Skocz do zawartości

Cztery miejsca do spania...


SmallCity
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Obadalem nasz rynek tyle co google pozwala i pytanie;:

 

Dlaczego nikt z naszych nie robi łódki typu Merryfischer 605 czy Antares 580?

Może słabo szukam. Bez kabiny już lepiej bo jest coral choć to kosztowna łódka ale już taki rubinboat 650 ma spania 3+1 i cena niestraszna. Z pilotów jeszcze fajny jest adventure 660 ale to już waga MF696 a tam kabina obszerniejsza i osobne pomieszczenie toalety. Z mazury dopiero ciężka 700, derecco też z małych nic. Bida a na zachodzie mają i do tego my dla nich robimy...

 

Po co zakładam temat bo chcąc spać na łódce rodzinką i mieć możliwość swobodnego transportu i bezproblemowego slipu to nie takie proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o cztery miejsca w kabinie to wybór jest taki jak piszesz... :-[

W mniejszych łodziach masz jako opcje dodatkowe spanie w kokpicie. Ciężko to pogodzić. 

A światowe trendy idą w kierunku lodzi dziennych (bowrider, Wake) nawet powyżej 8m, a wygodne hotelowe to dużo większe.

Mam subskrypcję na boattest.com co tydzień dostaje newsletter i juz nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem nieduża kabinowke.  ::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W granicach rubincostam jest Posejdon i stary i nowy, jest Laguna 700, jest Janmor 700. Tylko wszystko się rozbija o cenę...

Ogólnie warto popaczać na janmor.com.pl , przy takiej ofercie może coś Kolega znajdzie dla siebie.

 

No chyba że wchodzi w rachubę wykastrowanie np Antilii 22 i pływanie na motorze, wypornosciowo... 4 osoby mają pełne warunki hotelowe i wysokość stania tylko znów pytanie o koszty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu sa ciekawe lodzie bo lekkie a duże, co może też martwic :-| http://www.aqualine-boote.de tylko 1200kg 7,5m <wow>

podobnie u polskiego producenta cobein 690 ma spania podobno na 3+2 waży podobnie, choć jedna osoba, która posiadała tę lodke powiedziała, że te +2 to nadaje się ale na pagaj+kółko a nie do spania.

 

 

Dziwne mi to, że np. sportyacht ma fajną łódkę pilothouse (wygląda jak quicksilwer, bo pewnie nią jest), jednak kabina jest naprawdę ciasna

PEGAZUS 560 TOP FISHER wyśmiany bo nogi nie mieszczą się nawet na koi.

Serio to mam ochotę zaprojektować wnętrze i pogadać z producentami by zrozumieli potrzeby produkcji łodzi typu family.

 

Posejdon 640 niema spania więcej jak Calipso 550, która jest bardzo interesująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Kolega ma na myśli Posejdona ma wkładce wewnątrz a nie z zabudową armatorską w drewnie.

Wkładki ograniczają możliwość praktycznej zabudowy. Może warto przemyśleć kupno sklejonych skorup z wkładką podsufitki i położonymi instalacjami a zabudowę w drewnie zlecić szkutnikowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wygospodarować funkcjonalną kabinę typu 3+2 z oddzielną łazienką, a i w kokpit także musi być wygodny dla 5-6 osób, to 7,5m dł jest minimum.

No i jeszcze musi dobrze pływać i wyglądać.

Za wymiarem idzie masa, wyposażenie i koszt.

Mierzyłem się z takim problemem więc chyba wiem co mówię, a jak mi to wyszło?

Mrzesz ocenić zapoznając się z VENA v750

1496259665imag00911.jpg.a54cdaf8989eaadc62244b20ca0f3544.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman ja mam pytanko , czy nie pomyliłes sie w tym tekscie?

 

"Jego wielkim atutem jest bardzo niskie zużycie paliwa- 17 l/h średnie i 35 l/h przy pełnej mocy."

Łódka waży wg tego co zamieściłeś na swojej stronie 1900 kg i czy to jest waga na"sucho" czyli bez paliwa, akumulatorów i innej "baltony"?

Oczywiście na traktuj tej mojej uwagi jako złosliwość, ale jako pytanie, jesli będziesz chciał odpowiedzieć to z chęcią przeczytam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz

Waga 1900 kg to z napędem i pustymi zbiornikami.

Rozumiem, że sceptycznie patrzysz na podawane dane o spalaniu. Zwłaszcza jeżeli masz doświadczenie z podobnymi łódkami. (Ja także byłem mile zaskoczony)

W poprzedni wikiend byłem na wodzie z v750 i w temacie spalania nic  się nie zmieniło. Nawet przestałem przeliczać ile pali.

Najchętniej zorganizował bym prezentację na wodzie. Niestety ta którą pływałem jest sprzedana i była u mnie na przedsezonowym przeglądzie. Wiem, że powinienem mieć egzemplarz testowy, ale na to trzeba trochę poczekać.

Tak więc na razie musi wystarczyć to co piszę.

@panpikuś

Nie chwale się zdjęciami wnętrza bo nie są za dobre. W naturze wygląda lepiej, ale coś wrzucę.   

1496293472imag01271.jpg.03e56f7d22d7a2f127f3bc66911a6f24.jpg

1496293661imag01161.jpg.2f2abcbae5f3949cf36836c5fd7e219f.jpg

1496293780imag01241.thumb.jpg.78fb8a9633d2a0610827869211e368a5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze Vena750 ma już tyle konkurencji, że problemu w ogóle niema.

A jest taka luka, którą dostrzegł jeanneau i beneteau, nasz darec jak by lepszego projektanta zatrudnił to i jego texas640 mógł konkurować.

 

O co się rozbiega: wiele samochodów ma dmc 2000kg czasem mniej na haku, mój ma 2000 więc mam możliwość z przyczepy skorzystać o ładowności ok 1600kg. Jeśli miałbym już ciągać więcej to nawet auta już mi się nie podobają bo są wielkie, ciężkie, ospale i cholernie drogie... na co dzień w ogóle się do niczego nie nadają bo gdzie tu 5m+ zmieścić na parkingu, z moim xtrail i tak nie jest łatwo.

 

Łódka musi mieć ok 1200kg+silnik i to daje nam swobodę i auto normalne i wyjade z tym z wody bez problemu...

 

Tylko, że producenci "nasi" jakoś tego nie dostrzegli, że łódka pegasus 560 to jest niewypał bo za 1/2 kupimy cortine 480 bądź 2/3 kupiny sportyacht ph 580 i mamy materac pod nogami i do tego miejsce na mini kambuz. :D

 

Właśnie się dowiedziałem, że texas 640 to koszt 76tys, gdzie mf695 baza to koszt 96tys, adventure 660 to 82tys i tak w dwóch ostatnich śpią 2(3)+2 a w pierwszym pani ma mi zmierzyć materace bo sami nie wiedzą co produkują, tańszy beneteau 5,8 ma spania tak 2(3)+1 ale jednak ten +jest.

 

http://www.cobeinboats.pl/produkt/3/oferta ma 6,8 i do tego 1000kg i niby spanie 3+2 widział ktoś tę łódkę? (mam jedną opinię, że pawęż nie wytrzymała, i niby jakość średnia)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SmallCity

Uporządkuj oczekiwania.

1 łatwość transportu (Abramowicz także ma z tym problem)

2 Wielkość kabiny i wyposażenie.

3 Wygląd

4 Parametry nautyczne.

5 Cena

Co jest dla ciebie priorytetem?

Jeżeli dobrze zrozumiałem twoje oczekiwania, to moim  zdaniem nie wykonalne.

Dla przykładu mój późniejszy klient miał nie miłą przygodę, mianowicie płynął taką wysoką ,krótką łódeczką i gdy minął linię lasu podmuch wiatru go wywrócił. Ledwie uszedł z życiem

Więc nie wszystko " się da"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...