Autor Wątek: Co kupić, kolejny etap  (Przeczytany 2941 razy)

Luty 13, 2018, 15:32:45
Odpowiedź #75
  • **
  • Wiadomości: 96
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk

Zatem widzisz, wszystko zależy od tego co kupimy a to znowu zależy od naszego własnego poczucia estetyki a z Twojej listy 11 argumentów połowa mnie nie przekonała a połowa dotyczy względów ekonomicznych - w tej kwestii natomiast nigdy nie uważałem, że tańsze = lepsze, a wręcz odwrotnie.

Tańsze = bardziej popularne czy dostępne - to owszem.

Widzę, że chcesz się droczyć w temacie, ja niekoniecznie. Ale nie zapominaj, że te argumenty (czy tam moja lista) dotyczą właśnie małych  łódek, o których z resztą mowa - o taką mniej więcej pytał autor wątku. Bez sensu jest te argumenty przekładać na łódź, jaką masz w podpisie - to jest zrozumiałe.
A podejście do kosztów - no cóż - sam się chyba ze mną zgodzisz, że jest pochodną tego, czym pływamy :)

No i nie uwzględniłeś ważnego faktu, że to co kupimy nie zależy tylko od naszego poczucia estetyki, tylko często do tego należy dołożyć możliwości finansowe - a te znowu definiują nam, czy droższe to lepsze czy jednak niekoniecznie...
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Luty 13, 2018, 18:02:50
Odpowiedź #76
  • *****
  • Wiadomości: 689
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Jak dyskusja na argumenty, to w łodziach z silnikiem stacjonarnym mamy niżej środek ciężkości. :)
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Luty 13, 2018, 18:21:08
Odpowiedź #77
  • *****
  • Wiadomości: 680
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
A mnie się wydaje, że problem i opinie o awaryjności inbordów i zetek bierze się między innymi z tego, że większość tego typu łodzi, to import sprzętu przeważnie zajechanego.
KAWASAKI ULTRA 300X

Luty 13, 2018, 18:39:09
Odpowiedź #78
  • *****
  • Wiadomości: 790
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jak dyskusja na argumenty, to w łodziach z silnikiem stacjonarnym mamy niżej środek ciężkości. :)

I sie nie wywalimy robiąc wiraż 180 stopni ;D
Pozdrawiam Jarek

Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp

Luty 14, 2018, 10:10:55
Odpowiedź #79
Jeśli mówimy o spalaniu to, zupełnie pomijacie moim zdaniem najważniejszy aspekt;
Mianowicie hydrodynamiką !!!

Luty 14, 2018, 18:48:55
Odpowiedź #80
  • ****
  • Wiadomości: 433
    • Radom
  • Akwen: WJM
Ja od 5 lat mam inboarda i zetkę, przy poprawnym serwisie nie ma Żadnych Problemów.
To tylko kwestia dbania o sprzęt  8)

Luty 15, 2018, 15:03:21
Odpowiedź #81
  • **
  • Wiadomości: 96
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Czyli wszyscy wg zasady - najlepsze rozwiązanie jest takie, jakie mam ja  ;)

I dobrze - grunt to być zadowolonym z tego co się ma. Mnie bardziej pasuje outboard, a komuś bardziej stacjonarny - i wiecie co - chyba dlatego właśnie produkują i jedne i drugie  ;D
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Luty 16, 2018, 12:36:21
Odpowiedź #82
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Starszy sternik motorowodny
    • Nieporęt
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mnie bardziej pasuje outboard, a komuś bardziej stacjonarny - i wiecie co - chyba dlatego właśnie produkują i jedne i drugie  ;D

Dokładnie o to chodzi.
Ja co prawda zrobiłem założenie, że przyczepny, ale jakby się trafiła jakaś dobra dla mnie okazja w używanych, to nie pogardzę i zetką.
Bo wtedy byłoby tak, jak powiedział Stanisław Tym w Misiu: "te plusy, przeważają nam minusy"