Autor Wątek: Bezpieczeństwo na jachcie  (Przeczytany 9529 razy)

Styczeń 13, 2018, 22:00:46
Odpowiedź #45
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 697
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Co do tratw to bardzo dobre notowania mają tratwy Crewsaver do przybrzeżnej żeglugi czyli takiej o której piszesz , lekkie i poręczne 4 lub 6 osób w kontenerku lub torbie , sprzedałem kilak sztuk na małe motorówki dla wędkarzy i sobie chwalą za poręczność bo na całe szczęście nikt ich jeszcze nie musiał używać .
To samo kamizelki Crewsavera .
http://www.crewsaver.com/uk/9326/leisure/liferafts/15927/crewsaver-mariner

 
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 13, 2018, 22:14:05
Odpowiedź #46
  • Motorowodny Sternik Morski
  • ****
  • Wiadomości: 486
    • Stargard
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Krzyśku, tratwę już zamówiłem z Lalizasa'a... ale może te PLB1 masz w ofercie?
Pozdrawiam - Andrzej
Zachodniopomorskie VHF "67"

Styczeń 13, 2018, 22:25:18
Odpowiedź #47
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 697
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Tak Andrzeju mam i własnie PLB1 , reszta na telefon lub maila  ;)  generalnie mam pełną ofertę na środki bezpieczeństwa bo robię kompletne wyposażenia .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 14, 2018, 14:42:23
Odpowiedź #48
  • *****
  • Wiadomości: 2802
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Na skaczącym RIB-ie na falach ciężko jest mi trafić w guziki navigacji.
Z pisaniem komunikatów może być słabo

Na RIB.net poradzono mi coś takiego https://www.findmespot.com/en/index.php?cid=100

Mniejsze, podstawowe funkcje, też satelitarne i pewnie też wymaga abonamentu ...



No i cena 670 PLN to 33 razy mniej niż Garmin ...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Widzę, że w cenie Garmina można miec juz telefon satelitarny:
https://satphones.eu/pl/home/8370-thuraya-xt-lite.html
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2018, 14:58:13 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 14, 2018, 15:38:34
Odpowiedź #49
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 697
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Ogórku proszę zweryfikuj swoje zdolności matematyczne  670 x 33  to chyba nie to to samo co 670 x 3 , ale to nie istotne porównujesz diametralnie rożne urządzenia ale to ci się zdarza .
Francuzi maja takie powiedzenie    Vouloir le beurre et l’argent du beurre
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 14, 2018, 15:48:43
Odpowiedź #50
  • *****
  • Wiadomości: 2802
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Pisałem o 670 PLN Gen3 za 670PLN

Abonament jest b.drogi bo 200 USD rocznie. Miesiecznie 20USD i nie wiem czy można tylko na poszczególne miesiace wykupić.
Ale urządzenie bardzo kompaktowe. Nigdy wcześniej nie przyglądałem się satelitarnym urządzeniom i widzę, że coraz więcej tego
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2018, 15:55:07 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 14, 2018, 15:54:28
Odpowiedź #51
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 697
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Napisałeś że Garmin jest droższy o 33 razy chyba dobrze widzę  :D :D :D
No i cena 670 PLN to 33 razy mniej niż Garmin ...
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 14, 2018, 15:56:00
Odpowiedź #52
  • *****
  • Wiadomości: 2802
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
A o to chodzi, ok 3 na klawiaturze wymaga wymiany - mój błąd - chodziło o 3 razy nie 33
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 14, 2018, 16:50:40
Odpowiedź #53
  • *****
  • Wiadomości: 1096
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jesteście pewni że Wam te wszystkie bajery potrzebne? Czy tylko macie zmory nocne?
To są sprzęty na jachty dalekomorskie, kutry i inne statki pełnomorskie a 99,9% motorowodniaków pływa po rzekach, kanałach, jeziorach i zatokach, ewentualnie na otwartym morzu ale blisko linii brzegowej :)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Styczeń 14, 2018, 18:44:16
Odpowiedź #54
  • *****
  • Wiadomości: 2802
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Wiesz - pływałem kilka razy w tygodniu z Kefalonii/Itaki do Mitikas.
To jakieś 60 km, niby po drodze sa wysepki ale niezamieszkałe.

Zasięgu GSM nie było.
Na rozbujanym morzu radio mi nie działa.
Jednostka 5,4m jak się buja to koniec anteny wacha się o 1m i nie mogę wtedy nawiązać komunikacji przez VHF.
Przy wietrze NW jakbym zaczął dryfować (bo wiosłami przy 4-5BF nie uradzimy) to do brzegu zwieje mnie za 70 km.

