Autor Wątek: Brunswick chce sprzedać SeaRay-a (markę/firmę)  (Przeczytany 275 razy)

Grudzień 06, 2017, 16:22:57
  • *****
  • Wiadomości: 2395
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
No proszę. Nie wiedziałem, że Brunswick posiada w portfolio 15 marek w tym Byaliner, SeaRay ...

Mnie się kojarzył z tańszym QuickSilverem.

W sumie mieć tańszego QuickSilvera oraz próbowac promować SeaRay z silnikami zaburtowymi było chyba bez sensu.

Zdaje się, że SeaRay przyniósł im straty i może to jest jedna z przyczyn pozbywania się go.
Generalnie i tak większość łodzi produkują chyba w PL w Slepsku wiec czy nazywają sie one X czy Y to w sumie jakie znaczenie ...

http://www.boattest.com/view-news/5617_sea-ray-boat-company-for-sale

Mnie to się kojarzy z moim "powórkiem" IT, gdzie HP jedna z największych firm z branzy IT kupowała co popadnie
W kryzysie kupowali różne marki twierdząc, ze to czas na zakupy i po kazdym takim zakupie ich akcje rosły
Aż się okazało, że większość z zakupów przynosi straty więc od 2-3 lat się dzielą ... (i znowu na hasło "podział" akcje rosły)

Tu chyba to wygląda analogicznie.
Skoro Slepsk większość tych marek produkuje to chyba najwyższy czas na jakiś własny produkt ??

Tak jak kiedyś Lenovo skłądało komputery dla wielu wielkich graczy i zarobiło na tym taką kasę, że wykupiło część IBM-a ... (czyli jednego z zamawiajacych składanie u nich) tak może czas powoli aby PL firma zaczęła wykupywać jakieś marki ?

Chyba to łatwiej jak stworzyć własną od podstaw.

Generalnie szczęka mi opadła jak zobaczyle, że większość łodek należy do jednej korporacji ... i faktycznie większość z nich produkowana jest w PL ... Szkoda, że nowe chyba głownie "na zachód"
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 06, 2017, 16:37:52
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 961
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No też o tym czytałem
Brunswick to porządna firma, produkują prawie wszystko
A z tego co mi wiadomo właścicielem i tak jest pan Bill Gates
Jak jesteś bogaty to robisz pieniądze na różnych rynkach. Jak nie to szczypiesz się z drobnicą :-(

Grudzień 06, 2017, 16:41:00
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2395
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
O matko .. doczytałem uważnie

W roku 2000 w USA sprzedano 342 tys nowych łodek
Obecnie (2016 bodajze) PONAD POŁOWĘ MNIEJ !!!

Najbardziej skurczyła sie sprzedaż łodek z inbordami ?
A wszyscy moi znajomi szukają tylko inbordów :O

Lista co należy do Brunswicka:

Cytuj
Mercury and Mariner outboard engines; Mercury MerCruiser sterndrives and inboard engines; MotorGuide trolling motors; Attwood, Garelick and Whale marine parts and accessories; Land 'N' Sea, Kellogg Marine, Lankhorst Taselaar, Payne's Marine and BLA parts and accessories distributors; Bayliner, Boston Whaler, Brunswick Commercial and Government Products, Crestliner, Cypress Cay, Harris, Lowe, Lund, Meridian, Princecraft, Quicksilver, Rayglass, Sea Ray, Thunder Jet and Uttern boats; Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling Group and SCIFIT fitness equipment; and Brunswick billiards tables, accessories and game room furniture

W sumie dobrze napisali, ze kiedys SeaRay to byli własni inzynierowie/pracownicy/personel.
Łódki miały swój charakter włąsny i niepowtarzalny

Teraz w jednej fabryce na jednej linii robi się Byalinery, Searay, ...
W sumie nie wiadomo czy nie na tym samym dnie :) cos jak platformy w autach
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2017, 17:26:07 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 06, 2017, 18:58:01
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2395
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nie chciałbym być niesprawiedliwy ale czy

- zamówienia na 15 róznych marek nie dają im olbrzymich rabatów
- produkowanie w "jednej" fabrycy róznych marek nie obniża kosztów
- produkcja w PL czy nie obniża kosztów

Czy to wszystko wpłynęło znacząco na cenę końcową SeaRay-a ?
Czy po prostu to ma kosztowac więcej od innych ze wzgędu na renomę/markę ??

@Mike_g - mam nadzieję, że klienci zaczną doceniać własne małe manufaktury ...
Chociaż w dzisiejszych czasach CCC - a ta przy optymalizacji kosztów może być na wybrane modele całkiem niska
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2017, 19:08:56 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 06, 2017, 20:00:04
Odpowiedź #4
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4876
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Cytat: ogorek

Lista co należy do Brunswicka:


Tu jest jeszcze Aquador, Bella i Flipper...

http://www.brunswick.com/brands/marine-boats/index.php
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Grudzień 06, 2017, 20:44:49
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 435
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
@Ogorek prosze zobaczyc tylko jakiej marki silniki sa montowanych do tych lodzi i bedziesz wiedzial dlaczego maja tyle marek lodzi.
Tu nie chodzi tylko o sprzedaz lodzi ale rowniez i silnikow  :)
Pozdrawiam
Andre

Grudzień 07, 2017, 07:46:44
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 2395
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Zwróciłem uwagę - czekm na promocję - sprzedajemy Mercruiser a jako "gift" dodajemy skorupę SeaRay ;)

Skoro trend jest na zaburtowce to rozumiem, ze inboard-y głownie disle się sprzedają ??
Jeżeli faktycznie jest zainteresowanie: zaburtowy i disel - czemu nie ma takiej opcji ciągle ?

To co jest (ze Skandynawii czy UK) to kosmos cenowy.

Testowaliście fajnego zaburtowego diselka Merkurego na RIB-ie (zdaje się, ze 175KM)
Szkoda, że nie popracują nad tym aby miał CE i mógł być prywatnym osobom sprzedawany

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Chociaż (jak powiedział kolega @Marsik), najwieksze rynki zbytu to pewnie USA i Australia a tam benzyna raczej króluje
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 07, 2017, 08:15:05
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 961
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@ogorek
Ten diesel ma CE ale niestety jest dostepny tylko na rynek wojskowy / panstwowy
Jak na razie nie dla klienta prywatnego
Ale jak chcesz moge Ci taka sztuke zalatwic  8)

Grudzień 07, 2017, 08:41:00
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 2395
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
No proszę a ja byłem pewny, ze jakiś certyfikatów nie ma skoro tylko wojsko lub służby ...
Jak cena wiele nie odbiega od benzyny to poszukam RIB-a pod niego w GR

Mają sporo DEMO RIB-ów, z silnikami lub same skorupy, które stoją od czasu kryzysu w sklepach
(może nie mnóstwo ale idzie takowe znaleźć)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Grudzień 07, 2017, 13:43:24
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 961
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No bo właśnie ciężko z certyfikatami, wojsko ma to w dupie haha
Tak samo brak gwarancji na rynek cywilny
Tak samo jak cokolwiek Ci się sypnie w GR czy CRO to nie ma serwisu....
Drogie to jak cholera, sporo droższe niż Optimax
Spalanie rzeczywiście przy cruisingu koło 15 litrów

Ale chyba wolę coś sprawdzonego i mieć święty spokój