SmallCity Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Jak w temacie. Obadalem nasz rynek tyle co google pozwala i pytanie;: Dlaczego nikt z naszych nie robi łódki typu Merryfischer 605 czy Antares 580? Może słabo szukam. Bez kabiny już lepiej bo jest coral choć to kosztowna łódka ale już taki rubinboat 650 ma spania 3+1 i cena niestraszna. Z pilotów jeszcze fajny jest adventure 660 ale to już waga MF696 a tam kabina obszerniejsza i osobne pomieszczenie toalety. Z mazury dopiero ciężka 700, derecco też z małych nic. Bida a na zachodzie mają i do tego my dla nich robimy... Po co zakładam temat bo chcąc spać na łódce rodzinką i mieć możliwość swobodnego transportu i bezproblemowego slipu to nie takie proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Jeśli chodzi o cztery miejsca w kabinie to wybór jest taki jak piszesz... :-[ W mniejszych łodziach masz jako opcje dodatkowe spanie w kokpicie. Ciężko to pogodzić. A światowe trendy idą w kierunku lodzi dziennych (bowrider, Wake) nawet powyżej 8m, a wygodne hotelowe to dużo większe. Mam subskrypcję na boattest.com co tydzień dostaje newsletter i juz nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem nieduża kabinowke. ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 W granicach rubincostam jest Posejdon i stary i nowy, jest Laguna 700, jest Janmor 700. Tylko wszystko się rozbija o cenę... Ogólnie warto popaczać na janmor.com.pl , przy takiej ofercie może coś Kolega znajdzie dla siebie. No chyba że wchodzi w rachubę wykastrowanie np Antilii 22 i pływanie na motorze, wypornosciowo... 4 osoby mają pełne warunki hotelowe i wysokość stania tylko znów pytanie o koszty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Nie mieszajmy w to żagli ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Żagli nikt nie miesza, napisałem o wykastrowaniu masztu. Ale fakt, nie te prędkości i nie to spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Ale jak to wyglada, Antila bez masztu ....... :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 No wygląda jak Antila bez masztu. ;) Gdzieś tu wrzuciłem foto Antili państwa Ufnalskich, Ewa3, rejsy ich są znane można poczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Tu sa ciekawe lodzie bo lekkie a duże, co może też martwic :-| http://www.aqualine-boote.de tylko 1200kg 7,5m <wow> podobnie u polskiego producenta cobein 690 ma spania podobno na 3+2 waży podobnie, choć jedna osoba, która posiadała tę lodke powiedziała, że te +2 to nadaje się ale na pagaj+kółko a nie do spania. Dziwne mi to, że np. sportyacht ma fajną łódkę pilothouse (wygląda jak quicksilwer, bo pewnie nią jest), jednak kabina jest naprawdę ciasna PEGAZUS 560 TOP FISHER wyśmiany bo nogi nie mieszczą się nawet na koi. Serio to mam ochotę zaprojektować wnętrze i pogadać z producentami by zrozumieli potrzeby produkcji łodzi typu family. Posejdon 640 niema spania więcej jak Calipso 550, która jest bardzo interesująca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Ale Kolega ma na myśli Posejdona ma wkładce wewnątrz a nie z zabudową armatorską w drewnie. Wkładki ograniczają możliwość praktycznej zabudowy. Może warto przemyśleć kupno sklejonych skorup z wkładką podsufitki i położonymi instalacjami a zabudowę w drewnie zlecić szkutnikowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Żeby wygospodarować funkcjonalną kabinę typu 3+2 z oddzielną łazienką, a i w kokpit także musi być wygodny dla 5-6 osób, to 7,5m dł jest minimum. No i jeszcze musi dobrze pływać i wyglądać. Za wymiarem idzie masa, wyposażenie i koszt. Mierzyłem się z takim problemem więc chyba wiem co mówię, a jak mi to wyszło? Mrzesz ocenić zapoznając się z VENA v750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Może jakieś foto wnętrza w końcu są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Roman ja mam pytanko , czy nie pomyliłes