Autor Wątek: Dlaczego ZAWSZE powinieneś założyć zrywkę !!!!!!!!!  (Przeczytany 37553 razy)

Luty 06, 2016, 10:16:26
Odpowiedź #45
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5042
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński

Luty 06, 2016, 15:01:47
Odpowiedź #46
  • *****
  • Wiadomości: 2588
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
gumiak jednak daje radę ,nie wywrotna bestia

Luty 06, 2016, 20:36:05
Odpowiedź #47
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
4:15 - dlaczego trzeba używać zrywki a cały filmik potwierdza, że od dawna robią szybkie i zwrotne łodzie

https://www.youtube.com/watch?v=U2oykWjwAYY
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 06, 2016, 20:38:58
Odpowiedź #48
  • ****
  • Wiadomości: 269
    • Goleniów
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Szok. Ciekawe co by sie  stalo gdyby nie zachcialo sie gumiakowi poplynąć do brzegu? Sina dal tylko pozostaje.

Luty 07, 2016, 20:03:53
Odpowiedź #49
  • *****
  • Wiadomości: 2470
  • Akwen: Odra środkowa
W dal by nie popłynął raczej bo go fala podbijała do brzegu a i drugi filmik z pościgu po kanałach Amsterdamu jest super  ::).
Pozdrawiam

Luty 24, 2016, 13:49:06
Odpowiedź #50
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
https://www.youtube.com/watch?v=1UEETjztLqI

Kolejny film z cyklu czemu kamizelka i zrywka (zapieta) są niezbędne.
Gdyby nie miał zrywki oberwałby śrubą

Jedna rzecz mnie zastanawia. Na forum CRO.pl ktoś stwierdził, że trzeba używać liny bezpieczeństwa aby po wyrzuceniu z pontonu na wietrznej pogodzie móc (po otrząśnieńciu się) dogonić odpływającą z falą i wiatrem jednostkę.

Dobrze rozumuję, że fale tak samo będą pchac jednostkę jak i ludzika ?
No moze wiatr bardziej działać będzie na jednostkę

Ale być przypięty szwędajacą się po pokładzie liną ?
Jak juz to jakas rozciągliwa typu bungee chyba.
Ja to się boję mieć niesklarowanych lin na pokładzie (lub nie schowanych, nie umocowanych) bo raz płynać na pontonie zauważyłem, że ciągnę cumę (na szczęscie nie wkręciła się), która była sklarowana ale podczas podskoków wypadła za burtę.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 24, 2016, 21:04:46
Odpowiedź #51
Jeżeli wypływasz samotnie na dużą falę to life linka jest bdb. opcją. Ja zapinam do szelek czy pasa cumkę dziobową. Oczywiście zrywka obowiązkowo.
Jeżeli muszę ,,zerwać się ze smyczy" to obowiązujer zasada : jedna ręka dla siebie poruszanie się na nisko ugiętych nogach ( wręcz na kolanach) ale to już musza być sztormowe warunki i na pokładzie obowiązuje klar sztormowy.


Luty 24, 2016, 21:17:24
Odpowiedź #52
  • *****
  • Wiadomości: 920
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
No bo koleś szaleje, gdyby sobie pływał prędkością spacerową nic by się nie stało. To jak piraci drogowi na ulicach.
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Luty 24, 2016, 21:35:45
Odpowiedź #53
  • ***
  • Wiadomości: 176
    • Gdynia
  • Akwen: Bałtyk
ważne też mieć na pokładzie drugą zrywkę i przeszkolić kogoś jak silnik uruchomić jak sternik ze zrywką zniknie z pokładu ;)
evinruda uruchamiasz bez zrywki , merurym trzeba tylko pstryczek przestawić ale trzeba wiedzieć jak , honda w manetce ma zapasową , ale do reszty zrywka lub coś zastępczego musi być na pokładzie.

Luty 25, 2016, 18:17:22
Odpowiedź #54
  • *****
  • Wiadomości: 2635
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Dlatego ja się dziwię jak widzę, że ludzie mają przywiązany kluczyk do zrywki.
Delikwent wypada ze zrywką i kluczykiem wtedy.

Natchnęliście mnie pomysłem. Mam taką linę bungee do ciągnięcia zabawek do 4-ech osób



Mam ją w takim mocnym worku nurkowym obok konsoli (razem z cumami bo worek sie ściąga i cumy nie wypadają)
W sumie jeden koniec do relingu, drugi karabinkiem do kamizelki, reszta sklarowana w worku i jestem na długiej eleastycznej uwięzi w razie czego ...

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 25, 2016, 21:02:25
Odpowiedź #55
  • *****
  • Wiadomości: 2347
  • Akwen: Wody lokalne
gdzie planujesz wypadać?  ;)
Twojego RIba wiatr tak szybko nie zdmuchnie - dasz radę dopłynąć  :)
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2016, 21:18:36 wysłana przez jaceksu79 »

Lipiec 04, 2017, 17:44:11
Odpowiedź #56
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
    • Kraków
  • Akwen: Wisła dolna
Wszystkie te filmy dają do myślenia i to solidnie.
Mało rzeczy jest tak interesujących i odstresowujących jak sporty motorowodne.

Lipiec 04, 2017, 18:05:05
Odpowiedź #57
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A jeszcze jak sam byłeś katapultowany, to rozsądek wraca natychmiast ;)

Lipiec 04, 2017, 20:17:44
Odpowiedź #58
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 695
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
A jeszcze jak sam byłeś katapultowany, to rozsądek wraca natychmiast ;)
Pamiętam Twój filmik z katapultowania . Doświadczyłem tej przyjemności   ale z o wiele łagodniejszymi skutkami  . Urwało się sięgano sterowania silnikiem ( na szczęście pod czas  wchodzenia w ślizg ) . Na pokładzie 4os . woda 7C , 20km od brzegu . Powrót dłuuuugi ale humory dopisywali bo dopiero uświadomili co mogło nas czekać . Po tej przygodzie kamizelki i koła ratunkowe zamocowane w taki sposób że jednym ruchem idzie uwolnić . Choć przy tej temp. wody na wiele te środki by nie przydali się . Co prawda każdy miał kombinezony pływające ..... ale to tylko dodatkowe 30-40min .

 http://

http://

Sterowanie jak na starych statkach , jeden dodaje gazu a drugi steruję ( dobrze ze szło od silnika wiedzieć nawigacje w sterówce , bo brzegu nie widać ) , ślad jak od jachtu , same halsy .

Szczersze mówiąc mając sterówkę nie zawsze zakładałem zrywkę ,  już wiem że to był wielki błąd   ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2017, 20:29:21 wysłana przez czeburaszka710 »
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym