Skocz do zawartości

Jacht Motorowy na Mazury


Jarek_45
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu przymierzam sie do zakupu jachtu motorowego. Szukam wygodnego jachtu na rodzinne rejsy po mazurach. Ustaliłem sobie pewne kryteria: dł. 8-10m, min. 4 wygodne koje, oczywiście kuchnia i łazienka, duży kokpit z możliwością zadaszenia, dobra stabilność, nie zależy mi natomiast na prędkości. Wcześniej miałem jacht żaglowy, którego zaletą był klimat i cichy napęd jednak w żeglowaniu po mazurach najgorsze jest to, że 1/3 czasu pływa się na żaglach a resztę poświęca się na kładzenie masztu przed mostami i pływanie na silniku. Zauważyłem nawet, że niektórzy posiadacze jachtów na mazurach rezygnują z zakładania masztów i w ten sposób przechodzą na motorowodniactwo ::) Ja przestaję się oszukiwać i zmieniam żaglówkę na jacht motorowy ^-^

Teraz przeglądam oferty i jestem prawie zdecydowany na www.kaper-yachts.com/pl/kaper-28m.

Nim się zdecyduje chciałem zasięgnąć porady, motorowodniaków z dłuższym stażem. Ktoś może ma już taką łódź i może poradzić jakie wyposażenie dodatkowe warto wybrać? Ster strumieniowy? Zastanawiam się nad silnikiem Yanmar 53 KM? Jak jest z pokładem z drewna teakowego, trzeba go jakoś konserwować, czy szlifować ?

 

Z góry dzięki za komentarze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey.w sprawie jachtu to nie pomoge bo go nie znam ale wyglada fajnie jednak lepiej poznaj opinie fachowcow.co do drzewa teakowego to jest ono najlepsze.od tysiecy lat robili z niego lajby.ma tylko jedna wade jest troche toksyczne i czasem ludzie maja na nie alergie.na jachcie jest impregnowane to nie sadze zeby byl problem ale przezornie mozesz sprawdzic czy dzieciaki dobrze je znosza.jest w miare twarde ale zonki w szpilkach nie wpuszczaj :P no chyba ze obca pania i pod warunkiem ze zaraz je zdejmie :D :D.hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek - przede wszystkim to swoim postem potwierdzasz to co wiemy od dawna i do czego żeglarze nie bardzo chcą się przyznać, a co przecież na wszystkich akwenach widać dokładnie. Otóż ciężko jest już zobaczyć gdziekolwiek jacht żaglowy bez dodatkowego napędu mechanicznego z którego to żeglarze chętnie i nad wyraz często korzystają. Chcą się uważać za prawdziwych żeglarzy a w rzeczywistości są motorowodniakami. Na akwenach ze strefą ciszy, pod pozorem cichego pływania na żaglach zapychają na silnikach. Osobiście nic nie mam do żeglarzy i żaglówek ale po co im to zakłamanie to nie rozumiem.

Jeżeli chodzi o jachty motorowe wypornościowe to jest ich u nas całkiem spory wybór. W listopadzie będą targi Boatshow w Poznaniu i radzę pojechać i popatrzyć bo jest spory wybór, tym bardziej jak widzę chcesz kupić nowy a na targach dają spore upusty. Ostatni krzyk mody to Nautiner robiony bodajże w dwóch wielkościach ale jest drogi. Produkuje się też nową wersję kultowego Weekenda 820. Silnik trzeba indywidualnie dobierać do łodzi dlatego trudno coś doradzić ale ja bym brał zaburtowca bo zyskujesz miejsce w części rufowej i łatwiej przeprowadzić serwis czy naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpatrz jeszcze Bonito 760 którego właśnie wykańczam dla klienta.

Witaj Jarku

Jacht sklejka importowana z Finlandii laminowana epoksydowym laminatem.

Nie ma problemu z konserwacją - na zewnątrz wszędzie epoksyd a wewnątrz drewno, mahoń itp.

Świetnie pływa nautycznie, wygodny i przestronny. Najważniejsza z zalet to małe zanurzenie (40 cm) i waga około 1300 kg co fantastycznie ułatwia przewożenie jachtu i wodowanie na slipie.

