie jak go nie mieć. Aczkolwiek zastanawiam się czy ręczne radio pływające (jak moje) nie wystarcza zamiast takiego GARMIN InReach ??

nie znam tego przypadku wiec nie moge komentowac. Mowisz o samopowstaniu czyli self-righting.

Na naszym demo ribie na pewno nie widziales bo to jest wyposazenie wedlug mnie nie potrzebne na demowki. Zrobilismy kilka ribow z tym systemem bo byl taki wymog klienta. RNLI w UK ma to jako standard wyposazanie na wszystkich swoich ribach. Jest to jakby "lekarstwo gdyby"

Policja w UK ma swoje standard i lodzie musza byc wyposazone wedlug ich przepisow i tym przypadku albo tratwa ratunkowa albo samopowstanie.

Pozdrawiam
Andre

Styczeń 13, 2018, 19:46:30
Odpowiedź #42
  • *****
  • Wiadomości: 2830
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Znalazłem: http://www.rib.net/forum/f8/tragic-rib-incident-ireland-69588.html

To mnie zmobilizowało mieć przypięte VHF do kamizelki mojej a PLB do żony luk któregoś z dzieci jak lecimy na dalszą trasę a nie 3km do wysepki najbliższej
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 13, 2018, 19:54:36
Odpowiedź #43
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 699
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Jak znam kolegę to używasz tej wyższej wersji Explorer+ ?
Chociaż przy posiadaniu nawigacji na łodce plus nawigacji ręcznej Garmin Montana 650 to chyba wystarczy mi ta niższa wersja SE+.

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Czy to jest wodoodporne/pływające ?

Staram się testować zawsze najwyższe modele to ułatwia wyrobienie sobie zdania o urządzeniu , dodam że nie sprzedałem ani sztuki inReach SE+ , widocznie kupujący nie chce oszczędzać 50 euro bo i przy odsprzedaży taki wyższy model szybciej znajdzie nabywcę  .
Pływalności nie sprawdzałem komunikator  posiada klasę IPX7 czyli do 30 minut do metra pod wodą .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 13, 2018, 21:49:00
Odpowiedź #44
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 493
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Znalazłem: http://www.rib.net/forum/f8/tragic-rib-incident-ireland-69588.html

To mnie zmobilizowało mieć przypięte VHF do kamizelki mojej a PLB do żony luk któregoś z dzieci jak lecimy na dalszą trasę a nie 3km do wysepki najbliższej

Tak właśnie myślałem że ręczniak z DSC i PLB załatwi temat na dłuższe morskie wycieczki. No i oczywiście tratwa na rufie ze zwalniakiem hydrostatycznym.
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"