Skocz do zawartości

Elektryczna motorówka prawie 8m


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy silniku elektrycznym można dać większą śrubę, moc i moment praktycznie od zera obrotów.

A tam siedzi 150 kw w silniku elektrycznym to pogromca na spokojnej wodzie wszelkich łodzi nawet z 300 HP.

Coś ala tesla :D

Tak jak napisałem piękna łódź :)

 

Taki przykład:

1. silnik DC 9kw przy 80V i 112A w nominale, ale jak dać mu 144V i 500A w peak to da nam to 72kw.(waga 35KG)

Problemem jest tylko zapewnienie odbioru ciepła, i nie będzie to moc dostępna nom stop.

2. silnik DC 20 KW 80V i 320A w nominale, 144V i 500A również da 72KW, ale ten motor waży 105 kg, jest większy i dłużej wytrzyma obciążenie 500A nawet do 5 minut. Kwestia dobrze odprowadzonego ciepła z sterownika.

A to przykłady budżetowe, a nie profesjonalne jak w tej łodzi.

Jedyny problem to brak dostępnych silników AC, w normalnej cenie i wadze.

Bo co nam po silniku 100Kw który waży 200kg :D

Łódź zrobić elektryczną jest prościej niż auto, silnik podpinamy w miejsce stacjonarnej jednostki benzynowej.

Zamiast baku w podłodze rozmieszczamy akumulatory.

To wszystko można zrobić podczas remontu :D

Od zasobności portfela zależy ile wsadzimy aku i jak długo będziemy pływać.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz przyspieszenie Tesli do 100 to poniżej 5 sek a to "zwykła limuzyna"

 

Ostatnio oglądałem test plug-in-a Lexusa, gdzie na swiatlach startując uzywa elektryka i zostawia za soba ogromnego SUV-a z ogromnymsilnikiem

 

Więc zakładam, że wejscie w slizg czy nawet szybkość elektryka może być całiem przyjemna.

Nie wnikałem w szczegóły ale obejrzałem test Hondy CRV Hybrid i zrozumiałem, ze to totalny elektryk a 2l wolnossak robi TYLKO za generator (coś jak Opel Ampera kiedys). I w takim dziwnym trybie czy trasa czy miasto to spalanie 4-6l wychodzi na 100.

Zdaje się że podawana moc 182 KM dla tego auta to własnie moc silnika EL (nie spaliny).

 

Wiec skoro mozna tak efektywnie ładować AKU to czy nie można podobnie na łodzi ?

Czyli spalinowy ładuje elektryczny a ten ma wspaniały moment praktycznie w całym zakresie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogórek można tak, mały silnik spalinowy jako generator.

Z odpowiednim przełożeniem do obciążenia, ładowanym prądem będzie oszczędniejszy niż silnik zaburtowy.

 

Akumulatorów może wtedy mieć mniej.

Tak jak pisałem łódkę z silnikiem wbudowanym prosto przerobić.

Kwestia potrzebnych gratów, do akumulatorów li-ion tanich mam dojście bezpośrednio.

Gorzej z potrzebnym silnikiem elektrycznym, bo to musi mieć kopa.

Wszystko można technika na to pozwala, pozostaje kwestia chęci i nakładów finansowych.

Odpowiedniej elektroniki do sterowania ładowaniem i pracą generatora.

Powiem tak osobiście robiłem i robię baterie li-ion z akumulatorków 1850 i to nie jest nic skomplikowanego.

Znając maksymalne obciążenie łatwo projektujemy baterię.

Liczba S dla wymaganego napięcia, liczba P tak żeby pobór mocy z jednego ogniwa nie był większy jak 50 -75% dla ogniwa z karty katalogowej.

Im mniejszy tym taka bateria będzie dłużej działała.

Np. z ogniwa o rozładowaniu 10A, możemy bezpiecznie brać 5A w trybie ciągłym.

w peak max 10A.

Mając dojście do silnika AC 100KW, ale nie kodowanego w can, można samemu robić taką konwersję.

Na tą chwile dość tanio dostępny zestaw do takich zabaw to silnik, bateria, bms z nisana Leafa.

Z tym iż tam mamy:

Moc 109 KM przy 3008-10 000 obr./min

Moment obrotowy 254 Nm przy 0-3008 obr./min

Więc  dla łodzi 8m i więcej to trochę mało.