W tej chwili na wodzie jest Bonito 700 - "młodszy brat" - jeśli miałbyś ochotę obejrzeć i popływać zapraszam.

Budowa obu jachtów jak i zdjęcia i fimiki z pływań są tu:

http://szkutnikamator.pl/zestawy-jachty-motorowe/

Powstała kolejna wersja Bonito 600 która czeka na pierwszego klienta...

Gdybyś był zainteresowany

kontakt do mnie:

http://bonito.szkutnikamator.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzięki bardzo za komentarze.

 

Jeśli chodzi o wybór wypornościowych jachtów, to rzeczywiście jest trochę polskich producentów. Oglądałem Weekenda 820 i napewno jego zaletą jest dość dużo miejsca i stousunkowo niska cena.

Co do Bonito 760 to gratuluje naprawdę fajnej łodzi, oglądałem też zdjęcia 700ki i muszę powiedzieć, że twoje łodzie to naprawdę coś nowego. Także materiał jest ciekawy, wiem że dawniej robiło się sporo łodzi motorowych ze sklejki ale lakierowanej. Wtedy problemem była konserwacja bo lakier szybko się łuszczył i sklejka nasiąkała wodą. Jak jest z konserwacją w przypadku epoksydu ?

Z łodzi którymi się interesowałem jest jeszcze Courier 970, podobnie jak Kaper 28M to szpicgat, osobiście jestem wielkim fanem tego typu kadłuba.

 

Jeśli chodzi o silnik to fakt do silników na pawęży jest łatwy dostęp ale też wydaje mi się, że bardziej się psują. Na jachcie miałem dwa zaburtowce dwu- i czterosuw i po dwóch sezonach zaczynały się kłopoty, pierwszy się zatarł choć zawsze stosowałmem odpowiednią mieszankę. W drugim poszła przekładnia. Do tego hałas przy dłuższym pływaniu nie było przyjemnie. Co prawda te zaburtowce miały po 9 i 15KM moliżliwe, że większe silniki zaburtowe są bardziej niezawodne. Na ostatnim jachcie miałem stacjonarnego dieselka 12KM Vetusa i byłem bardzo zadowolony. Nic się z nim nie działo, do tego oszczędny i cichy (dobre wygłuszenie komory silnikowej).

 

Adam widać, że znasz się na stolarce masz jakieś doświadczenie z teakiem? Co sądzisz o wykonaniu na tych łodziach?

Tu drzwi i kokpit http://kaper-yachts.com/de/kaper-24c

Tutaj cały kokpit w teaku http://kaper-yachts.com/de/kaper-825

Ostatnio dowiedziałem się, że oprócz kobiet w szpilkach zagrożeniem dla teaku jest olej który zostawia plamy i trzeba cyklinować.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wybór wypornościowych jachtów, to rzeczywiście jest trochę polskich producentów. Oglądałem Weekenda 820 i napewno jego zaletą jest dość dużo miejsca i stosunkowo niska cena.  Co do Bonito 760 to gratuluje naprawdę fajnej łodzi, oglądałem też zdjęcia 700ki i muszę powiedzieć, że twoje łodzie to naprawdę coś nowego.

 

Nikt nie wymienił  jachtów motorowych z rodziny Albatrosów p. Moderskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od jakiegoś czasu przymierzam sie do zakupu jachtu motorowego.

Teraz przeglądam oferty i jestem prawie zdecydowany na www.kaper-yachts.com/pl/kaper-28m.

 

Z góry dzięki za komentarze

 

Trudno cokolwiek komentować!

Bardzo rozsądny wybór. Jacht motorowy, to jacht motorowy.

 

Trochę to ciężkie do transportu. No ale.....

 

A przy okazji jak będziesz chciał popływać na morzu czy zatoce to też dasz radę.

Powodzenia w wyborze i zakupie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam że tak długo nie odpisywałem - brak czasu i nawał pracy...

Jak jest z konserwacją w przypadku epoksydu ?

