ibis30km Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Jezeli tak podzielcie sie swoimi pomysłami fotkami filmikami ba początek wrzucam swoja . Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 IBIS-to moja pierwsza NOWA motorówka...na poczatku z wichrem a potem DE-45...jako,że był to silnik o wiele cieższy-wieksza moc musiałem przebudować dno - spód łodzi -bo na gazie na maxa- ryła wode dziobem. Przyłóż prosta listwe do dna od paweży do 2/3 długośc spodu dna a sie przekonasz. Jakiś CYMBAŁ - konstruktor ,który robił kopyto chyba celowo zrobił wkleśniecie. Po nadlaniu żywicą dna -IBISEK z DE-45-był nie do pokonania . Podobny egzemplaż miał kolega... co to były za wiscigi / tuning silników - jak chcesz podam Ci kilka rad jak wyduśić coś z WICHRA. Dobrze byś baterię - akumulator umocował w dziobie ibiska-chodzi o wywazenie. POZDRAWIAM-PISZ janek -konin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Janek, a ja myślałem, że Ibis tej wklęsłości na dnie nie posiadał. Napisz mi o jaką wartość zwiększyła się prędkość po przeróbce dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Dobrze,że konstruktor nie popełnił takiego błędu kreśląc mojego łuka.U mnie dno proste jak szczała...i jest szczała ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ale powiem wam ze to jest kłopot poniewaz u mnie jest cos takiego ze po wyjściu w slizg strasznie przykleja sie do wody co powoduje delikatna nadsterownosc. co w przypadku tak nieduzej łodzi i lekkiej nie jest bezpieczne .No to zamieniam sie w słuch co ciekawego tam wykombinowałes. Ja tak jak na filmiku miałem evinruda 40 hp ale połamał mi pawęż wiec mmusiałem wymienic był cholernie ciezki i były z nim przygody . a wicherek niezawodny . Wyslij jakieś foty swojego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witaj Kolego. Ja paweż ibiska montujac DE-45 tą kolubrunę kołmuchowską/ kosztowal ten motor na ów czesne czasy tyle co maluch. Kupiłeś go po odrzucie przez 3-krotną komisyję wojskowa-służył do montarzu pontonów plywajacych to sobie wyobraż presję wśrów wodniaków w latach 80-tych gdzie tylko wyły wichry....WZMOCNIŁEM I PODWYŻSZYŁEM-sklejką wodoodporna+żywica + śruby+nakładka. IBISEK na ówczesne czasy budził groze. DE-45 był motorem ciezkim i kadłub=tył był dość mocno zanurzony ale gaz do dech i wystrzeliwal na wode=placiłem mandat za niebezpieczne plywanie i pływanie W NIE WYZNACZONEJ PORZE> Na jeziorach naszych w obowiazywał zakaz pływania jednostek po motorami spalinowymi od 10-18 godz bo nad jeziorem =wiecie rozumiecie działkę "rekraacyjną" miał towarzysz POPIERDULKA ,ktoremu przeszkadzało plywanie motorówek / a wicherek - De-45 wyją niemiłośiernie/....Fotki jeszcze mam- miałem 2=DWIE SKRZYNIE CZEŚCI ZAMIENNYCH do DE-45 ale sprzedalem pasjonatowi "zabytkow. Byłem kilkakrotnie w Nowej Debie w wytworni silników prowadziłem konwersacje z konstruktorem panem Albertem co zaowocowało znacznie na podwyższeniu mocy- i oszczednosci spalania paliwa...TO BYŁY CZASY....! Pozdrawiam . Zmierz i jak potrzeba podwyzsz pawez ...ja jeszcze zastosowałem pożniej klapy wydłużając linię wodną dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 ja w swojej równiez wymieniłem pawęż ta sama opcja jak ty. zrobiłem tez inny patent ale to juz dla własnej wygody wyprostowałem dno połozyłem cienką sklejke na podłoge i powiem szczerze ze u mnie sie to sprawdziło. Teraz mam dylemat bo nie wiem czy to ze sie przykleja w slizgu do wody jest spowodowane tym dnem czy kontwem nachylenia silnika bo niestety moj Wicherek trymerka nie posiada hehe;p. W tym sezonie chce podczepic pod nią narty wodne z materacem latała jak zła;p zabawy było duzo. i wicherek do obrzydzenia opity paliwem ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ten nieszczesny-wklęsły profil dna zrobiony był celowo pod silnik niewielkiej mocy...rycia dziobu w wode przy WICHERKU nie odczujesz bo ma za małego kopa...ale tak 50 -60 km to juz tak . Opływaj sie jeszcze sezon tym Ruskiem i potem kup jakiegoś Johnsona40-60 km bo to zupełnie inny swiat a jak bedziesz mial silnik z trymem to juz bajka / szczegolnie przy wyjsciu z wody na nartach/...Wicher to zemsta BREŻNIEWA...toto pływa na wszystkim -lałem mu nawet metanol od maszyny żużlowej-skubaniec chodził...gniotca Wańka nie łamiotca...ale dej se z nim spokój... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 JA bardzo chetnie bym zamienił ale studentowi jednak nie jest łatwo wyrzucic pare tysięcy na silniczek ale w planie mam :) ten sezon przelatam na Wicherku a potem sie pomyśli moze troche pozbiera. Miałes drogi kolego foty wrzucić:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Co do fotki...mam wszystkie moje motorówki na fotkach-oprawione w ramki i wisza w zakładzie na honorowym miejscu...postaram się cosik wykombinowac i zamieścić ale to historia z przed 20-lat....IBISKA zamieniłem na Crescenda /przegniłego-robiłem remont/ w Łodzi u Kajukało...Orginalnie Ibis szybkę-owiewkę miał z plexi bez ramki...potłukła mi się i wymienilem szybę od Delfina-ładna fajna- można było sie o nia bez problemu oprzec. pozdrawiam janek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Moj tez był kiedyśczerwony ale wpadłem na pomysł ze jak remontuje to wszystko i lakier połozyłem itp. zresztą zobacz sam . Na szybe mi niestety nie starczyło wiec w tamtym sezonie strasznie psuła efakt ale juz w tym szablon zrobiony i bede wysyłał.:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamamuri Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Witam Panowie. Wygrzebalem z piwnicy wlasnie takiego ibisa jak tutaj przedstawiacie jego stan jest prawie jak z fabryki. Widac ze prawie nic nie uzywany. Teraz mam do Was pytanie jaki do tego moge kupic silnik ? Czym sie sugerowac mocą wagą ? Bo to dość mała jednostka, więc myśle ze silnik o zbyt dużej mocy moze ją rozerwac. Znajomy ma na sprzedać silnik EVINRUDE 75km ale to chyba za dużo jak na taką jednostke ? Co o tym sądzicie ? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 kamamuri to Ty ale masz piwnicę... poszukaj dalej może trafisz coś większego ;D Do tej łódki 50 KM to i tak będzie dużo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 kamamuri to Ty ale masz piwnicę... poszukaj dalej może trafisz coś większego ;D Do tej łódki 50 KM to i tak będzie dużo.... Wydaje mi się,że za dużo.A jeśli nawet dałoby się to jakoś opanować(delikatnie z manetką :D ) to musiałoby być to 50 w jakimś lekkim dwusuwie-inaczej dupa utonie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Jezeli tak jak mowisz ta łudz długo stała to zapewne nie miała wymienianej pawęzy wiec 50 poprostu połamie ci paweż ja miałem kłopot z pawęza przy 40 km... Więc wybór nalezy do ciebie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Jezeli tak jak mowisz ta łudz długo stała to zapewne nie miała wymienianej pawęzy wiec 50 poprostu połamie ci paweż ja miałem kłopot z pawęza przy 40 km... Więc wybór nalezy do ciebie:) Tę moc podałem dla zdrowej pawęży :) Przy zgnitej strach pływać nawet z 20tką.Ja płwałem i przy starcie słyszałem trzask a ile wody brała nie pytaj... ;) Całe szczęscie oprawiłem to rok temu i teraz mam juz nową :) Mój sprzęt jest węższy i ma pewnie troszkę mniejsza wyporność i uważam,że lekkie 30km to max co w tym mozna zamontować.Ale na allegro widziałem taką łódź(podawałem link kiedyś) z 60tką :o ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Ja uwazam ze to jest przesada do ibisa 30 km jest spoko . przy 60 moim zdaniem strach pływac za duzy a łódz jest za lekka ale to jest moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamamuri Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 To mówicie ze nie da rady ? a jeśli mówimy o tym 50 hp to co bym musiał przerobić w pawęży ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Mocna pawęż to nie wszystko, dno też ibis ma zbyt wiotkie do tak dużej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 To tez racja bo jak skacze sie przez fale innych motorówek czuc jak dno pracuje pod nogami zebys nie miał potem problemu jak pęknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 KAMAMURI...! poczytaj opisy o IBISIE-wstecz. Jak uwiesisz duży motor-zmierz przerób pawez -to na dużej "kicie "będziesz rył dziobem wodę- a może nawet zanurkujesz -pod wodę / pomyśl o peryskopie i chrapach/.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ibis30km Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Hahaha powiem ci ze on ma troche racji hehe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.