sie w tym tekscie? "Jego wielkim atutem jest bardzo niskie zużycie paliwa- 17 l/h średnie i 35 l/h przy pełnej mocy." Łódka waży wg tego co zamieściłeś na swojej stronie 1900 kg i czy to jest waga na"sucho" czyli bez paliwa, akumulatorów i innej "baltony"? Oczywiście na traktuj tej mojej uwagi jako złosliwość, ale jako pytanie, jesli będziesz chciał odpowiedzieć to z chęcią przeczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 @Mariusz Waga 1900 kg to z napędem i pustymi zbiornikami. Rozumiem, że sceptycznie patrzysz na podawane dane o spalaniu. Zwłaszcza jeżeli masz doświadczenie z podobnymi łódkami. (Ja także byłem mile zaskoczony) W poprzedni wikiend byłem na wodzie z v750 i w temacie spalania nic się nie zmieniło. Nawet przestałem przeliczać ile pali. Najchętniej zorganizował bym prezentację na wodzie. Niestety ta którą pływałem jest sprzedana i była u mnie na przedsezonowym przeglądzie. Wiem, że powinienem mieć egzemplarz testowy, ale na to trzeba trochę poczekać. Tak więc na razie musi wystarczyć to co piszę. @panpikuś Nie chwale się zdjęciami wnętrza bo nie są za dobre. W naturze wygląda lepiej, ale coś wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Zrzut wody z prysznica jest do zbiorniczka z pompką czy jakiś inny system? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 @panpikus Odpływ z prysznica jest do studzienki prysznicowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Tylko, ze Vena750 ma już tyle konkurencji, że problemu w ogóle niema. A jest taka luka, którą dostrzegł jeanneau i beneteau, nasz darec jak by lepszego projektanta zatrudnił to i jego texas640 mógł konkurować. O co się rozbiega: wiele samochodów ma dmc 2000kg czasem mniej na haku, mój ma 2000 więc mam możliwość z przyczepy skorzystać o ładowności ok 1600kg. Jeśli miałbym już ciągać więcej to nawet auta już mi się nie podobają bo są wielkie, ciężkie, ospale i cholernie drogie... na co dzień w ogóle się do niczego nie nadają bo gdzie tu 5m+ zmieścić na parkingu, z moim xtrail i tak nie jest łatwo. Łódka musi mieć ok 1200kg+silnik i to daje nam swobodę i auto normalne i wyjade z tym z wody bez problemu... Tylko, że producenci "nasi" jakoś tego nie dostrzegli, że łódka pegasus 560 to jest niewypał bo za 1/2 kupimy cortine 480 bądź 2/3 kupiny sportyacht ph 580 i mamy materac pod nogami i do tego miejsce na mini kambuz. :D Właśnie się dowiedziałem, że texas 640 to koszt 76tys, gdzie mf695 baza to koszt 96tys, adventure 660 to 82tys i tak w dwóch ostatnich śpią 2(3)+2 a w pierwszym pani ma mi zmierzyć materace bo sami nie wiedzą co produkują, tańszy beneteau 5,8 ma spania tak 2(3)+1 ale jednak ten +jest. http://www.cobeinboats.pl/produkt/3/oferta ma 6,8 i do tego 1000kg i niby spanie 3+2 widział ktoś tę łódkę? (mam jedną opinię, że pawęż nie wytrzymała, i niby jakość średnia)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 @SmallCity Uporządkuj oczekiwania. 1 łatwość transportu (Abramowicz także ma z tym problem) 2 Wielkość kabiny i wyposażenie. 3 Wygląd 4 Parametry nautyczne. 5 Cena Co jest dla ciebie priorytetem? Jeżeli dobrze zrozumiałem twoje oczekiwania, to moim zdaniem nie wykonalne. Dla przykładu mój późniejszy klient miał nie miłą przygodę, mianowicie płynął taką wysoką ,krótką łódeczką i gdy minął linię lasu podmuch wiatru go wywrócił. Ledwie uszedł z życiem Więc nie wszystko " się da" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Warunków jest kilka: Holowanie łodzi. Spanie 3+1 lub 3+2 lub 2+2 Z przewagą na PH zamiast namiotu. Przyczepy do 2000 mają 1600max Długość na takiej przyczepie to zwykle 7m max Silnik 180kg wiec łódka około 1,2 1,3 tony. Wybór prawie żaden... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Co to jest PH zamiast namiotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Pilot Hause Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.