Epoksyd jest znacznie trwalszy niż laminaty poliestrowe. Nie ma żadnego problemu z konserwacją łódki - po prostu nic się nie dzieje. Nie ma osmozy, nie ma smrodu styrenu, nie trzeba nic robić.

 

Jeśli chodzi o silnik to fakt do silników na pawęży jest łatwy dostęp ale też wydaje mi się, że bardziej się psują. 

Miałeś jakieś trefne silniki.. Honda na Bonito jest z 2000 roku i jest niezawodna....

Na ostatnim jachcie miałem stacjonarnego dieselka 12KM Vetusa i byłem bardzo zadowolony. Nic się z nim nie działo, do tego oszczędny i cichy (dobre wygłuszenie komory silnikowej). 

No tak ale na takim silniku nie uzyskasz prędkości większej niż 6-8 km/h pod prąd rzeki. Ma swoje wady i zalety (drgania kadłuba)

 

Co sądzisz o wykonaniu na tych łodziach?

Tu drzwi i kokpit http://kaper-yachts.com/de/kaper-24c

Tutaj cały kokpit w teaku http://kaper-yachts.com/de/kaper-825

Ostatnio dowiedziałem się, że oprócz kobiet w szpilkach zagrożeniem dla teaku jest olej który zostawia plamy i trzeba cyklinować.

Nie ma możliwości oceny jakości z tych fotek. Wygląda dobrze jak na wielu innych fotkach. Dopiero w realu zaglądając "w szczegóły" można coś powiedzieć...

Jeśli olej zostawia plamy to znaczy że to zły olej... Jeśli plamy na naolejonej desce są po wodzie - znaczy za mało warstw oleju...

Dla oleju D1 - daję 15 warstw...

Pozdrówki

Adam

 

P.S.

Jakby ktoś chciał jakiś remont łódki (rejon wielkopolski) mogę przez zimę zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niedzielę, 09.10.2011 byłem z wizytą u Adama ( szkutnikamator) na jachcie Bonito700. Świetna jednostka. Rozwija niezłą prędkość na Warcie pod prąd, wchodząc w ślizg. Wprawdzie niedostatecznie dobrze dobrana śruba do silnika zaburtowego Hondy (50KM), nie pozwalała na pełne wykorzystanie jego mocy, to dawało się wyczuć, że jacht jest świetnie wytrymowany. Świetnie reagował na polecenia steru i manetki. Wnętrze zaskakująco obszerne, w tym zadaszony kokpit, nie mający równego sobie w podobnych typach jachtów. Na śródlądzie to chyba najbardziej kompromisowy jacht. Adam zapewnia ( i mu wierzę!!!!) , że Bonito 760 będzie jeszcze bardziej dostosowany do włóczęgi turystycznej, niż Bonito 700. Strachliwych, którzy boją się drewna zapewniam, że Bonito 700 jest świetnie wykonany i nie będzie podlegał prawom rządzącym kadłubami laminatowymi(PS). Jeśli chodzi o zastosowanie silnika zaburtowego, też jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Drgań prawie nie ma a we wnętrzu łodzi słychać tylko lekki szmer. Jeśli ktoś waha się, jaki jacht wybrać i nie będzie woził więcej niż cztery osoby, Bonito700 jest w sam raz dla niego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zapoznałem się z ofertą Pana Adama na Bonito 700. Piekny. Zawsze chciałem taki mieć. Tylko...Cena za sklejkę to 22tyś. Z laminatem to bedzie gdzies ze 30tys. I mamy dopiero surowa skorupę. Czy ktoś budował ten jacht do końca? Jakie sa koszty by wypłynąć w przyzwoitym standardzie? Mnie wyszło szacunkowo ok. 70 tys, przy duzym nakładzie pracy własnej. Mozna chyba w tej cenie kupić przyzwoitą łódkę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Zibi przecież wiesz..

Osmoza nie powstaje w laminatach epoksydowych, a drewno dlaczego miałoby nasiąkać skoro od zewnątrz jest epoksyd a od wewnątrz dobrze pomalowane akrylami?

 

Powstaje, powstaje. Jest nawet specjalna farba antyosmozowa.

Pogadaj w Gdańskiej Olivii. Tam Ci opowiedzą jak to naprawdę wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...