Challenger Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Witam koledzy. Mam łódź z manetka i kiedy pływam muszę cały czas trzymać kierownice ręką bo albo fala albo nierówne obciążenie łodzi po prawej/lewej stronie albo jeszcze coś innego i kierowca sama skręca. Czy jest jakas metoda aby zablokować kierownice by łódź płynęła (mniej więcej) prosto? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 A masz sterociąg czy hydraulikę ? To drugie jest mniej podatne na wspomniane rzeczy. Innej blokadybymnie stosował bo jak zobaczysz człowieka w wodzie to nie zdążysz zdjąć blokady aby wykonać raptowny manewr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Skręcanie lodzi wynika z fizyki, działa siła odstodkowa odkrdconej śruby. Niektóre sterociagi utrzymują kurs inne nie... Możesz to zrekompensować skręcając nieco ten mieczyk nad sruba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Challenger Opublikowano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Mam sterociag. Miecz nad śruba mam wyregulowany ;) Czyli sterociag chodzi za lekko? Można to jakoś regulować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Kierownica sama skręca ???? Jak w samochodzie ze skręconymi kołami. Puścisz kierownicę i sama doprowadzi koła do jazdy na wprost. Tak naprawdę to koła się chcą ustawić prosto a obrót kierownicy jest tylko efektem tego zjawiska. Na łodzi z jedną śrubą napędową jest podobnie z tym, że śruba skręca łodzią a niekontrowana kierownica będzie się obracała. Po to mieczyk nad śrubą wymyśli żeby eliminować to zjawisko. Jeżeli masz prawidłowo wyregulowany to łódź powinna lekko skręcać w jedną stronę. Oczywiście można tak ustawić żeby nie skręcała ale fala i wiatr mogą doprowadzić do myszkowania łodzi. Takie ustawienie jest wielce niekorzystne w przypadku wypadnięcia za burtę podczas samotnej żeglugi i niezapiętej zrywce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.