Do mniejszych nie wiem czy ma to sens, ale koszt takiej konwersji zamknie się w granicach 30.000 zł

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie tak nie jarał samochodami elektrycznymi na dziś,jeszcze brakuje aku które można ładować niewiele dłużej jak tankowanie spalinowca,kolega ma Tesle i powiedział że jakby się chciał ładować na mieście (płatnie) to wychodzi na równi z benzynowcem,co innego na stacjach Tesli gdzie ma wykupione za free,a tych stacji niewiele.Z drugiej strony widziałem Tesle na autostradzie jadącą za Tirem  ::), natomiast ta łódka to rewelacja,tu jest inny temat,można popływać w ciszy i przy pomoście podpiąć do prądu,tak jak dzisiaj też podpinam swoją łódź i te osiągi,na jeziorach elektryki dzisiejsze się wloką,to dużo zmienia, ciekaw jestem ceny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ceną prądu na stacjach to jest prawda.

Z tym iż najnowsze małe Renault ma kosztować 4000 euro, mieć zasięg ok. 80 km.

Idealne auto na dojazd do pracy do centrum, czy dla emeryta na zakupy, czy do lekarza.

Ładuje się w domu, z drugiej taryfy plus jakaś Fotowoltaika i jeździmy za grosze lub za darmo.

 

Z łódką to prawda, tylko ile marina policzy za prąd do ładowania łodzi?

Do zabawy na małym akwenie, super do tego cicha i ekologiczna :)

Korekta:

Nie Renault a Citroen i nie 4000 euro a 6000 euro :)

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,25741169,citroen-ami-elektryczna-nowosc-z-francji-poprowadza-go-16-latkowie.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki będzie zasięg tego? Niewielki nawet jak dowali się na maxa akumulatorów. Problemem jest ładowanie. W samochodach też. Co z tego że można taką tesle naładować w 30 min do pełna prądem 300Kw jak przeciętny przydział mocy do domu jednorodzinnego to 15kw. Przez noc naładujemy najwyżej na 100 KM jazdy chociaż akumulatory mają pojemność na 500km.Z łodzią będzie identycznie. Musiałyby w marinach powstać stacje szybkiego ladowania żeby przez noc wszystkie podpięte elektryczne lodzie mogły się naładować. To są ogromne moce. Załóżmy iż w Marcinie jest 50 lodzi niech każda potrzebuje 50kw żeby przez noc naładować do pełna. No sami widzicie ze to przez dłuuugie lata nie możliwe.

Samochód elektryczny jest cały czas nieopłacalny i uciążliwy w użytkowaniu.

A odnośnie przyspieszenia hybryd toyoty/leksusa to szkoda gadać. Straszne muły dla emerytów. Sprawdź sobie ogórek w specyfikacji jakie mają przyspieszenia to się zdziwisz.

Na światłach średnio ludzie starują z wartością przyspieszenia którą osiągnęliby 100km/h około 30 sekund.

Jak wcisniejsz pedal na maksa obojatenie w jakim wozie to jak nikt nie chce się ścigać to cykniesz wszystkich.

Także obserwacja na światłach jak samochody starują ie jest żadna miarą do oceny.

Reasumując problemem w elektrykach nie jest pojemność akumulatorów tylko szybkość ładowania dostępnymi dla wszystkich mocami. Do czasu kiedy ten problem nie zostanie rozwiązany to można sobie darować samochody czy też lodzie na prąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o modernizację marin to nawet to jest to niemożliwe za naszego życia.

 

To że właściciel mariny będzie chciał to zrobić to zostanie na poziomie chęci. Problem jest jeszcze wyżej tzn. moce przyłączeniowe marin a tym samym przepustowość sieci przesyłowych w kraju. Jak dołożymy do tego że priorytet będą miały oczywiście instalacje pod samochody elektryczne to temat na święty nigdy.

 

Był np. pomysł wprowadzenia obowiązku robienia przyłącza 40kw w każdym nowo budowanym domy jednorodzinnym w Polsce, i w tych indywidualnych i na osiedlach deweloperskich także. Np osiedle 50 domów i kilka takich nowych w mieście - zakłady energetyczne powiedziały że chyba kogoś pogięło, oni mają część słupów jeszcze drewnianych :)

 

Poza tym nie widzę instalacji elektrycznej łodzi do której wleje się woda. Nawet jak będzie miała poziom ochrony IP45 to tylko jako nowa a po kilku latach już będzie nieszczelna. Dodatkowo nie ma narazie popularnej technologii na chłodzenie tego typu instalacji przy takim stopniu ochrony przed zalaniem wodą.

 

Takie łodzie będą sie pojawiały jako pojedyncze egzemplarze ale narazie pozostaną wg. mnie jako bardziej prototypy niż produkcja seryjna.

 

Łódka oczywiście bardzo ładna, podobra trochę do łodzi Riva (widziałem taką na Mazurach od rodziny Gołebiewskich) - coś pięknego, waży 16 ton

 

Polacy zaczęli produkować łódki ładowane panelami fotowaltaicznymi ale to łódki zabawkowo-rekreacyjne

http://www.greendreamboats.com/solliner/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...