Autor Wątek: Co kupić, kolejny etap  (Przeczytany 9536 razy)

Luty 13, 2018, 15:32:45
Odpowiedź #75
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk

Zatem widzisz, wszystko zależy od tego co kupimy a to znowu zależy od naszego własnego poczucia estetyki a z Twojej listy 11 argumentów połowa mnie nie przekonała a połowa dotyczy względów ekonomicznych - w tej kwestii natomiast nigdy nie uważałem, że tańsze = lepsze, a wręcz odwrotnie.

Tańsze = bardziej popularne czy dostępne - to owszem.

Widzę, że chcesz się droczyć w temacie, ja niekoniecznie. Ale nie zapominaj, że te argumenty (czy tam moja lista) dotyczą właśnie małych  łódek, o których z resztą mowa - o taką mniej więcej pytał autor wątku. Bez sensu jest te argumenty przekładać na łódź, jaką masz w podpisie - to jest zrozumiałe.
A podejście do kosztów - no cóż - sam się chyba ze mną zgodzisz, że jest pochodną tego, czym pływamy :)

No i nie uwzględniłeś ważnego faktu, że to co kupimy nie zależy tylko od naszego poczucia estetyki, tylko często do tego należy dołożyć możliwości finansowe - a te znowu definiują nam, czy droższe to lepsze czy jednak niekoniecznie...
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Luty 13, 2018, 18:02:50
Odpowiedź #76
  • *****
  • Wiadomości: 815
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Jak dyskusja na argumenty, to w łodziach z silnikiem stacjonarnym mamy niżej środek ciężkości. :)
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Luty 13, 2018, 18:21:08
Odpowiedź #77
  • *****
  • Wiadomości: 1048
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
A mnie się wydaje, że problem i opinie o awaryjności inbordów i zetek bierze się między innymi z tego, że większość tego typu łodzi, to import sprzętu przeważnie zajechanego.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Luty 13, 2018, 18:39:09
Odpowiedź #78
  • *****
  • Wiadomości: 1210
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jak dyskusja na argumenty, to w łodziach z silnikiem stacjonarnym mamy niżej środek ciężkości. :)

I sie nie wywalimy robiąc wiraż 180 stopni ;D
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Luty 14, 2018, 10:10:55
Odpowiedź #79
Jeśli mówimy o spalaniu to, zupełnie pomijacie moim zdaniem najważniejszy aspekt;
Mianowicie hydrodynamiką !!!

Luty 14, 2018, 18:48:55
Odpowiedź #80
  • *****
  • Wiadomości: 532
    • Radom
  • Akwen: WJM
Ja od 5 lat mam inboarda i zetkę, przy poprawnym serwisie nie ma Żadnych Problemów.
To tylko kwestia dbania o sprzęt  8)

Luty 15, 2018, 15:03:21
Odpowiedź #81
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
Czyli wszyscy wg zasady - najlepsze rozwiązanie jest takie, jakie mam ja  ;)

I dobrze - grunt to być zadowolonym z tego co się ma. Mnie bardziej pasuje outboard, a komuś bardziej stacjonarny - i wiecie co - chyba dlatego właśnie produkują i jedne i drugie  ;D
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Luty 16, 2018, 12:36:21
Odpowiedź #82
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Starszy sternik motorowodny
    • Nieporęt
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mnie bardziej pasuje outboard, a komuś bardziej stacjonarny - i wiecie co - chyba dlatego właśnie produkują i jedne i drugie  ;D

Dokładnie o to chodzi.
Ja co prawda zrobiłem założenie, że przyczepny, ale jakby się trafiła jakaś dobra dla mnie okazja w używanych, to nie pogardzę i zetką.
Bo wtedy byłoby tak, jak powiedział Stanisław Tym w Misiu: "te plusy, przeważają nam minusy"

Marzec 12, 2018, 10:22:09
Odpowiedź #83
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Starszy sternik motorowodny
    • Nieporęt
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Odwiedziłem w piątek targi Wiatr i Woda. Wybrałem się razem z żoną, aby się "przymierzyć" do gabarytów łódki na którą poluję. Po obejrzeniu kilku z nich takich od 6m do 6,80m żona powiedziała, że wszystko jest OK poza kabinką. We wszystkich oglądanych łodziach skorzystanie w nich z toalety chemicznej, to porażka. Niestety musiałem przyznać jej rację  >:(
Pozostaje mi zrewidować swoje priorytety. Trzeba będzie przymierzyć się do łódki typu Coral 690 (jeden z nielicznych z przyczepniakiem) lub podobnej. Ale w tych gabarytach to już na ogół do dostania tylko z zetką. A zatem szukam od początku.

Marzec 12, 2018, 10:41:24
Odpowiedź #84
To zapraszam do Mnie obejrzysz na żywo moją VENA V750.
Oglądanie nic nie kosztuje.

Marzec 12, 2018, 10:48:51
Odpowiedź #85
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Vena jest duża i wygodna
Beja Cruiser

Marzec 12, 2018, 12:23:21
Odpowiedź #86
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Starszy sternik motorowodny
    • Nieporęt
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
To zapraszam do Mnie obejrzysz na żywo moją VENA V750.
Oglądanie nic nie kosztuje.

Dzięki, ale na razie może wyślij mi ofertę na tą jednostkę. Interesuje mnie szczególnie oprócz oczywiście ceny, czas realizacji. Wiosna już za oknem a ja chcę kupić łódź na przełomie maja i czerwca i od razu pływać.

Marzec 12, 2018, 12:43:57
Odpowiedź #87
Żebym mógł zrobić ofertę potrzebuję więcej informacji :
- jaki silnik (moc, marka, nowy, czy używany )
-materiał na tapicerkę.
- cabrio,bi mini.
itd.
I raczej nie publicznie.
Jeżeli jesteś zainteresowany napisz coś na adres venaboats@gmail.com

Marzec 12, 2018, 13:02:35
Odpowiedź #88
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Starszy sternik motorowodny
    • Nieporęt
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Przede wszystkim niewiele wiem o tej łódce, aby odpowiedzieć na Twoje pytania. Jeżeli chodzi o silnik to nawet nie wiem czy przyczepny, czy zetka. Dotyczy to w tym samym stopniu reszty pytań. Może na początek przedstaw mi w tym wątku lub na piv ogólne dane o łódce, zakres mocy silnika dla tego modelu, typ silnika jakie stosujesz ( zaburtowy czy zetka ) materiały np. na tapicerkę, bimini, plandeki, wyposażenie w kabinie i tak dalej i tak dalej. Jak chociaż trochę będę miał tych danych, to dopiero będę mógł coś wybrać lub zaproponować inne.

Marzec 12, 2018, 15:05:23
Odpowiedź #89

Dane techniczne
Dł 7.5m
Szer 2,5m
Waga 1900 kg
Wysokość w kabinie 1,7m
Ilość miejsc 6
Dwie sypialnie
Miejsc sypialnych w kabinie 5
Zanurzenie z podniesioną przekładnio 0,45 m
Zanurzenie z opuszczoną przekładnio 0.9 m
Moc silnika 170-300 Km
Pokład samoodpływowy
CE kategoria C



                               Wyposażenie standardowe
 a)     zewnętrzne
odbojnica z wkładem ze stali nierdzewnej
ucho cumownicze 3 szt
knaga ze stali nierdzewnej   4 szt
reling dziobowy ze stali nierdzewnej
drabinka składana trzy stopniowa ze stali nierdzwnej
bulaj okrągły 3 szt
handreling 3 szt
oświetlenie nawigacyjne
sygnał dźwiękowy
schowek kotwiczny
b) kokpit
układ kierowniczy mechaniczny
wskaźniki (woda , napięcie, paliwo, fekalia)
gniazdo 12v
fotel sternika tapicerowany, na nodze obrotowej z przesuwanym położeniem
tapicerowana kanapa burtowa
tapicerowana dwustronna  kanapa rufowa
elektryczny system rozkładania kanapy rufowej
schowek podłogowy
automatyczna pompa zęzowa              2 szt
zbiornik paliwa 220 l
zbiornik wody czystej 70 l  2 szt
zbiornik na fekalia 70 l
pompa do fekaliów elektryczna
c) kabina
drzwi przesuwne z plexiglas przyciemniane do kabiny
podsufitka tapicerowana
tapicerowane oparcia i siedziska
tapicerowane materace na pokład sypialny
oświetlenie led
schowki w siedziskach 5 szt
podłoga wykończona syntetycznym teekiem
schodki wykończone syntetycznym teekiem
łazienka zrobiona z laminatu od wewnątrz i na zewnątrz (zmywalna)
drzwi do łazienki obustronnie z laminatu
blat w łazience z korianu
umywalka ze stali nierdzewnej
bateria z prysznicem
system elektryczny odprowadzania wody prysznicowej
toaleta z elektrycznym merkatorem
oświetlenie w led w łazience
 blat z korianu w  aneksie kuchennym
kuchenka indukcyjna
                                                                                            str. 2
zlewozmywak
bateria
pompa elektryczna do wody
lodówka sprężarkowa 230v z prztwornicą sinusoidalną 12v – 230v
schowek pod zlewem
 tapicerowana koja na śródokręciu z materacem
oświetlenie koji led
instalacja portowa 230v
prostownik 230v - 12v 
Cena 135000 zł brutto.
Cena nie zawiera napędu.
Opcjonalnie jest możliwość montażu silnika zaburtowego.