Czasem myślę o jakimś zapasowym małym silniczku ale nie widzę miejsca na to na pawęży.

Ale nawet gdyby to nie chodziło o moją jednostkę a o jakąkolwiek inną na tej trasie  (dla ktorej chciałbym nawiązać komunikację bo moja szalupa za mała aby im pomóc) to tak jak wspomniałem
- GSM brak
- jak buja to o radio mogę zapomnieć

Przydałoby się jeszcze coś takiego jak telefon sat przykładowo.
Zapomniałem przetestować/włączyć ręczne radio VHF przy takim bujaniu - wtedy może byłaby lepsza komunikacja
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 14, 2018, 18:50:06
Odpowiedź #55
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2288
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jesteście pewni że Wam te wszystkie bajery potrzebne? Czy tylko macie zmory nocne?
To są sprzęty na jachty dalekomorskie, kutry i inne statki pełnomorskie a 99,9% motorowodniaków pływa po rzekach, kanałach, jeziorach i zatokach, ewentualnie na otwartym morzu ale blisko linii brzegowej :)
Jarek chyba chodzi o to by w razie" W " zwiększyć szanse na przeżycie. Co prawda jak jest juz ciepło koło 4 liter i coś się grożnego wydarzy to bywa tak,że w panice zapominamy jak się pewne rzeczy obsługuje.A jak już jest naprawę zle to łapy latają, i człowiekowi rozum odbiera i jest bezradny jak dziecko.

Styczeń 14, 2018, 19:39:03
Odpowiedź #56
  • *****
  • Wiadomości: 1096
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Wiesz - pływałem kilka razy w tygodniu z Kefalonii/Itaki do Mitikas.
To jakieś 60 km, niby po drodze sa wysepki ale niezamieszkałe.

Zasięgu GSM nie było.
Na rozbujanym morzu radio mi nie działa.
Jednostka 5,4m jak się buja to koniec anteny wacha się o 1m i nie mogę wtedy nawiązać komunikacji przez VHF.
Przy wietrze NW jakbym zaczął dryfować (bo wiosłami przy 4-5BF nie uradzimy) to do brzegu zwieje mnie za 70 km.

Czasem myślę o jakimś zapasowym małym silniczku ale nie widzę miejsca na to na pawęży.

Ale nawet gdyby to nie chodziło o moją jednostkę a o jakąkolwiek inną na tej trasie  (dla ktorej chciałbym nawiązać komunikację bo moja szalupa za mała aby im pomóc) to tak jak wspomniałem
- GSM brak
- jak buja to o radio mogę zapomnieć

Przydałoby się jeszcze coś takiego jak telefon sat przykładowo.
Zapomniałem przetestować/włączyć ręczne radio VHF przy takim bujaniu - wtedy może byłaby lepsza komunikacja

To coś masz z instalacją radiową, mój patyk leży w poziomie (złamany po przejściu pod mostem) a wszystko i tak działa poprawnie, przynajmniej na bliskie odległości 5W.
Ręczniaka też przypniesz do kamizelki i nadasz Distress w razie czego a fale radiowe jest wszędzie.
Polecą namiary geograficzne i czas nadania a dodatkowo przez radio przekażesz aktualny stan aby wiedzieli na co się szykować. Coś więcej trzeba??

Inna sprawa kiedy służby zareagują, bo z tym też bywa róznie.
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Styczeń 14, 2018, 19:42:17
Odpowiedź #57
  • *****
  • Wiadomości: 1096
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Krzyśku, tratwę już zamówiłem z Lalizasa'a... ale może te PLB1 masz w ofercie?

 ;D ;D ;D ;D ;D kolega Andrzej chyba na Karaiby startuje ;)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Styczeń 14, 2018, 19:56:32
Odpowiedź #58
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 697
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Jarek to nie tak jak myślisz , nawet jak jesteś 5 mil od brzegu i w ciągu 5minut idziesz na dno (przyczyn może być wiele ) to wiesz mi  że wolę siedzieć w tratwie 1 godzinę jak w wodzie o temperaturze 15 stopni niż w kamizelce .

Teraz wracam do łączności tak jak pisał Jarek  , Ogórek coś nie tak z twoją instalacją albo radiem .
Pod linkiem który wklejam pisałem i udokumentowałem zdjęciami jak miałem zasięg na położonej antenie przy mocy 2W AIS-a .
http://forum-motorowodne.pl/nawigacja-i-elektronika/ais-garmin/msg85344/#msg85344
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 14, 2018, 20:05:09
Odpowiedź #59
  • *****
  • Wiadomości: 1096
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Dlaczego miałbym w ciągu 5 min iść na dno??  Chyba że wybuch paliwa
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp